ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN
Case Study: Tourism New Zealand website
New Zealand is a small country of four million inhabitants, a long-haul flight from all the major tourist-generating markets of the world. Tourism currently makes up 9% of the country’s gross domestic product, and is the country’s largest export sector. Unlike other export sectors, which make products and then sell them overseas, tourism brings its customers to New Zealand. The product is the country itself – the people, the places and the experiences. In 1999, Tourism New Zealand launched a campaign to communicate a new brand position to the world. The campaign focused on New Zealand’s scenic beauty, exhilarating outdoor activities and authentic Maori culture, and it made New Zealand one of the strongest national brands in the world. [ĐOẠN 1]
New Zealand là một quốc gia nhỏ có 4 triệu cư dân, một chuyến bay đường dài từ tất cả các thị trường tạo ra khách du lịch lớn trên thế giới. Hiện tại, ngành du lịch chiếm đến 9% tổng sản phẩm quốc nội và là lĩnh vực xuất khẩu lớn nhất của quốc gia này. Không giống như các lĩnh vực xuất khẩu khác là sản xuất ra sản phẩm và bán chúng ra nước ngoài, du lịch mang khách hàng đến với New Zealand. Sản phẩm là chính đất nước của nó – con người, nơi chốn và những trải nghiệm. Vào năm 1999, Ngành du lịch New Zealand đã tung ra chiến dịch truyền thông về định vị thương hiệu mới đến với thế giới. Chiến dịch tập trung vào vẻ đẹp cảnh vật của New Zealand, các hoạt động vui vẻ ngoài trời và văn hóa Maori chính thống, đã khiến cho New Zealand trở thành một trong những thương hiệu quốc gia mạnh nhất thế giới.
>>>>>Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
A key feature of the campaign was the website www.newzealand.com, which provided potential visitors to New Zealand with a single gateway to everything the destination had to offer. The heart of the website was a database of tourism services operators, both those based in New Zealand and those based abroad which offered tourism services to the country. Any tourism-related business could be listed by filling in a simple form. This meant that even the smallest bed and breakfast address or specialist activity provider could gain a web presence with access to an audience of long-haul visitors. In addition, because participating businesses were able to update the details they gave on a regular basis, the information provided remained accurate. And to maintain and improve standards, Tourism New Zealand organised a scheme whereby organisations appearing on the website underwent an independent evaluation against a set of agreed national standards of quality. As part of this, the effect of each business on the environment was considered.[ĐOẠN 2]
Tính năng chính của chiến dịch này là trang web www.newzealand.com nơi cung cấp cho khách du lịch tìm năng đến New Zealand một cổng duy nhất cung cấp mọi thứ về điểm đến. Trọng tâm của trang web là dữ liệu về những nhà điều hành dịch vụ du lịch, cả những nhà điều hành du lịch có trụ sở ở New Zealand và ở nước ngoài, đã cung cấp dịch vụ du lịch cho quốc gia này. Bất cứ lĩnh vực kinh doanh nào liên quan đến du lịch đều có thể được liệt kê bằng cách điền vào một biểu mẫu đơn giản. Điều này có nghĩa rằng thậm chí những địa chỉ khách sạn phục vụ bữa sáng và chỗ ngủ nhỏ nhất hoặc các nhà cung cấp hoạt động chuyên biệt có thể hiện diện trên web với khả năng tiếp cận những đối tượng khách đường dài. Hơn nữa, bởi vì các doanh nghiệp tham gia có khả năng cập nhập thông tin chi tiết mà họ cung cấp thường xuyên, nên thông tin được cung cấp luôn chính xác. Để duy trì và cải thiện các tiêu chuẩn, ngành du lịch New Zealand đã tổ chức một chương trình mà nhờ vào đó các tổ chức xuất hiện trên website phải trải qua một đánh giá độc lập đối với một bộ tiêu chuẩn quốc gia được thông qua về chất lượng. Như một phần của tiêu chuẩn chất lượng này, tác động của mỗi doanh nghiệp lên môi trường đều được xem xét.
To communicate the New Zealand experience, the site also carried features relating to famous people and places. One of the most popular was an interview with former New Zealand All Blacks rugby captain Tana Umaga. Another feature that attracted a lot of attention was an interactive journey through a number of the locations chosen for blockbuster films which had made use of New Zealand’s stunning scenery as a backdrop. As the site developed, additional features were added to help independent travelers devise their own customised itineraries. To make it easier to plan motoring holidays, the site catalogued the most popular driving routes in the country, highlighting different routes according to the season and indicating distances and times. [ĐOẠN 3]
Để truyền thông về những trải nghiệm ở New Zealand, trang web có những điểm đặc trưng liên quan đến người và địa điểm nổi tiếng. Một trong những điểm được yêu thích nhất là một cuộc phỏng vấn với cựu đội trưởng đội bóng bầu dục All Blacks của New zealand – Tana Umaga. Đặc trưng khác của web site thu hút rất nhiều sự chú ý là những chuyến đi mang tính tương tác thông qua những điạ điểm được chọn cho những bộ phim bom tấn đã dùng những cảnh vật đẹp đến kinh ngạc của New zealand để làm bối cảnh. Khi trang web được phát triển, những tính năng bổ sung được thêm vào nhằm giúp những người du lịch độc lập có thể nghĩ ra những hành trình do chính họ thiết kế. Để lên kế hoạch cho các kỳ nghỉ bằng ô tô dễ dàng hơn, trang web đã phân loại những tuyến đường lái xe phổ biến nhất trong nước, làm nổi bật những tuyến đường khác nhau tùy theo mùa và chỉ ra khoảng cách và thời gian.
Later, a Travel Planner feature was added, which allowed visitors to click and ‘bookmark’ places or attractions they were interested in, and then view the results on a map. The Travel Planner offered suggested routes and public transport options between the chosen locations. There were also links to accommodation in the area. By registering with the website, users could save their Travel Plan and return to it later, or print it out to take on the visit. The website also had a ‘Your Words’ section where anyone could submit a blog of their New Zealand travels for possible inclusion on the website. [ĐOẠN 4]
The Tourism New Zealand website won two Webby awards for online achievement and innovation. More importantly perhaps, the growth of tourism to New Zealand was impressive. Overall tourism expenditure increased by an average of 6.9% per year between 1999 and 2004. From Britain, visits to New Zealand grew at an average annual rate of 13% between 2002 and 2006, compared to a rate of 4% overall for British visits abroad. [ĐOẠN 5]
The website was set up to allow both individuals and travel organisations to create itineraries and travel packages to suit their own needs and interests. On the website, visitors can search for activities not solely by geographical location, but also by the particular nature of the activity. This is important as research shows that activities are the key driver of visitor satisfaction, contributing 74% to visitor satisfaction, while transport and accommodation account for the remaining 26%. The more activities that visitors undertake, the more satisfied they will be. It has also been found that visitors enjoy cultural activities most when they are interactive, such as visiting a marae (meeting ground) to learn about traditional Maori life. Many long-haul travelers enjoy such learning experiences, which provide them with stories to take home to their friends and family. In addition, it appears that visitors to New Zealand don’t want to be ‘one of the crowd’ and find activities that involve only a few people more special and meaningful. [ĐOẠN 6]
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, có thể tải về, in phần đề để luyện tập, phần dịch và giải xem online.
>>>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
It could be argued that New Zealand is not a typical destination. New Zealand is a small country with a visitor economy composed mainly of small businesses. It is generally perceived as a safe English-speaking country with a reliable transport infrastructure. Because of the long-haul flight, most visitors stay for longer (average 20 days) and want to see as much of the country as possible on what is often seen as a once-in-a-lifetime visit. However, the underlying lessons apply anywhere – the effectiveness of a strong brand, a strategy based on unique experiences and a comprehensive and user-friendly website. [ĐOẠN 7]
Questions 1-7
Complete the table below.
Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.
Write your answers in boxes 1-7 on your answer sheet.
Section of website |
Comments |
Database of tourism services |
• easy for tourism-related businesses to get on the list • allowed businesses to 1…………………………… information regularly • provided a country-wide evaluation of businesses, including their impact on the 2……………………….. |
Special features on local topics |
• e.g. an interview with a former sports 3……………………………., and an interactive tour of various locations used in 4………………………. |
Information on driving routes |
• varied depending on the 5…………………………… |
Travel Planner |
• included a map showing selected places, details of public transport and local 6…………………………. |
‘Your Words’ |
• travelers could send a link to their 7………………………… |
Questions 8-13
Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 1?
In boxes 8-13 on your answer sheet, write
TRUE if the statement agrees with the information
FALSE if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
8 The website www.newzealand.com aimed to provide ready-made itineraries and packages for travel companies and individual tourists.
9 It was found that most visitors started searching on the website by geographical location.
10 According to research, 26% of visitor satisfaction is related to their accommodation.
11 Visitors to New Zealand like to become involved in the local culture.
12 Visitors like staying in small hotels in New Zealand rather than in larger ones.
13 Many visitors feel it is unlikely that they will return to New Zealand after their visit.
Đáp án và giải thích chi tiết:
Case Study: Tourism New Zealand website
Questions 1-7
Complete the table below.
Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.
Write your answers in boxes 1-7 on your answer sheet.
Section of website |
Comments ( lời nhận xét) |
Database of tourism services. Dữ liệu dịch vụ du lịch |
• easy for tourism-related businesses to get on the list Tiện lợi cho các doanh nghiệp liên quan đến du lịch có tên trong danh sách • allowed businesses to 1………update………… information regularly Giải thích: đoạn 2 có câu In addition, because participating businesses were able to update the details they gave on a regular basis, the information provided remained accurate. ………… ………… ………… ………… ………… ………… ………… ………… ………… ………… • provided a country-wide evaluation of businesses, including their impact on the 2……environment………….. Cung cấp một đánh giá về các doanh nghiệp rộng khắp cả nước bao gồm tầm ảnh hưởng của họ về môi trường Giải thích: đoạn 2 có câu And to maintain and improve standards, Tourism New Zealand organised a scheme whereby organisations appearing on the website underwent an independent evaluation against a set of agreed national standards of quality. As part of this, the effect of each business on the environment was considered |
Special features on local topics Các đặc điểm đặc biệt về các chủ đề địa phương |
• e.g. an interview with a former sports. Một cuộc phỏng vấn cựu vận động viên thể thao 3……captain……., and an interactive tour of various locations used in 4……films………. Giải thích: đoạn 3 One of the most popular was an interview with former New Zealand All Blacks rugby captain Tana Umaga. Another feature that attracted a lot of attention was an interactive journey through a number of the locations chosen for blockbuster films which had made use of New Zealand’s stunning scenery as a backdrop. |
Information on driving routes Thông tin về các tuyến đường lái xe |
• varied depending on the 5………seasons……… Giải thích: đoạn 3 có câu To make it easier to plan motoring holidays, the site catalogued the most popular driving routes in the country, highlighting different routes according to the season and indicating distances and times |
|
Video giải đề Ielts Reading Case Study: Tourism New Zealand website
LIKE, SHARE VIDEO và SUBSCRIBE KÊNH YOUTUBE để xem thêm nhiều đề Ielts giải chi tiết trong DỰ ÁN GIẢI CHI TIẾT 350 ĐỀ IELTS READING
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, có thể tải về, in phần đề để luyện tập, phần dịch và giải xem online.
>>>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
Answers:
1. update
2. environment
3. captain
4. films
5. season
6. accommodation
7. blog
8. FALSE
9. NOT GIVEN
10. FALSE
11. TRUE
12. NOT GIVEN
13. TRUE