Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN Artificial artist?

Artificial artist? giải chi tiết, dịch hoàn thiện, giải thích rõ ràng, test 1 đề reading cam 13

Thumbnail

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN 

Artificial artists?

 

Can computers really create works of art?

Máy tính thực sự có thể tạo ra các tác phẩm nghệ thuật?

The Painting Fool is one of a growing number of computer programs which, so their makers claim, possess creative talents. Classical music by an artificial composer has had audiences enraptured, and even tricked them into believing a human was behind the score. Artworks painted by a robot have sold for thousands of dollars and been hung in prestigious galleries. And software has been built which creates arts that could not have been imagined by the programmer. [ ĐOẠN 1]

The Painting Fool là một trong những chương trình máy tính đang ngày càng nhiều mà các nhà sản xuất các chương trình này khẳng định chúng sở hữu tài năng sáng tạo. Âm nhạc cổ điển của một nhà soạn nhạc nhân tạo đã khiến khán giả mê mẩn, thậm chí còn lừa họ tin rằng con người đứng đằng sau bản nhạc này. Các tác phẩm nghệ thuật được vẽ bởi một con robot đã được bán với giá hàng nghìn đô la và được treo trong các phòng trưng bày có uy tín. Và phần mềm đã được xây dựng để tạo ra tác phẩm nghệ thuật mà người lập trình ra nó không thể tưởng tượng được.

score: (noun) bảng dàn bè trong âm nhạc

Human beings are the only species to perform sophisticated creative acts regularly. If we can break this process down into computer code, where does that leave human creativity? ‘This is a question at the very core of humanity,’ says Geraint Wiggins, a computational creativity researcher at Goldsmiths, University of London. ‘It scares a lot of people. They are worried that it is taking something special away from what it means to be human.’[ ĐOẠN 2]

Con người là loài duy nhất thường xuyên thực hiện các hành vi sáng tạo có tính phức tạp, tinh vi. Nếu chúng ta có thể chia nhỏ quá trình này thành mã máy tính, thì khả năng sáng tạo của con người sẽ ở đâu? Geraint Wiggins, một nhà nghiên cứu liên quan đến sử dụng máy tính trong sáng tạo tại Goldsmiths, Đại học London, cho biết: “Đây là một câu hỏi cốt lõi của nhân loại. ‘Nó khiến rất nhiều người sợ hãi. Họ lo lắng rằng nó đang lấy đi một điều gì đó đặc biệt vốn dành cho con người".

To some extent, we are all familiar with computerised art. The question is: where does the work of the artist stop and the creativity of the computer begin? Consider one of the oldest machine artists, Aaron, a robot that has had paintings exhibited in London’s Tate Modern and the San Francisco Museum of Modern Art. Aaron can pick up a paintbrush and paint on canvas on its own. Impressive perhaps, but it is still little more than a tool to realise the programmer’s own creative ideas. [ ĐOẠN 3]

Trong một chừng mực nào đó, chúng ta đều quen thuộc với nghệ thuật bị máy tính hóa. Câu hỏi là: các tác phẩm của các nghệ sĩ sẽ dừng ở đâu và sự sáng tạo của máy tính bắt đầu ở đâu? Được xem như một trong những nghệ sỹ người máy lâu đời nhất, Aaron, một robot vẽ nhiều bức tranh được trưng bày ờ Tate Modern của Luân Đôn và Bảo tàng nghệ thuật hiện đại của San Francisco. Aron có thể tự cầm cọ và vẽ trên canvas. Có lẽ là rất ấn tượng nhưng nó vẫn chỉ là một công cụ dùng để thực hiện hóa những ý tưởng sáng tạo của người lập trình.

Simon Colton, the designer of the Painting Fool, is keen to make sure his creation doesn’t attract the same criticism. Unlike earlier ‘artists’ such as Aaron, the Painting Fool only needs minimal direction and can come up with its own concepts by going online for material. The software runs its own web searches and trawls through social media sites. It is now beginning to display a kind of imagination too, creating pictures from scratch. One of its original works is a series of fuzzy landscapes, depicting trees and sky. While some might say they have a mechanical look, Colton argues that such reactions arise from people’s double standards towards software-produced and human-produced art. After all, he says, consider that the Painting Fool painted the landscapes without referring to a photo. ‘If a child painted a new scene from its head, you’d say it has a certain level of imagination,’ he points out. ‘The same should be true of a machine.’ Software bugs can also lead to unexpected results. Some of the Painting Fool’s paintings of a chair came out in black and white, thanks to a technical glitch. This gives the work an eerie, ghostlike quality. Human artists like the renowned Ellsworth Kelly are lauded for limiting their colour palette – so why should computers be any different? [ ĐOẠN 4]

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -18) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, có thể tải về, in phần đề để luyện tập.

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 

 


Researchers like Colton don’t believe it is right to measure machine creativity directly to that of humans who ‘have had millennia to develop our skills’. Others, though, are fascinated by the prospect that a computer might create something as original and subtle as our best artists. So far, only one has come close. Composer David Cope invented a program called Experiments in Musical Intelligence, or EMI. Not only did EMI create compositions in Cope’s style, but also that of the most revered classical composers, including Bach, Chopin and Mozart. Audiences were moved to tears, and EMI even fooled classical music experts into thinking they were hearing genuine Bach. Not everyone was impressed however. Some, such as Wiggins, have blasted Cope’s work as pseudoscience, and condemned him for his deliberately vague explanation of how the software worked. Meanwhile, Douglas Hofstadter of Indiana University said EMI created replicas which still rely completely on the original artist’s creative impulses. When audiences found out the truth they were often outraged with Cope, and one music lover even tried to punch him. Amid such controversy, Cope destroyed EMI’s vital databases. [ ĐOẠN 5]

 

But why did so many people love the music, yet recoil when they discovered how it was composed? A study by computer scientist David Moffat of Glasgow Caledonian University provides a clue. He asked both expert musicians and non-experts to assess six compositions. The participants weren’t told beforehand whether the tunes were composed by humans or computers, but were asked to guess, and then rate how much they liked each one. People who thought the composer was a computer tended to dislike the piece more than those who believed it was human. This was true even among the experts, who might have been expected to be more objective in their analyses. [ ĐOẠN 6]

Where does this prejudice come from? Paul Bloom of Yale University has a suggestion: he reckons part of the pleasure we get from art stems from the creative process behind the work. This can give it an ‘irresistible essence’, says Bloom. Meanwhile, experiments by Justin Kruger of New York University have shown that people’s enjoyment of an artwork increases if they think more time and effort was needed to create it. Similarly, Colton thinks that when people experience art, they wonder what the artist might have been thinking or what the artist is trying to tell them. It seems obvious, therefore, that with computers producing art, this speculation is cut short – there’s nothing to explore. But as technology becomes increasingly complex, finding those greater depths in computer art could become possible. This is precisely why Colton asks the Painting Fool to tap into online social networks for its inspiration: hopefully this way it will choose themes that will already be meaningful to us. [ ĐOẠN 7]

 

>>>>>Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

Questions 27-31

Choose the correct letter, ABC or D.

Write the correct letter in boxes 27-31 on your answer sheet.

 

27   What is the writer suggesting about computer-produced works in the first paragraph?

A   People’s acceptance of them can vary considerably.

B   A great deal of progress has already been attained in this field.

C   They have had more success in some artistic genres than in others.

D   the advances are not as significant as the public believes them to be.

 

28   According to Geraint Wiggins, why are many people worried by computer art?

A   It is aesthetically inferior to human art.

B   It may ultimately supersede human art.

C   It undermines a fundamental human quality.

D   It will lead to a deterioration in human ability.

 

29   What is a key difference between Aaron and the Painting Fool?

A   its programmer’s background

B   public response to its work

C   the source of its subject matter

D   the technical standard of its output

 

30   What point does Simon Colton make in the fourth paragraph?

A   Software-produced art is often dismissed as childish and simplistic.

B   The same concepts of creativity should not be applied to all forms of art.

C   It is unreasonable to expect a machine to be as imaginative as a human being.

D   People tend to judge computer art and human art according to different criteria.

 

31   The writer refers to the paintings of a chair as an example of computer art which

A   achieves a particularly striking effect.

B   exhibits a certain level of genuine artistic skill.

C   closely resembles that of a well-known artist.

D   highlights the technical limitations of the software.

 

Questions 32-37

Complete each sentence with the correct ending, A-G below.

Write the correct letter, A-G, in boxes 32-37 on your answer sheet.

 

32   Simon Colton says it is important to consider the long-term view then

33   David Cope’s EMI software surprised people by

34   Geraint Wiggins criticized Cope for not

35   Douglas Hofstadter claimed that EMI was

36   Audiences who had listened to EMI’s music became angry after

37   The participants in David Moffat’s study had to assess music without

List of Ideas

A     generating work that was virtually indistinguishable from that of humans.

B     knowing whether it was the work of humans or software.

C     producing work entirely dependent on the imagination of its creator.

D     comparing the artistic achievements of humans and computers.

    revealing the technical details of his program.

    persuading the public to appreciate computer art.

   discovering that it was the product of a computer program

 

Questions 38-40

Do the following statements agree with the claims of the writer in Reading Passage 3?

In boxes 38-40 on your answer sheet, write

YES                  if the statement agrees with the claims of the writer

NO                   if the statement contradicts the claims of the writer

NOT GIVEN    if it is impossible to say what the writer thinks about this

 

38   Moffat’s research may help explain people’s reactions to EMI.

39   The non-experts in Moffat’s study all responded in a predictable way.

40   Justin Kruger’s findings cast doubt on Paul Bloom’s theory about people’s prejudice towards computer art.

 

GIẢI THÍCH CHI TIẾT ĐỀ THI IELTS READING

Artificial artists?

 

 

 

 

 

Questions 27-31

Choose the correct letter, ABC or D.

Write the correct letter in boxes 27-31 on your answer sheet.

 

27   What is the writer suggesting about computer-produced works in the first paragraph?

Người viết cho biết điều gì về các tác phẩm do máy tính tạo ra trong đoạn văn đầu tiên

A   People’s acceptance of them can vary considerably.

Sự chấp nhận của mọi người về các tác phẩm do máy tính tạo ra có thể khác nhau khá đáng kể. 

 

B   A great deal of progress has already been attained in this field.

Lĩnh vực này đạt được nhiều tiến bộ

Giải thích: đoạn 1

B là đáp án đúng vì thông qua dịch đoạn đầu tiên chúng ta thấy rằng computer-produced works đạt được rất nhiều thành tựu như làm mê mẩn khán giả, làm cho khán giả nghĩ rằng đó là do con người tạo ra, các bức tranh thì được bán với giá hàng nghìn đô và được treo trong phòng triển lãm danh tiếng.

 

C   They have had more success in some artistic genres than in others.

Chúng có nhiều thành công trong thể loại nghệ thuật hơn các lĩnh vực khác

D   the advances are not as significant as the public believes them to be.

Những tiến bộ không đáng kể như công chúng tin tưởng. 

 

28   According to Geraint Wiggins, why are many people worried by computer art?

Theo như Geraint Wiggins thì tại sao nhiều người lo lắng về nghệ thuật do máy tính tạo ra

A   It is aesthetically inferior to human art.

Nó kém thẩm mỹ hơn so với nghệ thuật do con người tạo ra

B   It may ultimately supersede human art.

Cuối cùng nó có thể thay thế nghệ thuật do con người tạo ra

 

C   It undermines a fundamental human quality.

Nó làm giảm một đặc tính cơ bản của con người

Giải thích: đoạn 2, a fundamental human quality = human creativity

Human beings are the only species to perform sophisticated creative acts regularly. If we can break this process down into computer code, where does that leave human creativity? ‘This is a question at the very core of humanity,’ says Geraint Wiggins, a computational creativity researcher at Goldsmiths, University of London. ‘It scares a lot of people. They are worried that it is taking something special away from what it means to be human.’

 

 

D   It will lead to a deterioration in human ability.

Nó sẽ dẫn đến sự suy giảm khả năng của con người 

 

 

Questions 32-37

Complete each sentence with the correct ending, A-G below.

Write the correct letter, A-G, in boxes 32-37 on your answer sheet.

 

 

32 D  Simon Colton says it is important to consider the long-term view then

Simon Colton nói rằng điều quan trọng là phải xét đến góc nhìn thời gian lâu dài rồi thì hãy

Giải thích: đoạn 5

Researchers like Colton don’t believe it is right to measure machine creativity directly to that of humans who ‘have had millennia to develop our skills

 

33 A  David Cope’s EMI software surprised people by

Phần mềm EMI của David Cope khiến mọi người ngạc nhiên bởi

Giải thích: đoạn 5

Audiences were moved to tears, and EMI even fooled classical music experts into thinking they were hearing genuine Bach

 

 

 

 

Questions 38-40

Do the following statements agree with the claims of the writer in Reading Passage 3?

In boxes 38-40 on your answer sheet, write

YES                  if the statement agrees with the claims of the writer

NO                   if the statement contradicts the claims of the writer

NOT GIVEN    if it is impossible to say what the writer thinks about this

 

38 Y  Moffat’s research may help explain people’s reactions to EMI.

Nghiên cứu của Moffat có thể giúp giải thích phản ứng của mọi người đối với EMI.

Giải thích: đoạn 6

 But why did so many people love the music, yet recoil when they discovered how it was composed? A study by computer scientist David Moffat of Glasgow Caledonian University provides a clue.

 

 

 

 

 

Answers:

27. B

28. C

29. C

30. D

31. A

32. D

33. A

34. E

35. C

36. G

37. B

38. YES

39. NOT GIVEN

40. NO

 

1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -18) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, có thể tải về, in phần đề để luyện tập.

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 

KẾT NỐI VỚI CHÚNG TÔI

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status