Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - Persistent bullying is one of the worst experiences

Persistent bullying is one of the worst experiences

Persistent bullying is one of the worst experiences a child can face. How can it be prevented?
Peter Smith, Professor of Psychology at the University of Sheffield, directed the Sheffield
Anti-Bullying Intervention Project, funded by the Department for Education.

Thumbnail

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:

Persistent bullying is one of the worst experiences



Persistent bullying is one of the worst experiences a child can face. How can it be prevented? Peter Smith, Professor of Psychology at the University of Sheffield, directed the Sheffield Anti-Bullying Intervention Project, funded by the Department for Education. Here he reports on his findings.

Bị bắt nạt liên tục là một trong những trải nghiệm tồi tệ nhất mà một đứa trẻ có thể gặp phải. Làm sao để ngăn cản nó ? Peter Smith, Giáo sư Tâm lý học tại Đại học Sheffield, đã chỉ đạo Dự án Can thiệp Chống Bắt nạt Sheffield, do Bộ Giáo dục tài trợ. Ở đây ông báo cáo về những phát hiện của mình.

A Bullying can take a variety of forms, from the verbal -being taunted or called hurtful names- to the physical- being kicked or shoved- as well as indirect forms, such as being excluded from social groups. A survey I conducted with Irene Whitney found that in British primary schools up to a quarter of pupils reported experience of bullying, which in about one in ten cases was persistent. There was less bullying in secondary schools, with about one in twenty-five suffering persistent bullying, but these cases may be particularly recalcitrant.

Bắt nạt có thể diễn ra dưới nhiều hình thức khác nhau, từ lời nói - bị chế nhạo hoặc bị gọi bằng những cái tên gây tổn thương - đến thể chất- bị đá hoặc xô đẩy - cũng như các hình thức gián tiếp, chẳng hạn như bị loại khỏi các nhóm xã hội. Một cuộc khảo sát mà tôi thực hiện với Irene Whitney đã phát hiện ra rằng ở các trường tiểu học ở Anh, có tới một phần tư học sinh cho biết đã từng bị bắt nạt, trong đó khoảng một phần mười trường hợp là rất dai dẳng. Tình trạng bắt nạt ở các trường trung học ít xảy ra hơn, với khoảng 1/25 học sinh bị bắt nạt liên tục, nhưng những trường hợp này có thể đặc biệt ngoan cố.

B Bullying is clearly unpleasant and can make the child experiencing it feel unworthy and depressed. In extreme cases, it can even lead to suicide, though this is thankfully rare. Victimised pupils are more likely to experience difficulties with interpersonal relationships as adults, while children who persistently bully are more likely to grow up to be physically violent, and convicted of anti-social offences.

Bắt nạt rõ ràng là điều khó chịu và có thể khiến trẻ trải qua việc bị bắt nạt cảm thấy không đáng và chán nản. Trong những trường hợp cực đoan, nó thậm chí có thể dẫn đến tự tử, mặc dù cảm ơn là điều này rất hiếm. Những học sinh là nạn nhân có nhiều khả năng gặp khó khăn với các mối quan hệ giữa các cá nhân khi trưởng thành, trong khi những đứa trẻ thường xuyên bắt nạt có nhiều khả năng lớn lên trở nên bạo lực về thể chất và bị kết tội là phạm tội chống đối xã hội.


C Until recently, not much was known about the topic, and little help was available to teachers to deal with bullying. Perhaps as a consequence, schools would often deny the problem. 'There is no bullying at this school' has been a common refrain, almost certainly all true. Fortunately, more schools are now saying: There is not much bullying here, but when it occurs we have a clear policy for dealing with it.'

Cho đến gần đây, người ta vẫn chưa biết nhiều về chủ đề này và giáo viên cũng có rất ít sự trợ giúp để đối phó với nạn bắt nạt. Có lẽ hệ quả là các trường thường phủ nhận vấn đề. Gần như chắc chắn rằng 'Không có bắt nạt ở trường này' là một điệp khúc phổ biến. May mắn thay, ngày càng nhiều trường học nói rằng: Không có nhiều bắt nạt ở đây, nhưng khi nó xảy ra, chúng tôi có chính sách rõ ràng để giải quyết.'

D Three factors are involved in this change. First is an awareness of the severity of the problem. Second, a number of resources to help tackle bullying have become available in Britain. For example, the Scottish Collllcil for Research in Education produced a package of materials, Action Against Bullying, circulated to all schools in England and Wales as well as in Scotland in summer 1992, with a second pack, Supporting Schools Against Bullying, produced the following year. In Ireland, Guidelines on Countering Bullying Behaviour in Post-Primary Schools was published in 1993. Third, there is evidence that these materials work and that schools can achieve something. This comes from carefully conducted 'before and after" evaluations of interventions in schools, monitored by a research team. In Norway, after an intervention campaign was introduced nationally, an evaluation of forty-two schools suggested that, over a two-year period, bullying was halved. The Sheffield investigation, which involved sixteen primary schools and seven secondary schools, found that most schools succeeded in reducing bullying.


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

E Evidence suggests that a key step is to develop a policy on bullying, saying clearly what is meant by bullying, and giving explicit guidelines on what will be done if it occurs, what record will be kept, who will be informed, what sanctions will be employed. The policy should be developed through consultation, over a period of time- not just imposed from the head teacher's office! Pupils, parents and staff should feel they have been involved in the policy, which needs to be disseminated and implemented effectively.

 

     Other actions can be taken to back up the policy. There are ways of dealing with the topic through the curriculum, using video, drama and literature. These are useful for raising awareness, and can best be tied into early phases of development while the school is starting to discuss the issue of bullying. They are also useful in renewing the policy for new pupils or revising it in the light of experience. But curriculum work alone may only have short-term effects; it should be an addition to policy work, not a substitute.

      There are also ways of working with individual pupils, or in small groups. Assertiveness training for pupils who are liable to be victims is worthwhile, and certain approaches to group bullying such as 'no blame', can be useful in changing the behaviour of bullying pupils without confronting them directly, although other sanctions may be needed for those who continue with persistent bullying.

 

     Work in the playground is important, too. One helpful step is to train lunchtime supervisors to distinguish bullying from playful fighting and help them break up conflicts. Another possibility is to improve the playground environment so that pupils are less likely to be led into bullying from boredom or frustration.

 

F With these developments, schools can expect that at least the most serious kinds of bullying can largely be prevented. The more effort put in and the wider the whole school involvement, the more substantial the results are likely to be. The reduction in bullying - and the consequent improvement in pupil happiness- is surely a worthwhile objective.

 

 

 

>>>>> Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

 

 

 

Questions 27-30
Reading Passage 153 has six sections,
Choose the correct heading for sections A-D from the list of headings below.

Write the correct number, i-vii, in boxes 27-30 on your answer sheet.

______________________________________________________

List of Headings

i  The role of video violence
ii  The failure of government policy
iii  Reasons for the increased rate of bullying
iv  Research into how common bullying is in British schools
v  The reaction from schools to enquiries about bullying
vi  The effect of bullying on the children involved
vii Developments that have led to a new approach by schools
______________________________________________________

27  Section  A
28  Section  B
29  Section  C
30  Section  D

Questions 31-34
Choose the correct letter. ABC or D.
Write the con·ect letter in boxes 31-34 on your answer sheet.

31. A recent survey found that in British secondary schools
     A there was more bullying than had previously been the case.
     B there was less bullying than in primary schools.
     C cases of persistent bullying were very common.
     D indirect forms of bullying were particularly difficult to deal with.

32. Children who are bullied
    A are twice as likely to commit suicide as the average person.
    B find it more difficult to relate to adults.
    C are less likely to be violent in later life.
    D may have difficulty forming relationships in later life.

33. The writer thinks that the declaration 'There is no bullying at this school'
    A is no longer true in many schools.
    B was not in fact made by many schools.
    C reflected the school's lack of concern.
    D reflected a lack of knowledge and resources.

34. What were the findings of research carried out in Norway?
    A Bullying declined by 50% after an anti-bullying campaign.
    B Twenty-one schools reduced bullying as a result of an anti-bullying campaign
    C Two years is the optimum length for an anti-bullying campaign.
    D Bullying is a less serious problem in Norway than in the UK.

Questions 35-39
Complete the summary below
Choose NO MORE THAN TWO WORDS from the passage for each answer

Write your answers in boxes 35-39 on your answer sheet.

What steps should schools take to reduce bullying?

The most important step is for the school authorities to produce a 35 ....................... which makes the school's attitude towards bullying quite clear. It should include detailed 36 ........................ as to how the school and its staff will react if bullying occurs. In addition, action can be taken through the 37 ........................... This is particularly useful in the early part of the process, as a way of raising awareness and encouraging discussion On its own, however, it is insufficient to bring about a permanent solution. Effective work can also be done with individual pupils and small groups. For example, potential38 ......................... of bullying can be trained to be more self-confident. Or again, in dealing with group bullying, a 'no blame' approach, which avoids confronting the offender too directly, is often effective. Playground supervision will be more effective if members of staff are trained to recognise the difference between bullying and mere 39 ......................... .

Question 40
Choose the correct letter, A, B, C or D.
Write the correct letter in box 40 on your answer sheet.

Which of the following is the most suitable title for Reading Passage 153?
A  Bullying: what parents can do
B  Bullying: are the media to blame?
C  Bullying: the link with academic failure
D  Bullying: from crisis management to prevention

 

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

Persistent bullying is one of the worst experiences

 

Questions 27-30
Reading Passage 153 has six sections,
Choose the correct heading for sections A-D from the list of headings below.

Write the correct number, i-vii, in boxes 27-30 on your answer sheet.

 

27  Section  A/ iv  Research into how common bullying is in British schools

Giải thích:

A survey I conducted with Irene Whitney found that in British primary schools up to a quarter of pupils reported experience of bullying, which in about one in ten cases was persistent. There was less bullying in secondary schools, with about one in twenty-five suffering persistent bullying, but these cases may be particularly recalcitrant.


28  Section  B/ vi  The effect of bullying on the children involved

Giải thích:

Bullying is clearly unpleasant and can make the child experiencing it feel unworthy and depressed

 

Questions 31-34
Choose the correct letter. ABC or D.
Write the con·ect letter in boxes 31-34 on your answer sheet.


31 A recent survey found that in British secondary schools
Một cuộc khảo sát gần đây cho thấy ở các trường trung học ở Anh
     A there was more bullying than had previously been the case.
Có nhiều bắt nạt hơn trước đây.


     B there was less bullying than in primary schools.
ở đó ít bị bắt nạt hơn ở các trường tiểu học.

Giải thích: đoạn A

A survey I conducted with Irene Whitney found that in British primary schools up to a quarter of pupils reported experience of bullying, which in about one in ten cases was persistent. There was less bullying in secondary schools, with about one in twenty-five suffering persistent bullying, but these cases may be particularly recalcitrant.


     C cases of persistent bullying were very common.
trường hợp bắt nạt dai dẳng là rất phổ biến.
     D indirect forms of bullying were particularly difficult to deal with
Các hình thức bắt nạt gián tiếp đặc biệt khó giải quyết.

 

32 Children who are bullied
Trẻ em bị bắt nạt
    A are twice as likely to commit suicide as the average person.
có khả năng tự tử cao gấp đôi người bình thường.
    B find it more difficult to relate to adults.
cảm thấy khó khăn hơn khi quan hệ với người lớn.
    C are less likely to be violent in later life.
ít có khả năng bạo lực hơn trong cuộc sống sau này.


    D may have difficulty forming relationships in later life.
có thể gặp khó khăn trong việc hình thành các mối quan hệ trong cuộc sống sau này.

Giải thích: đoạn B

 Victimised pupils are more likely to experience difficulties with interpersonal relationships as adults.
 

Questions 35-39
Complete the summary below
Choose NO MORE THAN TWO WORDS from the passage for each answer

Write your answers in boxes 35-39 on your answer sheet.

 

What steps should schools take to reduce bullying?

 

The most important step is for the school authorities to produce a 35 ...... policy ................. which makes the school's attitude towards bullying quite clear. It should include detailed 36 .........explicit guidelines............... as to how the school and its staff will react if bullying occurs. In addition, action can be taken through the 37 ............ curriculum...............

Bước quan trọng nhất là ban giám hiệu nhà trường phải đưa ra một chính sách làm rõ thái độ của nhà trường đối với hành vi bắt nạt. Nó nên bao gồm các hướng dẫn rõ ràng chi tiết về cách nhà trường và nhân viên của trường sẽ phản ứng nếu bắt nạt xảy ra. Ngoài ra, hành động có thể được thực hiện thông qua chương trình giảng dạy

Giải thích: đoạn E

Evidence suggests that a key step is to develop a policy on bullying, saying clearly what is meant by bullying, and giving explicit guidelines on what will be done if it occurs, what record will be kept, who will be informed, what sanctions will be employed.

Other actions can be taken to back up the policy. There are ways of dealing with the topic through the curriculum, using video, drama and literature.

....................................................................................................................................................................................

 

Question 40
Choose the correct letter, A, B, C or D.
Write the correct letter in box 40 on your answer sheet.

Which of the following is the most suitable title for Reading Passage 153?
A  Bullying: what parents can do
B  Bullying: are the media to blame?
C  Bullying: the link with academic failure


D  Bullying: from crisis management to prevention

Giải thích: đoạn F

With these developments, schools can expect that at least the most serious kinds of bullying can largely be prevented. The more effort put in and the wider the whole school involvement, the more substantial the results are likely to be. The reduction in bullying - and the consequent improvement in pupil happiness- is surely a worthwhile objective.

 

 

 

Answer:
27 iv
28 vi
29 v
30 vii
31 B
32 D
33 D
34 A
35 policy
36 (explicit) guidelines
37 (school) curriculum
38 victims
39 playful fighting
40 D

1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status