Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN Motivational factors and the hospitality industry

A critical ingredient in the success of hotels is developing and maintaining superior performance from their employees. How is that accomplished? What Human Resource Management (HRM) practices should organizations invest in to acquire and retain great employees?

Thumbnail

 

GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING: 

Motivational factors and the hospitality industry

 

 

 

 

 

A critical ingredient in the success of hotels is developing and maintaining superior performance from their employees. How is that accomplished? What Human Resource Management (HRM) practices should organizations invest in to acquire and retain great employees?

Một nhân tố quan trọng trong thành công của các khách sạn là việc phát triển và duy trì hiệu suất làm việc cao của nhân viên. Làm thế nào để đạt được điều đó?  Những biện pháp quản lý nguồn nhân lực nào các tổ chức nên đầu tư vào để tuyển được những nhân viên giỏi và giữ họ ở lại lâu.

 

Some hotels aim to provide superior working conditions for their employees. The idea originated from workplaces – usually in the non-service sector – that emphasized fun and enjoyment as part of work-life balance. By contrast, the service sector, and more specifically hotels, has traditionally not extended these practices to address basic employee needs, such as good working conditions. [ ĐOẠN 1]

Một vài khách sạn tập trung cung cấp môi trường làm việc tốt hơn cho nhân viên của họ. Ý tưởng này bắt đầu từ nơi làm việc - thường là trong lĩnh vực phi dịch vụ - đề cao sự vui vẻ và hứng thú như một phần của sự cân bằng công việc và cuộc sống. Ngược lại, trong lĩnh vực dịch vụ mà cụ thể hơn là trong các khách sạn có truyền thống không mở rộng các biện pháp này để giải quyết các nhu cầu cơ bản của nhân viên như là điều kiện làm việc.

 

Pfeffer (1994) emphasizes that in order to succeed in a global business environment, organizations must make investment in Human Resource Management (HRM) to allow them to acquire employees who possess better skills and capabilities than their competitors. This investment will be to their competitive advantage. Despite this recognition of the importance of employee development, the hospitality industry has historically been dominated by underdeveloped HR practices (Lucas, 2002). 

[ ĐOẠN 2]

 

Pfeffer (1994) nhấn mạnh rằng để mà thành công trong môi trường kinh doanh toàn cầu thì các tổ chức buộc phải đầu tư vào nguồn nhân lực nhằm cho phép họ có được những nhân viên có năng lực và kỹ năng tốt hơn các đối thủ cạnh tranh. Khoản đầu tư này sẽ là lợi thế cạnh tranh của họ. Mặc dù nhận thấy được tầm quan trọng của việc phát triển nhân lực, tuy nhiên ngành dịch vụ nhà hàng khách sạn lại có lịch sử bị ảnh hưởng bởi các biện pháp quản lý nhân sự kém phát triển ( Lucas 2002).

 

Lucas also points out that the substance of HRM practices does not appear to be designed to foster constructive relations with employees or to represent a managerial approach that enables developing and drawing out the full potential of people, even though employees may be broadly satisfied with many aspects of their work’ (Lucas, 2002). In addition, or maybe as a result, high employee turnover has been a recurring problem throughout the hospitality industry. Among the many cited reasons are low compensation, inadequate benefits, poor working conditions and compromised employee morale and attitudes (Maroudas et al., 2008). [ ĐOẠN 3]

 

Lucas cũng chỉ ra rằng bản chất của các biện pháp quản lý nhân sự dường như không được thiết kế để thúc đẩy các mối tương quan mang tính xây dựng với người lao động hoặc để thể hiện một phương pháp quản lý cho phép sự phát triển và khai thác tiềm năng tối đa của con người, mặc dù người lao động nói chung là hài lòng với nhiều khía cạnh của công việc ( Lucas 2002). Hơn nữa, hoặc có lẽ là do tốc độ thay thế nhân lực cao là một vấn đề diễn ra xuyên suốt trong ngành dịch vụ khách sạn. Trong số nhiều lý do được trích dẫn là thù lao thấp, phúc lợi không đầy đủ, điều kiện làm việc yếu kém cũng như là thái độ và tinh thần của người lao động bị tổn hại.

 

Ng and Sorensen (2008) demonstrated that when managers provide recognition to employees, motivate employees to work together, and remove obstacles preventing effective performance, employees feel more obligated to stay with the company. This was succinctly summarized by Michel et al. (2013): ‘[P]roviding support to employees gives them the confidence to perform their jobs better and the motivation to stay with the organization.’ Hospitality organizations can therefore enhance employee motivation and retention through the development and improvement of their working conditions. These conditions are inherently linked to the working environment.[ ĐOẠN 4]

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

 

While it seems likely that employees’ reactions to their job characteristics could be affected by a predisposition to view their work environment negatively, no evidence exists to support this hypothesis (Spector et al., 2000). However, given the opportunity, many people will find something to complain about in relation to their workplace (Poulston, 2009). There is a strong link between the perceptions of employees and particular factors of their work environment that are separate from the work itself, including company policies, salary and vacations.[ ĐOẠN 5]

 

Such conditions are particularly troubling for the luxury hotel market, where high-quality service, requiring a sophisticated approach to HRM, is recognized as a critical source of competitive advantage (Maroudas et al., 2008). In a real sense, the services of hotel employees represent their industry (Schneider and Bowen, 1993). This representation has commonly been limited to guest experiences. This suggests that there has been a dichotomy between the guest environment provided in luxury hotels and the working conditions of their employees.[ ĐOẠN 6]

 

It is therefore essential for hotel management to develop HRM practices that enable them to inspire and retain competent employees. This requires an understanding of what motivates employees at different levels of management and different stages of their careers (Enz and Siguaw, 2000). This implies that it is beneficial for hotel managers to understand what practices are most favorable to increase employee satisfaction and retention. [ ĐOẠN 7]

 

Herzberg (1966) proposes that people have two major types of needs, the first being extrinsic motivation factors relating to the context in which work is performed, rather than the work itself. These include working conditions and job security. When these factors are unfavorable, job dissatisfaction may result. Significantly, though, just fulfilling these needs does not result in satisfaction, but only in the reduction of dissatisfaction (Maroudas et al., 2008). [ ĐOẠN 8]

 

 

Employees also have intrinsic motivation needs or motivators, which include such factors as achievement and recognition. Unlike extrinsic factors, motivator factors may ideally result in job satisfaction (Maroudas et al., 2008). Herzberg’s (1966) theory discusses the need for a ‘balance’ of these two types of needs. [ ĐOẠN 9]

 

The impact of fun as a motivating factor at work has also been explored. For example, Tews, Michel and Stafford (2013) conducted a study focusing on staff from a chain of themed restaurants in the United States. It was found that fun activities had a favorable impact on performance and manager support for fun had a favorable impact in reducing turnover. Their findings support the view that fun may indeed have a beneficial effect, but the framing of that fun must be carefully aligned with both organizational goals and employee characteristics. ‘Managers must learn how to achieve the delicate balance of allowing employees the freedom to enjoy themselves at work while simultaneously high levels of performance’ (Tews et al., 2013). [ ĐOẠN 10]

 

 

Deery (2008) has recommended several actions that can be adopted at the organizational level to retain good staff as well as assist in balancing work and family life. Those particularly appropriate to the hospitality industry include allowing adequate breaks during the working day, staff functions that involve families, and providing health and well-being opportunities. [ ĐOẠN 11]

 

>>>>>Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

Questions 27-31

Look at the following statements (Questions 27-31) and the list of researchers below.
Match each statement with the correct researcher, A-F.

Write the correct letter, A-F, in boxes 27-31 on your answer sheet.

NB  You may use any letter more than once.

27   Hotel managers need to know what would encourage good staff to remain.

28   The actions of managers may make staff feel they shouldn’t move to a different employer.

29   Little is done in the hospitality industry to help workers improve their skills.

30   Staff are less likely to change jobs if cooperation is encouraged.

31   Dissatisfaction with pay is not the only reason why hospitality workers change jobs.

List of Researchers

A   Pfeffer
B   Lucas
C   Maroudas et al.
D   Ng and Sorensen
E   Enz and Siguaw
F   Deery

 

Questions 32-35

Do the following statements agree with the claims of the writer in Reading Passage 3?
In boxes 32-35 on your answer sheet, write

YES                  if the statement agrees with the claims of the writer

NO                   if the statement contradicts the claims of the writer

NOT GIVEN    if it is impossible to say what the writer thinks about this

 

32   One reason for high staff turnover in the hospitality industry is poor morale.

33   Research has shown that staff have a tendency to dislike their workplace.

34   An improvement in working conditions and job security makes staff satisfied with their jobs.

35   Staff should be allowed to choose when they take breaks during the working day.

 

Questions 36-40

Complete the summary below.
Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.

Write your answers in boxes 36-40 on your answer sheet.

Fun at work

Tews, Michel and Stafford carried out research on staff in an American chain of 36……………………… . They discovered that activities designed for staff to have fun improved their 37……………………… , and that management involvement led to lower staff 38 ………………………….. . They also found that the activities needed to fit with both the company’s 39 ………………………….. and the 40 …………………………. of the staff. A balance was required between a degree of freedom and maintaining work standards.

 

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

Motivational factors and the hospitality industry

 

 

 

Questions 27-31

Look at the following statements (Questions 27-31) and the list of researchers below.

Match each statement with the correct researcher, A-F.

Write the correct letter, A-F, in boxes 27-31 on your answer sheet.

NB  You may use any letter more than once.

27.E   Hotel managers need to know what would encourage good staff to remain.

Các quản lý khách sạn cần biết điều gì sẽ khuyến khích nhân viên giỏi ở lại

Giải thích: Enz and Siguaw, Đoạn 7

It is therefore essential for hotel management to develop HRM practices that enable them to inspire and retain competent employees. This requires an understanding of what motivates employees at different levels of management and different stages of their careers (Enz and Siguaw, 2000).

 

28.D   The actions of managers may make staff feel they shouldn’t move to a different employer.

Các hành động của các quản lý khiến cho nhân viên cảm thấy không muốn chuyển qua công ty khác.

Giải thích: Ng and Sorensen, đoạn 4

Ng and Sorensen (2008) demonstrated that when managers provide recognition to employees, motivate employees to work together, and remove obstacles preventing effective performance, employees feel more obligated to stay with the company.

 

Questions 32-35

Do the following statements agree with the claims of the writer in Reading Passage 3?

In boxes 32-35 on your answer sheet, write

YES              if the statement agrees with the claims of the writer

NO               if the statement contradicts the claims of the writer

NOT GIVEN    if it is impossible to say what the writer thinks about this

 

32 Y   One reason for high staff turnover in the hospitality industry is poor morale.

Một lý do cho việc tần suất thay đổi nhân viên cao trong ngành nhà hàng khách sạn là tinh thần sa sút.

Giải thích: đoạn 3

In addition, or maybe as a result, high employee turnover has been a recurring problem throughout the hospitality industry. Among the many cited reasons are low compensation, inadequate benefits, poor working conditions and compromised employee morale and attitudes (Maroudas et al., 2008). 

 

33 N  Research has shown that staff have a tendency to dislike their workplace.

Nghiên cứu cho thấy rằng nhân viên có xu hướng không thích nơi làm việc của họ

Giải thích: đoạn 5

While it seems likely that employees’ reactions to their job characteristics could be affected by a predisposition to view their work environment negatively, no evidence exists to support this hypothesis (Spector et al., 2000).

 

 

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

 

 

 

Answers:

27. E

28. D

29. B

30. D

31. C

32. YES

33. NO

34. NO

35. NOT GIVEN

36. restaurants

37. performance

38. turnover

39. goals

40. characteristics

 

 

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status