Chat hỗ trợ
Chat ngay

GIẢI CHI TIẾT ĐỀ THI IELTS READING: Why companies should welcome disorder

Why companies should welcome disorder, giải chi tiết, dịch hoàn thiện, giải thích rõ ràng, test 2 đề đọc cam 14

Thumbnail

GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

Why companies should welcome disorder

 

A

Organisation is big business. Whether it is of our lives – all those inboxes and calendars – or how companies are structured, a multi-billion dollar industry helps to meet this need.

Sự tổ chức, sắp xếp là công việc quan trọng. Dù cho nó là về cuộc sống của chúng ta - toàn bộ hộp thư đến và lịch công tác  - hay cách mà các công ty được cơ cấu, một ngành công nghiệp hàng tỷ đô la có giúp thỏa mãn nhu cầu này.

 We have more strategies for time management, project management and self-organisation than at any other time in human history. We are told that we ought to organize our company, our home life, our week, our day and even our sleep, all as a means to becoming more productive. Every week, countless seminars and workshops take place around the world to tell a paying public that they ought to structure their lives in order to achieve this.

 Chúng ta có nhiều chiến lược về quản lý thời gian, quản lý dự án và sự tự tổ chức sắp xếp hơn bất kỳ lúc nào trong lịch sử loài người. Chúng ta được chỉ cho rằng chúng ta phải tổ chức, sắp xếp công ty, cuộc sống gia đình, sắp xếp thời gian trong tuần, trong ngày và ngay cả giấc ngủ của chúng ta, mọi thứ như là một phương tiện để trở nên hiệu quả hơn. Mỗi tuần, vô số cuộc hội nghị và hội thảo diễn ra vòng quanh thế giới để chỉ cho những người trả tiền tham gia hội thảo rằng họ phải xây dựng cuộc sống của mình để đạt được điều này.

This rhetoric has also crept into the thinking of business leaders and entrepreneurs, much to the delight of self-proclaimed perfectionists with the need to get everything right. The number of business schools and graduates has massively increased over the past 50 years, essentially teaching people how to organise well.

Kiểu diễn giải này cũng len lỏi vào tư duy của những lãnh đạo doanh nghiệp và các doanh nhân, những người tự xưng là những người hoàn hảo rất thích thú với mong muốn làm cho mọi thứ đều trở nên đúng đắn. Số lượng trường kinh tế và các sinh viên tốt nghiệp tăng ồ ạt trong 50 năm vừa qua, về cơ bản là dạy mọi người cách quản lý, sắp xếp tốt.

 much to the delight of : rất thích thú

 

B

Ironically, however, the number of business that fail has also steadily increased. Work-related stress has increased. A large proportion of workers from all demographics claim to be dissatisfied with the way their work is structured and the way they are managed.

 Tuy nhiên, trớ trêu thay, số lượng doanh nghiệp thất bại cũng tăng đều đặn. Căng thẳng liên quan đến công việc cũng tăng lên. Một ỷ lệ lớn công nhân từ mọi nhóm nhân khẩu học cho biết không hài lòng với cách mà công việc họ được cơ cấu và cách họ được quản lý.

 This begs the question: what has gone wrong? Why is it that on paper the drive for organisation seems a sure shot for increasing productivity, but in reality falls well short of what is expected?

 Điều này rất cần một câu hỏi: có điều gì sai sao? Tại sao trên lý thuyết, động lực để tổ chức sắp xếp dường như là một cú hích chắn chắn để tăng hiệu suất nhưng trong thực tế lại không được như những gì mong đợi?

 Fall (well) short ( idiom): thất bại, không đạt được điều mong đợi

Ex: They needed 60 votes to pass the bill, but they fell short by 12 votes.

 

C

This has been a problem for a while now. Frederick Taylor was one of the forefathers of scientific management. Writing in the first half of the 20th century, he designed a number of principles to improve the efficiency of the work process, which have since become widespread in modern companies. So the approach has been around for a while.

 Đây là một vấn đề trong một thời gian. Frederick Taylor là một trong những ông tổ của quản lý khoa học. Viết lách vào nữa đầu thế kỷ 20, anh ấy đã thiết kế một số nguyên tắc để cải thiện hiệu quả của quy trình làm việc, những nguyên tắc đã trở nên phổ biến trong các công ty hiện đại. Vì vậy cách tiếp cận này đã có mặt ở khắp nơi trong một thời gian.

 "For a while now" means "for a period of time": tức là một sự việc đã xảy ra trong một thời gian và hiện nay vẫn tiếp tục diễn ra.

Cụm đồng nghĩa: for a long time, and currently

 

D

New research suggests that this obsession with efficiency is misguided. The problem is not necessarily the management theories or strategies we use to organise our work; it’s the basic assumptions we hold in approaching how we work. Here it’s the assumption that order is a necessary condition for productivity. This assumption has also fostered the idea that disorder must be detrimental to organizational productivity. The result is that businesses and people spend time and money organising themselves for the sake of organising, rather than actually looking at the end goal and usefulness of such an effort.

Nghiên cứu mới cho thấy rằng nổi ám ảnh về hiệu suất này là một sai lầm. Vấn đề không nhất thiết là các lý thuyết hay các chiến lược quản lý mà chúng ta dùng để sắp xếp công việc của chúng ta: nó là những giả định cơ bản của chúng ta trong việc tiếp cận với cách thức làm việc của chúng ta. Ở đây, đây là giả định mà trật tự, sắp xếp là điều kiện cần thiết cho năng suất. Giả định này cũng khuyến khích suy nghĩ rằng sự mất trật tự ắt hẳn là không có lợi cho năng suất của tổ chức. Kết quả là các doanh nghiệp và mọi người dành thời gian và tiền bạc sắp xếp bản thân vì lợi ích của việc sắp xếp, tổ chức thay vì thực sự xem xét mục tiêu cuối cùng và tính hữu ích của những nổ lực như vậy.

 

E

What’s more, recent studies show that order actually has diminishing returns. Order does increase productivity to a certain extent, but eventually the usefulness of the process of organisation, and the benefit it yields, reduce until the point where any further increase in order reduces productivity. Some argue that in a business, if the cost of formally structuring something outweighs the benefit of doing it, then that thing ought not to be formally structured. Instead, the resources involved can be better used elsewhere.

F

In fact, research shows that, when innovating, the best approach is to create an environment devoid of structure and hierarchy and enable everyone involved to engage as one organic group. These environments can lead to new solutions that, under conventionally structured environments (filled with bottlenecks in term of information flow, power structures, rules, and routines) would never be reached.

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

G

In recent times companies have slowly started to embrace this disorganisation. Many of them embrace it in terms of perception (embracing the idea of disorder, as opposed to fearing it) and in terms of process (putting mechanisms in place to reduce structure).

 

For example, Oticon, a large Danish manufacturer of hearing aids, used what it called a ‘spaghetti’ structure in order to reduce the organisation’s rigid hierarchies. This involved scrapping formal job titles and giving staff huge amounts of ownership over their own time and projects. This approach proved to be highly successful initially, with clear improvements in worker productivity in all facets of the business.

 In similar fashion, the former chairman of General Electric embraced disorganisation, putting forward the idea of the ‘boundaryless’ organisation. Again, it involves breaking down the barriers between different parts of a company and encouraging virtual collaboration and flexible working. Google and a number of other tech companies have embraced (at least in part) these kinds of flexible structures, facilitated by technology and strong company values which glue people together.

 

H

A word of warning to others thinking of jumping on this bandwagon: the evidence so far suggests disorder, much like order, also seems to have diminishing utility, and can also have detrimental effects on performance if overused. Like order, disorder should be embraced only so far as it is useful. But we should not fear it – nor venerate one over the other. This research also shows that we should continually question whether or not our existing assumptions work.

 

>>>> Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

Questions 27-34

Reading Passage 3 has eight sections, A-H
Choose the correct heading for each section from the list of headings below.

Write the correct number, i-ix, in boxes 27-34 on your answer sheet.

List of Headkings

i       Complaints about the impact of a certain approach

ii      Fundamental beliefs that are in fact incorrect

iii     Early recommendations concerning business activities

iv     Organisations that put a new approach into practice

v       Companies that have suffered from changing their approach

vi     What people are increasingly expected to do

vii    How to achieve outcomes that are currently impossible

viii   Neither approach guarantees continuous improvement

ix     Evidence that a certain approach can have more disadvantages than advantages

27   Section A

28   Section B

29   Section C

30   Section D

31   Section E

32   Section F

33   Section G

34   Section H

Questions 35-37

Complete the sentences below.
Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.

Write your answers in boxes 35-37 on your answer sheet.

35   Numerous training sessions are aimed at people who feel they are not ………………………. enough.

36   Being organised appeals to people who regard themselves as ……………………………

37   Many people feel ……………………….. with aspects of their work.

Questions 38-40

Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 3?
In boxes 38-40 on your answer sheet, write

TRUE                 if the statement agrees with the information

FALSE               if the statement contradicts the information

NOT GIVEN    if there is no information on this

38   Both businesses and people aim at order without really considering its value.

39   Innovation is most successful if the people involved have distinct roles.

40   Google was inspired to adopt flexibility by the success of General Electric.

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

Why companies should welcome disorder

 

Questions 27-34

Reading Passage 3 has eight sections, A-H

Choose the correct heading for each section from the list of headings below.

Write the correct number, i-ix, in boxes 27-34 on your answer sheet.

 

 

27vi  Section A   What people are increasingly expected to do

Giải thích: mọi người ngày càng muốn năng suất hơn, họ tham gia hội thảo, hội nghị để học cách sắp xếp cuộc sống và công việc

 We are told that we ought to organize our company, our home life, our week, our day and seven our sleep, all as a means to becoming more productive. Every week, countless seminars and workshops take place around the world to tell a paying public that they ought to structure their lives in order to achieve this.

This rhetoric has also crept into the thinking of business leaders and entrepreneurs, much to the delight of self-proclaimed perfectionists with the need to get everything right. The number of business schools and graduates has massively increased over the past 50 years, essentially teaching people how to organise well.

28i    Section B     Complaints about the impact of a certain approach

Giải thích: những phàn nàn như doanh nghiệp thất bại tăng đều, căng thẳng công việc tăng, người lao động không hài lòng với cách tổ chức sắp xếp công việc của tổ chức họ tham gia

Ironically, however, the number of business that fail has also steadily increased. Work-related stress has increased. A large proportion of workers from all demographics claim to be dissatisfied with the way their work is structured and the way they are managed.

 

Questions 35-37

Complete the sentences below.

Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.

Write your answers in boxes 35-37 on your answer sheet.

35   Numerous training sessions are aimed at people who feel they are not …………productive……………. enough.

Nhiều buổi huấn luyện nhắm vào mọi người cảm thấy không hiệu suất

Giải thích: đoạn A

 We have more strategies for time management, project management and self-organisation than at any other time in human history. We are told that we ought to organize our company, our home life, our week, our day and seven our sleep, all as a means to becoming more productive

 

36   Being organised appeals to people who regard themselves as ………………perfectionists ……………

Việc trở nên có tổ chức thu hút những người tự xem họ là những người hoàn hảo

Giải thích: đoạn A

This rhetoric has also crept into the thinking of business leaders and entrepreneurs, much to the delight of self-proclaimed perfectionists with the need to get everything right

 


 

1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


ĐÁP ÁN:

27. vi

28. i

29. iii

30. ii

31. ix

32. vii

33. iv

34. viii

35. productive

36. perfectionists

37. dissatisfied

38. TRUE

39. FALSE

40. NOT GIVEN

 

 

DMCA.com Protection Status