Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - Educating Psyche

Educating Psyche

Educating Psyche by Bernie Neville is a book which looks at radical new approaches to learning, describing the effects of emotion, imagination and the unconscious on learning. One the theory discussed in the book is that proposed by George Lozanov, which focuses on the power of suggestion.

Thumbnail

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:

Educating Psyche

 


Educating Psyche by Bernie Neville is a book which looks at radical new approaches to learning, describing the effects of emotion, imagination and the unconscious on learning. One theory discussed in the book is that proposed by George Lozanov, which focuses on the power of suggestion. ĐOẠN 1

Educating Psyche của Bernie Neville là một cuốn sách xem xét những cách tiếp cận hoàn toàn mới đối với việc học, mô tả tác động của cảm xúc, trí tưởng tượng và sự vô thức lên việc học. Một giả thuyết do George Lozanov đề xuất được thảo luận trong cuốn sách tập trung vào sức mạnh của sự ám thị.

Lozanov's instructional technique is based on the evidence that the connections made in the brain through unconscious processing (which he calls non-specific mental reactivity) are more durable than those made through conscious processing. Besides the laboratory evidence for this, we know from our experience that we often remember what we have perceived peripherally, long after we have forgotten what we set out to learn if we think of a book we studied months or years ago, we will find it easier to recall peripheral details. The colour, the binding, the typeface, the table at the library where we sat while studying it than the content on which were concentrating. If we think of a lecture we listened to with great concentration, we will recall the lecturer's appearance and mannerisms, our place in the auditorium, the failure of the air-conditioning, much more easily than the ideas we went to learn. Even if these peripheral details are a bit elusive, they come back readily in hypnosis or when we relive the event imaginatively, as in psychodrama. The details of the content of the lecture, on the other hand, seem to have gone forever. ĐOẠN 2

Kỹ thuật giảng dạy của Lozanov dựa trên bằng chứng rằng các liên kết được tạo ra trong não thông qua quá trình xử lý vô thức (mà ông gọi là phản ứng trí óc không cụ thể) giữ được lâu hơn so với các liên kết được tạo ra thông qua quá trình xử lý có ý thức. Bên cạnh bằng chứng trong phòng thí nghiệm về việc này, từ kinh nghiệm của mình, chúng ta biết rằng chúng ta thường nhớ những gì chúng ta cho là ở ngoài rìa, rất lâu sau khi chúng ta quên mất những gì chúng ta đặt ra để học nếu chúng ta nghĩ về một cuốn sách mà chúng ta đã nghiên cứu hàng tháng hoặc hàng năm trước, chúng ta sẽ thấy nó dễ nhớ lại hơn các chi tiết bên lề. Màu sắc, cách đóng gáy, kiểu chữ, cái bàn ở thư viện nơi chúng ta ngồi học cuốn sách hơn là nội dung mà chúng ta đang tập trung vào. Nếu chúng ta nghĩ về một bài giảng mà chúng ta đã nghe rất tập trung, chúng ta sẽ nhớ lại diện mạo và cách cư xử của giảng viên, vị trí của chúng ta trong khán phòng, sự cố của điều hòa, dễ dàng hơn nhiều so với những ý tưởng mà chúng ta đã định học. Ngay cả khi những chi tiết bên lề này hơi khó nắm bắt, chúng vẫn dễ dàng quay trở lại trong trạng thái thôi miên vô thức hoặc khi chúng ta hồi tưởng lại sự kiện một cách tưởng tượng, như trong kịch tâm lý. Mặt khác, các chi tiết của nội dung bài giảng dường như đã biến mất mãi mãi.

psychodrama: a form of psychotherapy in which patients act out events from their past.

This phenomenon can be partly attributed to the common counterproductive approach to study (making extreme efforts to memorize, tensing muscles, inducing fatigue), but it also simply reflects the way the brain functions. Lozanov, therefore, made indirect instruction (suggestion) central to his teaching system. In suggestopedia, as he called his method, consciousness is shifted away from the curriculum to focus on something peripheral. The curriculum then becomes peripheral and is dealt with by the reserve capacity of the brain. ĐOẠN 3

Hiện tượng này một phần có thể là do phương pháp học tập phản tác dụng phổ biến (cố gắng hết sức để ghi nhớ, căng cơ, gây mệt mỏi), nhưng nó cũng đơn giản phản ánh cách thức hoạt động của bộ não. Do đó, Lozanov đã đặt hướng dẫn gián tiếp (sự ám thị) làm trọng tâm trong hệ thống giảng dạy của mình. Trong phương pháp ám thị, như ông gọi phương pháp của mình, ý thức được chuyển ra khỏi chương trình giảng dạy để tập trung vào thứ gì đó bên ngoài. Chương trình giảng dạy sau đó trở thành thứ xung quanh bên ngoài và được giải quyết bằng khả năng dự trữ của não.

suggestion ( noun): sự ám thị ( trong triết học)

Suggestion is the psychological process by which a person guides their own or another person's desired thoughts, feelings, and behaviors by presenting stimuli that may elicit them as reflexes instead of relying on conscious effort.

The suggestopedic approach to foreign language learning provides a good illustration. In its most recent variant (1980), it consists of the reading of vocabulary and text while the class is listening to music. The first session is in two parts. In the first part, the music is classical (Mozart, Beethoven, Brahms) and the teacher reads the text slowly and solemnly, with attention to the dynamics of the music. The students follow the text in their books. This is followed by several minutes of silence. In the second part, they listen to baroque music (Bach, Corelli, Handel) while the teacher reads the text in a normal speaking voice. During this time they have their books closed. During the whole of this session, their attention is passive; they listen to the music but make no attempt to learn the material. ĐOẠN 4

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây. 


 

Beforehand, the students have been carefully prepared for the language learning experience. Through meeting with the staff and satisfied students they develop an expectation that learning will be easy and pleasant and that they will successfully learn several hundred words of the foreign language during the class. In a preliminary talk, the teacher introduces them to the material to be covered but does not 'teach' it. Likewise, the students are instructed not to try to learn it during this introduction. ĐOẠN 5

Some hours after the two-part session, there is a follow-up class at which the students are stimulated to recall the material presented. Once again the approach is indirect. The students do not focus their attention on trying to remember the vocabulary but focus on using the language to communicate (e.g. through games or improvised dramatizations). Such methods are not unusual in language teaching. What is distinctive in the suggestopedic method is that they are devoted entirely to assisting recall. The 'learning' of the material is assumed to be automatic and effortless, accomplished while listening to music. The teacher's task is to assist the students to apply what they have learned paraconsciously, and in doing so to make it easily accessible to consciousness. Another difference from conventional teaching is the evidence that students can regularly learn 1000 new words of foreign language during a suggestopedic session, as well as grammar and idiom. ĐOẠN 6



Lozanov experimented with teaching by direct suggestion during sleep, hpynossis and trance stages, but found such procedure unnecessary. Hypnosis, Yoga, Silva mind-control, religious ceremonies and faith healing are all associated with successful suggestion, but none of their techniques seems to be essential to it. Such rituals may be seen as placebos. Lozanov acknowledges that the ritual surrounding suggestion in his own system is also a placebo, but maintains that with such a placebo people are unable to or afraid to tap the reserve capacity of their brains. Like any placebo, it must be dispensed with authority to be effective. Just as a doctor calls on the full power of autocratic suggestion by insisting that patient takes precisely this white capsule precisely three times a day before meals, Lozanov is categoric in insisting that suggestopedic session be conducted exactly in that manner designated, by trained and accredited suggestopedic teachers. ĐOẠN 7

While suggestopedia has gained some notoriety through success in the teaching of modern languages, few teachers are able to emulate the spectacular results of Lozanov and his associates. We can, perhaps, attribute mediocre results to an inadequate placebo effect. The students have not developed the appropriate mindset. They are often not motivated to learn through this method. They do not have enough 'faith'. They do not see it as 'real teaching', especially as it does not seem to involve the 'work' they have learned to believe is essential to learning. ĐOẠN 8

 

 

>>>>> Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

 

Questions 27-30
Choose the correct letter A, B, C or D.
Write the correct letter in boxes 27-30 on your answer sheet.


27 The book Educating Psyche is mainly concerned with
    A. the power of suggestion in learning
    B. a particular technique for learning based on emotions.
    C. the effects of emotion on the imagination and the unconscious.
    D. ways of learning which are not traditional.

28 Lozanov's theory claims that then we try to remember things,
    A. unimportant details are the easiest to recall.
    B. concentrating hard produces the best results.
    C. the most significant facts are most easily recalled.
    D. peripheral vision is not important.

29 In this passage, the author uses the examples of a book and a lecture to illustrate that
    A. both these are important for developing concentration.
    B. his theory about methods of learning is valid.
    C. reading is a better technique for learning than listening.
    D. we can remember things more easily under hypnosis.

30 Lozanov claims that teachers should train students to
    A. memorise details of the curriculum.
    B. develop their own sets of indirect instructions.
    C. think about something other than the curriculum content.
    D. avoid overloading the capacity of the brain.

Questions 31-36
Do the following statement agree with the information given in Reading Passage?
In boxes 31-36 on your answer sheet, write:

TRUE   if the statement agrees with the information
FALSE   if the statement contradicts the information
NOT GIVEN   if there is no information on this

31. In the example of suggestopedic teaching in the fourth paragraph, the only variable that changes is the music.
32. Prior to the suggestopedia class, students are made aware that the language experience will be demanding.
33. In the follow-up class, the teaching activities are similar to those used in conventional classes.
34. As an indirect benefit, students notice improvements in their memory.
35. Teachers say they prefer suggestopedia to traditional approaches to language teaching.
36. Students in a suggestopedia class retain more new vocabulary than those in ordinary classes.

Questions 37-40
Complete the summary using the list of words, A - K, below.
Write the correct letter A -K in boxes 37-40 on your answer sheet.

Sugestopedia uses a less direct method of suggestion than other techniques such as hypnosis. However, Lozanov admits that a certain amount of 37.................. is necessary in order to convince students, even if this is just a 38......................... Furthermore, if the method is to succeed, teachers must follow a set procedure. Although Lozanov's method has become quite 39..................., the result of most other teachers using this method have been 40........................

A spectacular
teaching
C lesson
D authoritarian
E unpopular
F ritual
G unspectacular
H placebo
I involved
J appropriate
K well known

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

Educating Psyche

 



Questions 27-30
Choose the correct letter A, B, C or D.
Write the correct letter in boxes 27-30 on your answer sheet.

 

27 The book Educating Psyche is mainly concerned with
Cuốn sách Giáo dục tâm lý chủ yếu liên quan đến

    A. the power of suggestion in learning
sức mạnh của ám thị trong học tập
    B. a particular technique for leaning based on emotions.
một kỹ thuật cụ thể để dựa trên cảm xúc.
    C. the effects of emotion on the imagination and the unconscious.
những tác động của tình cảm đối với trí tưởng tượng và sự vô thức.


    D. ways of learning which are not traditional.
cách học không truyền thống.

Giải thích: đoạn 1
Educating Psyche by Bernie Neville is a book which looks at radical new approaches to learning


 

Questions 31-36
Do the following statement agree with the information given in Reading Passage?
In boxes 31-36 on your answer sheet, write:

TRUE   if the statement agrees with the information
FALSE   if the statement contradicts the information
NOT GIVEN   if there is no information on this

 


31.F In the example of suggestopedic teaching in the fourth paragraph, the only variable that changes is the music.
Trong ví dụ về cách dạy ám thị ở đoạn thứ tư, yếu tố duy nhất thay đổi là âm nhạc.
Giải thích: Đoạn 4
 In the first part, the music is classical (Mozart, Beethoven, Brahms) and the teacher reads the text slowly and solemnly, with attention to the dynamics of the music. The students follow the text in their books. This is followed by several minutes of silence. In the second part, they listen to baroque music (Bach, Corelli, Handel) while the teacher reads the text in a normal speaking voice


32.F Prior to the suggestopedia class, students are made aware that the language experience will be demanding.
Trước khi tham gia lớp học ám thị, học sinh được biết rằng trải nghiệm ngôn ngữ sẽ đòi hỏi khắt khe.

Giải thích: Đoạn 5
Beforehand, the students have been carefully prepared for the language learning experience. Through meeting with the staff and satisfied students they develop an expectation that learning will be easy and pleasant and that they will successfully learn several hundred words of the foreign language during the class.


 

 

 

Questions 37-40
Complete the summary using the list of words, A - K, below.
Write the correct letter A -K in boxes 37-40 on your answer sheet.

Sugestopedia uses a less direct method of suggestion than other techniques such as hypnosis. However, Lozanov admits that a certain amount of 37.... F ritual.............. is necessary in order to convince students, even if this is just a 38........H placebo.................
Furthermore, if the method is to succeed, teachers must follow a set procedure.

 

Sugestopedia sử dụng một phương pháp ám thị ít trực tiếp hơn các kỹ thuật khác như thôi miên. Tuy nhiên, Lozanov thừa nhận rằng cần phải có một số nghi thức nhất định để thuyết phục học sinh, ngay cả khi đây chỉ là giả dược. Hơn nữa, nếu phương pháp này thành công, giáo viên phải tuân theo một quy trình đã định.

Giải thích: đoạn 7

Such rituals may be seen as placebos. Lozanov acknowledges that the ritual surrounding suggestion in his own system is also a placebo, but maintains that with such a placebo people are unable to or afraid to tap the reserve capacity of their brains. 

 

 

 

 

Answer:
27 D
28 A
29 B
30 C
31 FALSE
32 FALSE
33 TRUE
34 NOT GIVEN
35 NOT GIVEN
36 TRUE
37 F
38 H
39 K
40 G


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây. 

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status