DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
How consumers decide
Professor John Maule from the University of Leeds describes new research into the way that consumers choose a product.
Giáo sư John Maule từ Đại học Leeds mô tả nghiên cứu mới về cách khách hàng chọn sản phẩm.
Understanding consumers
Hiểu khách hàng
Consumers are creatures of habit: they buy the same products time and time again, and such is their familiarity with big brands and the colours and logos that represent them, that they can register a brand they like with barely any conscious thought process. The packaging of consumer products is, therefore, a crucial vehicle for delivering the brand and the product into our shopping baskets. ĐOẠN 1
Người tiêu dùng là những sinh vật có thói quen: họ mua các sản phẩm giống nhau hết lần này đến lần khác, và đó là sự quen thuộc với các nhãn hiệu lớn và màu sắc và logo đại diện cho chúng, đến mức họ có thể ghi vào trong tâm trí một nhãn hiệu mà họ thích mà không có bất kỳ quá trình suy nghĩ có ý thức nào. Do đó, bao bì của các sản phẩm tiêu dùng là một phương tiện quan trọng để mang thương hiệu và sản phẩm vào trong giỏ hàng mua sắm của chúng ta.
Having said this, understanding how consumers make decisions, and the crucial role of packaging in this process has been a neglected area of research so far. This is surprising given that organisations invest huge amounts of money in developing packaging that they believe is effective - especially at the retail level. Our Centre for Decision Research at Leeds University's Business School, in collaboration with Faraday Packaging, is now undertaking work in this area. It has already led to some important findings that challenge the ways in which organisations think about consumer choice. ĐOẠN 2
Phải nói điều này, việc hiểu làm thế nào mà khách hàng đưa ra quyết định và vai trò quan trọng của bao bì trong quá trình này là một lĩnh vực nghiên cứu bị bỏ mặc cho đến nay. Điều này thật đáng ngạc nhiên khi căn cứ vào vào các tổ chức đầu tư số tiền lớn phát triển bao bì mà họ tin là nó hiệu quả đặc biệt ở cấp độ bán lẻ. Trung tâm nghiên cứu về ra quyết định của chúng tôi tại Đại học kinh tế Leeds hợp tác với Faraday Packaging hiện nay đang tiến hành công việc trong lĩnh vực này. Nó đã dẫn đến một vài phát hiện quan trọng không thừa nhận cách mà các tổ chức nghĩ về lựa chọn của người tiêu dùng.
The research has focused on two fundamental types of thinking. On the one hand, there's 'heuristic processing', which involves very shallow thought and is based on very simple rules: 1) buy what you recognize, 2) choose what you did last time, or 3) choose what a trusted source suggests. This requires comparatively little effort, and involves looking at - and thinking about - only a small amount of the product information and packaging. One can do this with little or no conscious thought. ĐOẠN 3
Nghiên cứu tập trung vào hai loại suy nghĩ cơ bản. Mặc khác, " quy trình tự nghiệm" liên quan đến suy nghĩ rất nông cạn và dựa trên các nguyên tắc rất cơ bản: 1) mua những gì bạn nhận ra, 2) chọn những gì bạn đã chọn lần trước, hoặc 3) chọn thứ mà nguồn đáng tin đề xuất. Điều này đòi hỏi ít nổ lực so sánh và liên quan vào việc nhìn vào và suy nghĩ về - chỉ một số lượng nhỏ thông tin và bao bì. Người ta có thể làm điều này với rất ít hoặc không có ý thức.
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
On the other hand, 'systematic processing' involves much deeper levels of thought. When people choose goods in this way, they engage in quite detailed analytical thinking - taking account of the product information, including its price, its perceived quality and so on. This form of thinking, which is both analytical and conscious, involves much more mental effort. ĐOẠN 4
The role of packaging is likely to be very different for each of these types of decision making. Under heuristic processing, for example, consumers may simply need to be able to distinguish the pack from those of competitors since they are choosing on the basis of what they usually do. Under these circumstances, the simple perceptual features of the pack may be critical - so that we can quickly discriminate what we choose from the other products on offer. Under systematic processing, however, product-related information may be more important, so the pack has to provide this in an easily identifiable form. ĐOẠN 5
Comparing competition
Consumers will want to be able to compare the product with its competitors, so that they can determine which option is better for them. A crucial role of packaging in this situation is to communicate the characteristics of the product, highlighting its advantages over possible competitors. ĐOẠN 6
So, when are people likely to use a particular type of thinking? First, we know that people are cognitive misers; in other words, they are economical with their thinking because it requires some effort from them. Essentially, people only engage in effort-demanding systematic processing when the situation justifies it, for example when they are not tired or distracted and when the purchase is important to them. ĐOẠN 7
Second, people have an upper limit to the amount of information they can absorb. If we present too much, therefore, they will become confused. This, in turn, is likely to lead them to disengage and choose something else. ĐOẠN 8
Third, people often lack the knowledge or experience needed, so will not be able to deal with things they do not already understand, such as the ingredients of food products, for example. ĐOẠN 9
And fourth, people vary in the extent to which they enjoy thinking. Our research has differentiated between people with a high need for thinking - who routinely engage in analytical thinking - and those low in the need for cognition, who prefer to use very simple forms of thinking. ĐOẠN 10
Effectiveness varies
Hiệu quả khác nhau
This work has an important impact on packaging in that what makes packaging effective is likely to vary according to the type of processing strategy that consumers use when choosing between products. You need to understand how consumers are selecting your products if you are to develop packaging that is relevant. Furthermore, testing the effectiveness of your packaging can be ineffective if the methods you are employing concern one form of thinking (e.g. a focus group involving analytical thinking) but your consumers are purchasing in the other mode (i.e. the heuristic, shallow form of thinking). ĐOẠN 11
For the packaging industry, it is important that retailers identify their key goals. Sustaining a consumer's commitment to a product may involve packaging that is distinctive at the heuristic level (if the consumers can recognize the product they will buy it) but without encouraging consumers to engage in systematic processing (prompting deeper level thinking that would include making comparisons with other products). ĐOẠN 12
Conversely, getting consumers to change brands may involve developing packaging that includes information that does stimulate systematic processing and thus encourages consumers to challenge their usual choice of product. Our work is investigating these issues, and the implications they have for developing effective packaging. ĐOẠN 13
>>>>> Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
Questions 1-6
Do the following statements agree with the information given in the Reading Passage?
Write answers in your answer sheet write:
TRUE if the statement agrees with the information
FALSE if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
1 Little research has been done on the link between packaging and consumers choosing a product.
2 A person who buys what another person recommends is using heuristic thinking.
3 Heuristic processing requires more energy than systematic processing.
4 The concept of heuristic processing was thought up by Dr Maule's team.
5 A consumer who considers how much a product costs, is using systematic processing.
6 For heuristic processing, packaging must be similar to other products.
Questions 7-8
Choose the correct answer A, B, C or D and write the answers in your answer sheet.
7 When trying to determine how effective packaging is, testing can be made 'ineffective' if
A. you rely upon a very narrow focus group.
B. your consumers use only heuristic thinking.
C. the chosen consumers use only shallow thinking.
D. your tests do not match the consumers' thinking type.
8 If a retailer wants consumers to change brands their packaging needs to be
A. informative.
B. distinctive.
C. familiar.
D. colourful.
Questions 9-13
Complete the summary below.
Write NO MORE THAN TWO WORDS for each answer.
Write your answers in boxes 9-13 on your answer sheet
Comparing competition
For consumers who want to compare products, it is important that your packaging stresses the 9 __________ of your product. We know that people only use systematic processing if the 10 __________ makes it necessary or desirable. We also know that too much 11 __________ could make consumers choose another product. Furthermore, consumers may not fully understand details such as the 12__________ of a product. While some people like using systematic processing, others like to think in a 13 __________ way.
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:
How consumers decide
Questions 1-6
Do the following statements agree with the information given in the Reading Passage?
Write answers in your answer sheet write:
TRUE if the statement agrees with the information
FALSE if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
1T Little research has been done on the link between packaging and consumers choosing a product.
Ít nghiên cứu được thực hiện về mối liên hệ giữa đóng gói bao bì và khách hàng lựa chọn một sản phẩm
Giải thích: Đoạn 2
Having said this, understanding how consumers make decisions, and the crucial role of packaging in this process has been a neglected area of research so far.
2T A person who buys what another person recommends is using heuristic thinking.
Một người mua những gì người khác gợi ý là đang dùng suy nghĩ tự nghiệm
Giải thích: Đoạn 3
On the one hand, there's 'heuristic processing', which involves very shallow thought and is based on very simple rules: 1) buy what you recognize, 2) choose what you did last time, or 3) choose what a trusted source suggests.
Questions 7-8
Choose the correct answer A, B, C or D and write the answers in your answer sheet.
7 When trying to determine how effective packaging is, testing can be made 'ineffective' if
Khi cố gắng xác định mức độ hiệu quả của việc đóng gói thì việc kiểm tra có thể được thực hiện không hiệu quả nếu
A. you rely upon a very narrow focus group.
bạn phụ thuộc vào một nhóm tập trung hẹp
B. your consumers use only heuristic thinking.
khách hàng của bạn chỉ dùng suy nghĩ tự nghiệm
C. the chosen consumers use only shallow thinking.
các khách hàng được chọn chỉ sử dụng suy nghĩ nông cạn
D. your tests do not match the consumers' thinking type.
Các bài kiểm tra của bạn không phù hợp với loai suy nghĩ của khách hàng
Giải thích: Đoạn 11
Furthermore, testing the effectiveness of your packaging can be ineffective if the methods you are employing concern one form of thinking (e.g. a focus group involving analytical thinking) but your consumers are purchasing in the other mode (i.e. the heuristic, shallow form of thinking).
8 If a retailer wants consumers to change brands their packaging needs to be
Nếu một nhà bán lẻ muốn khách hàng thay đổi nhãn hiệu thì bao bì của họ cần
A. informative./ có thông tin đầy đủ
Giải thích: Đoạn 13
Conversely, getting consumers to change brands may involve developing packaging that includes information that does stimulate systematic processing and thus encourages consumers to challenge their usual choice of product.
B. distinctive./ khác biệt
C. familiar./ tương tự
D. colourful./ màu sắc
Answer:
1 TRUE 2 TRUE 3 FALSE 4 NOT GIVEN 5 TRUE 6 FALSE 7 D 8 A 9 advantages / characteristics 10 situation 11 information 12 Ingredients 13 Simple
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.