Chat hỗ trợ
Chat ngay

GIẢI CHI TIẾT ĐỀ THI IELTS READING: The power of play

The power of play, giải chi tiết, dịch hoàn thiện, giải thích rõ ràng, test 3 đề đọc cam 14

Thumbnail

GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

The power of play

 

Virtually every child, the world over, plays. The drive to play is so intense that children will do so in any circumstances, for instance when they have no real toys, or when parents do not actively encourage the behavior. In the eyes of a young child, running, pretending, and building are fun. Researchers and educators know that these playful activities benefit the development of the whole child across social, cognitive, physical, and emotional domains. Indeed, play is such an instrumental component to healthy child development that the United Nation High Commission on Human Rights (1989) recognized play as a fundamental right of every child. ĐOẠN 1

Hầu như mọi trẻ em trên thế giới đều chơi đùa. Động lực để chơi đùa rất mãnh liệt đến nỗi trẻ em sẽ làm vậy trong bất cứ hoàn cảnh nào, ví dụ khi chúng không có đồ chơi thực sự hoặc khi cha mẹ chúng không tích cực khuyến khích hành vi chơi đùa này. Trong mắt của những đứa trẻ nhỏ, chạy, giả vờ và xây dựng đều vui. Các nhà nghiên cứu và các nhà giáo dục biết rằng những hoạt động vui chơi này có lợi cho sự phát triển toàn diện của trẻ em trong nhiều lĩnh vực về xã hội, nhận thức, thể chất và cảm xúc. Quả thực, chơi đùa là một thành phần có tính hỗ trợ đối với phát triển sức khỏe của trẻ em đến nỗi Cao ủy Liên hợp quốc về Nhân quyền (1989) công nhận chơi đùa như một quyền cơ bản của mọi trẻ em.

Yet, while experts continue to expound a powerful argument for the importance of play in children’s lives, the actual time children spend playing continues to decrease. Today, children play eight hours less each week than their counterparts did two decades ago (Elkind 2008). Under pressure of rising academic standards, play is being replaced by test preparation in kindergartens and grade schools, and parents who aim to give their preschoolers a leg up are led to believe that flashcards and educational ‘toys’ are the path to success. Our society has created a false dichotomy between play and learning. ĐOẠN 2

Tuy nhiên, dù các chuyên gia tiếp tục trình bày chi tiết một lập luận mạnh mẽ về tầm quan trọng của sự chơi đùa trong đời sống trẻ em nhưng thời gian thực tế mà trẻ em dành để chơi vẫn cứ giảm. Ngày nay, trẻ em chơi ít hơn tám giờ mỗi tuần so với trẻ em đồng trang lứa hai thập kỷ trước ( Elkind 2008). Dưới áp lực của việc nâng cao các tiêu chuẩn học thuật, chơi đùa đang được thay thế bằng sự luyện thi ở trường mẫu giáo và trường tiểu học và những cha mẹ nào hướng đến việc giúp đỡ những đứa con sắp vào tuổi đi học của họ sẽ bị làm cho tin rằng thẻ ghi chú và các đồ chơi giáo dục là con đường dẫn đến thành công. Xã hội của chúng ta đã tạo ra sự phân chia sai lầm giữa chơi và học.

 

Through play, children learn to regulate their behavior, lay the foundations for later learning in science and mathematics, figure out the complex negotiations of social relationships, build a repertoire of creative problem-solving skills, and so much more. There is also an important role for adults in guiding children through playful learning opportunities. ĐOẠN 3

Thông qua chơi đùa, trẻ em học cách điều chỉnh hành vi của chúng, đặt nền tảng cho việc học khoa học và toán sau này, học cách giải quyết các đàm phán phức tạp của các mối quan hệ xã hội, xây dựng một loạt các kỹ năng giải quyết vấn đề có sáng tạo và nhiều điều nữa. Người lớn cũng có vai trò quan trọng trong việc hướng dẫn trẻ em thông qua những cơ hội học tập vui chơi.

Full consensus on a formal definition of play continues to elude the researchers and theorists who study it. Definitions range from discrete descriptions of various types of play such as physical, construction, language, or symbolic play (Miler & Almon 2009), to lists of broad criteria, based on observations and attitudes, that are meant to capture the essence of all play behaviors (e.g. Rubin et al. 1983). ĐOẠN 4

Sự thống nhất hoàn toàn về một định nghĩa chính thức về chơi đùa vẫn vượt quá sự hiểu biết của các nhà nghiên cứu và các lý thuyết gia nghiên cứu về nó. Các định nghĩa bao gồm từ những mô tả rời tạc về các kiểu chơi khác nhau như chơi về thể chất, về xây dựng, về ngôn ngữ, trò chơi tượng trưng (Miler & Almon 2009), đến danh sách các tiêu chuẩn chung dựa trên sự quan sát và quan điểm nhằm để nắm bắt bản chất của tất cả hành vi chơi đùa (ví dụ: Rubin et al. 1983).

A majority of the contemporary definitions of play focus on several key criteria. The founder of the National Institute for Play, Stuart Brown, has described play as ‘anything that spontaneously is done for its own sake’. More specifically, he says it ‘appears purposeless, produces pleasure and joy, [and] leads one to the next stage of mastery’ (as quoted in Tippett 2008). Similarly, Miller and Almon (2009) say that play includes ‘activities that are freely chosen and directed by children and arise from intrinsic motivation’. Often, play is defined along a continuum as more or less playful using the following set of behavioral and dispositional criteria (e.g. Rubin et al. 1983). ĐOẠN 5

 

Play is pleasurable: Children must enjoy the activity or it is not play. It is intrinsically motivated: Children engage in play simply for the satisfaction the behavior itself brings. It has no extrinsically motivated function or goal. Play is process oriented: When children play, the means are more important than the ends. It is freely chosen, spontaneous and voluntary. If a child is pressured, they will likely not think of the activity as play. Play is actively engaged: Players must be physically and/or mentally involved in the activity. Play is non-literal. It involves make-believe. ĐOẠN 6

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

According to this view, children’s playful behaviors can range in degree from 0% to 100% playful. Rubin and colleagues did not assign greater weight to any one dimension in determining playfulness; however, other researchers have suggested that process orientation and a lack of obvious functional purpose may be the most important aspects of play (e.g. Pellegrini 2009). ĐOẠN 7

 

From the perspective of a continuum, play can thus blend with other motives and attitudes that are less playful, such as work. Unlike play, work is typically not viewed as enjoyable and it is extrinsically motivated (i.e. it is goal oriented). Researcher Joan Goodman (1994) suggested that hybrid forms of work and play are not a detriment to learning; rather, they can provide optimal contexts for learning. For example, a child may be engaged in a difficult, goal-directed activity set up by their teacher, but they may still be actively engaged and intrinsically motivated. At this mid-point between play and work, the child’s motivation, coupled with guidance from an adult, can create robust opportunities for playful learning. ĐOẠN 8

Critically, recent research supports the idea that adults can facilitate children’s learning while maintaining a playful approach in interactions known as ‘guided play’ (Fisher et al. 2011). The adult’s role in play varies as a function of their educational goals and the child’s developmental level (Hirsch-Pasek et al. 2009). ĐOẠN 9

 

Guided play takes two forms. At a very basic level, adults can enrich the child’s environment by providing objects or experiences that promote aspects of a curriculum. In the more direct form of guided play, parents or other adults can support children’s play by joining in the fun as a co-player, raising thoughtful questions, commenting on children’s discoveries, or encouraging further exploration or new facets to the child’s activity. Although playful learning can be somewhat structured, it must also be child-centered (Nicolopolou et al. 2006). Play should stem from the child’s own desire. ĐOẠN 10

 

Both free and guided play are essential elements in a child-centered approach to playful learning. Intrinsically motivated free play provides the child with true autonomy, while guided play is an avenue through which parents and educators can provide more targeted learning experiences. In either case, play should be actively engaged, it should be predominantly child-directed, and it must be fun. ĐOẠN 11

 

 

>>>> Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

Questions 27-31

Look at the following statements (Questions 27-31) and the list of researchers below.

Match each statement with the correct researcher, A-G.

Write the correct letter, A-G, in boxes 27-31 on your answer sheet.

27   Play can be divided into a number of separate categories.

28   Adults’ intended goals affect how they play with children.

29   Combining work with play may be the best way for children to learn.

30   Certain elements of play are more significant than others.

31   Activities can be classified on a scale of playfulness.

List of Researchers

A      Elkind
B       Miller & Almon
C      Rubin et al.
D      Stuart Brown
E       Pellegrini
F       Joan Goodman
G      Girsch-Pasek et al.

Questions 32-36

Do the following statements agree with the claims of the writer in Reading Passage 3?

In boxes 32-36 on your answer sheet, write

YES                    if the statement agrees with the claims of the winter

NO                     if the statement contradicts the claims of the writer

NOT GIVEN    if it is impossible to say what the writer thinks about this

32   Children need toys in order to play.

33   It is a mistake to treat play and learning as separate types of activities.

34   Play helps children to develop their artistic talents.

35   Researchers have agreed on a definition of play.

36   Work and play differ in terms of whether or not they have a target.

Questions 37-40

Complete the summary below.

Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.

Write your answers in boxes 37-40 on your answer sheet.

Guided play

In the simplest form of guided play, an adult contributes to the environment in which the child is playing. Alternatively, an adult can play with a child and develop the play, for instance by 37…………………….. the child to investigate different aspects of their game. Adults can help children to learn through play, and may make the activity rather structured, but it should still be based on the child’s 38…………………………. to play.

Play without the intervention of adults gives children real 39………………………….; with adults, play can be 40………………………… at particular goals. However, all forms of play should be an opportunity for children to have fun.

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

The power of play

 

Questions 27-31

Look at the following statements (Questions 27-31) and the list of researchers below.

Match each statement with the correct researcher, A-G.

Write the correct letter, A-G, in boxes 27-31 on your answer sheet.

 

27B   Play can be divided into a number of separate categories.

Vui chơi được chia thành một số loại riêng lẻ

Giải thích: Miller & Almon, đoạn 4 nói rằng vui chơi chia thành trò chơi về thể chất, về xây dựng, về ngôn ngữ, trò chơi tượng trưng

Definitions range from discrete descriptions of various types of play such as physical, construction, language, or symbolic play (Miler & Almon 2009)

28G   Adults’ intended goals affect how they play with children.

Những mục tiêu có ý định của người lớn ảnh hưởng lên cách họ chơi với trẻ em

Giải thích: Girsch-Pasek et al, đoạn 9 nói rằng vai trò của người lớn thay đổi theo mục tiêu giáo dục. Tức là họ mong muốn dạy trẻ kỹ năng gì thông qua một trò chơi nào đó thì họ sẽ chơi theo những cách để giúp trẻ đạt được kỹ năng đó.

The adult’s role in play varies as a function of their educational goals and the child’s developmental level

 

Questions 32-36

Do the following statements agree with the claims of the writer in Reading Passage 3?

In boxes 32-36 on your answer sheet, write

YES              if the statement agrees with the claims of the winter

NO            if the statement contradicts the claims of the writer

NOT GIVEN    if it is impossible to say what the writer thinks about this

32F   Children need toys in order to play.

Giải thích: đoạn 1 có nói rằng trẻ em chơi trong bất kỳ hoàn cảnh nào dù là không có đồ chơi hay là khi ba mẹ chúng không muốn chúng chơi đùa thì chúng vẫn chơi

The drive to play is so intense that children will do so in any circumstances, for instance when they have no real toys, or when parents do not actively encourage the behavior.

33T   It is a mistake to treat play and learning as separate types of activities.

Giải thích: đoạn 2, có nói rằng xã hội đang tạo ra sự phân chia sai lầm về việc chơi và học

​​Our society has created a false dichotomy between play and learning.

34NG   Play helps children to develop their artistic talents.

Giải thích: không có thông tin trong bài

 

Questions 37-40

Complete the summary below.

Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.

Write your answers in boxes 37-40 on your answer sheet.

 

Guided play ( Chơi có hướng dẫn)

In the simplest form of guided play, an adult contributes to the environment in which the child is playing. Alternatively, an adult can play with a child and develop the play, for instance by 37………encouraging…………….. the child to investigate different aspects of their game.

Ở hình thức đơn giản nhất của sự vui chơi theo hướng dẫn, người lớn góp phần vào môi trường mà trẻ em đang chơi đùa. Ngoài ra, một người lớn có thể chơi với một đứa trẻ và phát triển trò chơi đó, ví dụ bằng cách khuyến khích đứa trẻ tìm hiểu những khía cạnh khác nhau của trò chơi.

 

Giải thích: đoạn 10,

In the more direct form of guided play, parents or other adults can support children’s play by joining in the fun as a co-player, raising thoughtful questions, commenting on children’s discoveries, or encouraging further exploration or new facets to the child’s activity.

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

 

ĐÁP ÁN:

27. B

28. G

29. F

30. E

31. C

32. NO

33. YES

34. NOT GIVEN

35. NO

36. YES

37. encouraging

38. desire

39. autonomy

40. targeted

 

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status