Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - An Introduction to Film Sound

An Introduction to Film Sound

Though we might think of film as an essentially visual experience, we really cannot afford to underestimate the importance of film sound. A meaningful sound track is often as complicated as the image on the screen, and is ultimately just as much the responsibility of the director

Thumbnail

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:

An Introduction to Film Sound

 

Though we might think of film as an essentially visual experience, we really cannot afford to underestimate the importance of film sound. A meaningful soundtrack is often as complicated as the image on the screen, and is ultimately just as much the responsibility of the director. The entire soundtrack consists of three essential ingredients: the human voice, sound effects and music. These three tracks must be mixed and balanced so as to produce the necessary emphases which in turn create desired effects. Topics which essentially refer to the three previously mentioned tracks are discussed below. They include dialogue, synchronous and asynchronous sound effects, and music. ĐOẠN 1

Mặc dù chúng ta có thể nghĩ về phim như một trải nghiệm về cơ bản là hình ảnh, nhưng chúng ta thực sự không thể đánh giá thấp tầm quan trọng của âm thanh phim. Một bản âm thanh có ý nghĩa thường phức tạp như hình ảnh trên màn hình, và cuối cùng cũng là trách nhiệm của đạo diễn. Toàn bộ bản âm thanh bao gồm ba thành phần quan trọng: giọng nói người, hiệu ứng âm thanh và âm nhạc. Ba phần âm thanh này phải được pha trộn và cân bằng để tạo ra những điểm nhấn cần thiết, từ đó tạo ra những hiệu ứng mong muốn. Các chủ đề về cơ bản đề cập đến ba phần âm thanh đã đề cập trước đó sẽ được thảo luận bên dưới. Chúng bao gồm hội thoại, hiệu ứng âm thanh đồng bộ và không đồng bộ và âm nhạc.

just as much= the same

Ex: I am sure she would do as much for me

Let us start with dialogue. As is the case with stage drama, dialogue serves to tell the story and expresses feelings and motivations of characters as well. Often with film characterization the audience perceives little or no difference between the character and the actor. Thus, for example, the actor Humphrey Bogart is the character Sam Spade; film personality and life personality seem to merge. Perhaps this is because the very texture of a performer's voice supplies an element of character. ĐOẠN 2

Hãy bắt đầu với hội thoại. Như trường hợp của kịch sân khấu, đối thoại dùng để kể câu chuyện, đồng thời thể hiện cảm xúc và động cơ thúc đẩy của các nhân vật. Thông thường với việc xây dựng nhận vật trong phim, khán giả nhận thấy rất ít hoặc không có sự khác biệt giữa nhân vật và diễn viên. Vì vậy, chẳng hạn nam diễn viên Humphrey Bogart là nhân vật Sam Spade; nhân vật trong phim và nhân vật ngoài đời dường như hòa vào nhau. Có lẽ điều này là do chính kết cấu giọng nói của người biểu diễn mang đến một yếu tố về nhân vật.

When voice textures fit the performer's physiognomy and gestures, a whole and very realistic persona emerges. The viewer sees not an actor working at his craft, but another human being struggling with life. It is interesting to note that how dialogue is used and the very amount of dialogue used varies widely among films. For example, in the highly successful science-fiction film 2001, little dialogue was evident, and most of it was banal and of little intrinsic interest. In this way, the film-maker was able to portray what Thomas Sobochack and Vivian Sobochack call, in An Introduction to Film, the 'inadequacy of human responses when compared with the magnificent technology created by man and the visual beauties of the universe'. ĐOẠN 3

Khi kết cấu giọng nói phù hợp với diện mạo và cử chỉ của người biểu diễn thì một nhân vật toàn diện và rất chân thực sẽ xuất hiện. Người xem không thấy một diễn viên đang làm nghề, mà là một con người khác đang vật lộn với cuộc sống. Thật thú vị khi để ý thấy rằng cách hội thoại được sử dụng và số lượng câu thoại được sử dụng rất khác nhau giữa các bộ phim. Ví dụ, trong bộ phim khoa học viễn tưởng rất thành công năm 2001, có rất ít lời thoại, và phần lớn câu thoại là nhạt hẽo và ít gây hứng thú thực sự. Bằng cách này, nhà làm phim đã có thể miêu tả về bộ phim cái mà Thomas Sobochack và Vivian Sobochack gọi là 'sự tương tác không cân xứng giữa con người và công nghệ vĩ đại mà con người tạo ra và những hình ảnh đẹp đẽ về của vũ trụ' trong đoạn giới thiệu .

The comedy Bringing Up Baby, on the other hand, presents practically non-stop dialogue delivered at breakneck speed. This use of dialogue underscores not only the dizzy quality of the character played by Katherine Hepburn, but also the absurdity of the film itself and thus its humor. The audience is bounced from gag to gag and conversation to conversation; there is no time for audience reflection. The audience is caught up in a whirlwind of activity in simply managing to follow the plot. This film presents pure escapism - largely due to its frenetic dialogue. ĐOẠN 4


Mặt khác, bộ phim hài Giving Up Baby trình bày những cuộc đối thoại thực tế không ngừng được nói với tốc độ chóng mặt. Cách sử dụng đối thoại này không chỉ nhấn mạnh tính cách gây chóng mặt của nhân vật do Katherine Hepburn thủ vai, mà còn cả sự ngớ ngẩn của chính bộ phim và từ đó tạo ra là sự hài hước của bộ phim. Khán giả được đưa từ câu đùa này sang câu đùa khác và cuộc trò chuyện này sang cuộc trò chuyện khác; không có thời gian cho khán giả nghĩ ngợi. Khán giả bị cuốn vào một vòng xoáy chuyển động chỉ đơn giản là cố gắng để theo dõi cốt truyện. Bộ phim này thể hiện được sự đơn thuần là trốn khỏi thực tế cuộc sống  - phần lớn là do cuộc đối thoại điên rồ của nó.

Synchronous sound effects are those sounds which are synchronized or matched with what is viewed. For example, if the film portrays a character playing the piano, the sounds of the piano are projected. Synchronous sounds contribute to the realism of film and also help to create a particular atmosphere. For example, the 'click' of a door being opened may simply serve to convince the audience that the image portrayed is real, and the audience may only subconsciously note the expected sound. However, if the 'click' of an opening door is part of an ominous action such as a burglary, the sound mixer may call attention to the 'click' with an increase in volume; this helps to engage the audience in a moment of suspense. ĐOẠN 5



Asynchronous sound effects, on the other hand, are not matched with a visible source of the sound on screen. Such sounds are included so as to provide an appropriate emotional nuance, and they may also add to the realism of the film. For example, a film-maker might opt to include the background sound of an ambulance's siren while the foreground sound and image portrays an arguing couple. The asynchronous ambulance siren underscores the psychic injury incurred in the argument; at the same time, the noise of the siren adds to the realism of the film by acknowledging the film's city setting. ĐOẠN 6

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 

 



We are probably all familiar with background music in films, which has become so ubiquitous as to be noticeable in its absence. We are aware that it is used to add emotion and rhythm. Usually not meant to be noticeable, it often provides a tone or an emotional attitude toward the story and /or the characters depicted. In addition, background music often foreshadows a change in mood. For example, dissonant music may be used in film to indicate an approaching (but not yet visible) menace or disaster. ĐOẠN 7


Background music may aid viewer understanding by linking scenes. For example, a particular musical theme associated with an individual character or situation may be repeated at various points in a film in order to remind the audience of salient motifs or ideas. ĐOẠN 8

Film sound comprises conventions and innovations. We have come to expect an acceleration of music during car chases and creaky doors in horror films. Yet, it is important to note as well that sound is often brilliantly conceived. The effects of sound are often largely subtle and often are noted by only our subconscious minds. We need to foster an awareness of film sound as well as film space so as to truly appreciate an art form that sprang to life during the twentieth century - the modern film. ĐOẠN 9

 

 

 

>>>>> Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

 

 

Questions 14-18

Choose the correct letter, A, B, C or D
Write the correct letter in boxes 14—18 on your answer sheet.

14.  In the first paragraph, the writer makes a point that

   A) the director should plan the sound track at an early stage in filming.
   B) it would be wrong to overlook the contribution of sound to the artistry of films.
   C) the music industry can have a beneficial influence on sound in film.
   D) it is important for those working on the sound in a film to have sole responsibility for it.

15.  One reason that the writer refers to Humphrey Bogart is to exemplify

   A) the importance of the actor and the character appearing to have similar personalities.
   B) the audience’s wish that actors are visually appropriate for their roles.
   C) the value of the actor having had similar feelings to the character.
   D) the audience’s preference for dialogue to be as authentic as possible.

16.  In the third paragraph, the writer suggests that

   A) audiences are likely to be critical of film dialogue that does not reflect their own experience.
   B) film dialogue that appears to be dull may have a specific purpose.
   C) filmmakers vary considerably in the skill with which they handle dialogue.
   D) the most successful films are those with dialogue of high quality.

17.  What does the writer suggest about Bringing Up

   A) The plot suffers from the filmmaker’s wish to focus on humorous dialogue.
   B) The dialogue helps to make it one of the best comedy films ever produced.
   C) There is a mismatch between the speed of the dialogue and the speed of actions.
   D) The nature of the dialogue emphasises key elements of the film.

18. The writer refers to the ‘click’ of a door to make the point that realistic sounds

   A) are often used to give the audience a false impression of events in the film.
   B) may be interpreted in different ways by different members of the audience.
   C) may be modified in order to manipulate the audience’s response to the film.
   D) tend to be more significant in films presenting realistic situations.

Questions 19-23

Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 201?

In boxes 19-23 on your answer sheet, write


TRUE    if the statement agrees with the information
FALSE   if the statement contradicts the information
NOT GIVEN  if there is no information on this


19. Audiences are likely to be surprised if a film lacks background music.
20. Background music may anticipate a development in a film.
21. Background music has more effect on some people than on others.
22. Background music may help the audience to make certain connections within the film.
23. Audiences tend to be aware of how the background music is affecting them.


Questions 24-26

Complete each sentence with the correct, below.

Write the correct letter, A-E, in boxes 24-26 on your answer sheet.

24. The audience’s response to different parts of a film can be controlled
25. The feelings and motivations of characters become clear
26. A character seems to be a real person rather than an actor


A. when the audience listens to the dialogue.
B. if the film reflects the audience’s own concerns.
C. if voice, sound and music are combined appropriately.
D. when the director is aware of how the audience will respond.
E. when the actor's appearance, voice and moves are consistent with each other.

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

An Introduction to Film Sound

 

Questions 14-18

Choose the correct letter, A, B, C or D
Write the correct letter in boxes 14—18 on your answer sheet.

 

14.  In the first paragraph, the writer makes a point that
Trong đoạn đầu tiên, người viết đưa ra quan điểm rằng

   A) the director should plan the sound track at an early stage in filming.
đạo diễn nên lên kế hoạch cho bản âm thanh ở giai đoạn đầu trong quá trình quay phim.


   B) it would be wrong to overlook the contribution of sound to the artistry of films.
sẽ là sai lầm nếu bỏ qua sự đóng góp của âm thanh vào tính nghệ thuật của phim.

Giải thích: đoạn 1

Though we might think of film as an essentially visual experience, we really cannot afford to underestimate the importance of film sound.


   C) the music industry can have a beneficial influence on sound in film.
ngành công nghiệp âm nhạc có thể có ảnh hưởng có lợi đến âm thanh trong phim.
   D) it is important for those working on the sound in a film to have sole responsibility for it.
điều quan trọng là những người làm việc về âm thanh trong phim phải chịu trách nhiệm duy nhất về nó.

 


15.  One reason that the writer refers to Humphrey Bogart is to exemplify
Một lý do mà người viết đề cập đến Humphrey Bogart là để minh họa

   A) the importance of the actor and the character appearing to have similar personalities.
tầm quan trọng của diễn viên và nhân vật có tính cách giống nhau.

Giải thích: đoạn 2

 Often with film characterization the audience perceives little or no difference between the character and the actor. Thus, for example, the actor Humphrey Bogart is the character Sam Spade; film personality and life personality seem to merge. Perhaps this is because the very texture of a performer's voice supplies an element of character.


   B) the audience’s wish that actors are visually appropriate for their roles.
mong muốn của khán giả rằng các diễn viên có ngoại hình phù hợp với vai diễn của họ.
   C) the value of the actor having had similar feelings to the character.
giá trị của việc diễn viên có cảm xúc tương tự với nhân vật.

   D) the audience’s preference for dialogue to be as authentic as possible.
sở thích của khán giả đối với cuộc đối thoại càng chân thực càng tốt.

 


 

Questions 19-23

Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 201?

In boxes 19-23 on your answer sheet, write


TRUE    if the statement agrees with the information
FALSE   if the statement contradicts the information
NOT GIVEN  if there is no information on this

 

19.T Audiences are likely to be surprised if a film lacks background music.
Khán giả có thể sẽ ngạc nhiên nếu một bộ phim thiếu nhạc nền.

Giải thích: đoạn 7
We are probably all familiar with background music in films, which has become so ubiquitous as to be noticeable in its absence.


20.T Background music may anticipate a development in a film.
Nhạc nền có thể dự đoán diễn biến trong phim.

Giải thích: đoạn 7

In addition, background music often foreshadows a change in mood. For example, dissonant music may be used in film to indicate an approaching (but not yet visible) menace or disaster.


 


Questions 24-26

Complete each sentence with the correct, below.

Write the correct letter, A-E, in boxes 24-26 on your answer sheet.

24.C The audience’s response to different parts of a film can be controlled
Có thể kiểm soát phản ứng của khán giả đối với các phần khác nhau của một bộ phim

Giải thích: đoạn 1, can be controlled= create desired effects

The entire soundtrack consists of three essential ingredients: the human voice, sound effects and music. These three tracks must be mixed and balanced so as to produce the necessary emphases which in turn create desired effects.


 

 

 

Answer:
14. B
15. A
16. B
17. D
18. C
19. TRUE
20. TRUE
21. NOT GIVEN
22. TRUE
23. FALSE
24. C
25. A
26. E

1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status