DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
Trends in the Indian fashion and textile industries
During the 1950s, the Indian fashion scene was exciting, stylish and very graceful. There were no celebrity designers or models, nor were there any labels that were widely recognised. The value of a garment was judged by its style and fabric rather than by who made it. It was regarded as perfectly acceptable, even for high-society women, to approach an unknown tailor who could make a garment for a few rupees, providing the perfect fit, finish and style. They were proud of getting a bargain, and of giving their own name to the end result. ĐOẠN 1
Trong suốt những năm 1950, bối cảnh thời trang Ấn độ khá sôi động, phong cách và thanh lịch. Không có các nhà thiết kế hay người mẫu nổi tiếng cũng không có bất kỳ nhãn hiệu nào nổi tiếng rộng rãi. Giá trị của một bộ quần áo được đánh giá bởi kiểu dáng và chất liệu của nó thay vì bởi người tạo ra nó. Được xem như là hoàn toàn chấp nhận được ngay cả đối với những phụ nữ có địa vị xã hội cao, khi tiếp cận một nhà may vô danh người có thể tạo ra một bộ quần áo với giá vài rupee, mang lại sự vừa vặn, trau chuốt và phong cách hoàn hảo. Họ tự hào về việc kiếm được một món hời và tạo ra sản phẩm cuối cùng mang tên của chính mình.
The 1960s was an era full of mischievousness and celebration in the arts, music and cinema. The period was characterised by freedom from restrictions and, in the fashion world, an acceptance of innovative types of material such as plastic and coated polyester. Tight-fitting kurtas [1] and churidars [2] and high coiffures were a trend among women. ĐOẠN 2
Những năm 1960 là một kỷ nguyên tràn ngập sự vui tươi và sự ca tụng trong nghệ thuật, âm nhạc và phim ảnh. Đặc trưng của thời kỳ này là sự tự do khỏi những những hạn chế và chấp nhận các loại chất liệu đổi mới như nhựa và polyester tráng trong thế giới thời trang. Kurtas bó sát và churidars và tóc búi cao là xu hướng của phụ nữ.
The following decade witnessed an increase in the export of traditional materials, and the arrival in India of international fashion. Synthetics became trendy, and the disco culture affected the fashion scene. ĐOẠN 3
Thập kỷ tiếp theo đã chứng kiến sự gia tăng trong xuất khẩu các chất liệu truyền thống và sự xuất hiện thời trang quốc tế ở Ấn Độ. Sợi tổng hợp trở nên hợp thời và văn hóa disco ảnh hưởng bối cảnh thời trang.
It was in the early 80s when the first fashion store ‘Ravissant’ opened in Mumbai. At that time garments were retailed for a four-figure price tag. American designers like Calvin Klein became popular. In India too, contours became more masculine, and even the salwar kameez [3] was designed with shoulder pads. ĐOẠN 4
Chính vào đầu những năm 80 khi cửa hàng thời trang đầu tiên " Ravissant" đã khai trương ở Mumbai. Vào thời gian đó quần áo được bán lẻ với giá bốn con số. Các nhà thiết kế người Mỹ như Calvin Klein trở nên nổi tiếng. Ở Ấn độ cũng vậy, các đường viền trở nên nam tính và ngay cả salwar kameez còn được thiết kế miếng đệm vai.
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
With the evolution of designer stores came the culture of designer fashion, along with its hefty price tags. Whatever a garment was like, consumers were convinced that a higher price tag signified elegant designer fashion, so garments were sold at unbelievable prices. Meanwhile, designers decided to get themselves noticed by making showy outfits and associating with the right celebrities. Soon, fashion shows became competitive, each designer attempting to out-do the other in theme, guest list and media coverage. ĐOẠN 5
In the last decade of the millennium, the market shrank and ethnic wear made a comeback. During the recession, there was a push to sell at any cost. With fierce competition, the inevitable occurred: the once hefty price tags began their downward journey, and the fashion-show industry followed suit. However, the liveliness of the Indian fashion scene had not ended - it had merely reached a stable level. ĐOẠN 6
At the beginning of the 21 st century, with new designers and models, and more sensible designs, the fashion industry accelerated once again. As far as the global fashion industry is concerned, Indian ethnic designs and materials are currently in demand from fashion houses and garment manufacturers. India is the third largest producer of cotton, the second largest producer of silk, and the fifth largest producer of man-made fibres in the world. ĐOẠN 7
The Indian garment and fabric industries have many fundamental advantages, in terms of a cheaper, skilled work force, cost-effective production, raw materials, flexibility, and a wide range of designs with sequins, beadwork, and embroidery. In addition, that India provides garments to international fashion houses at competitive prices, with a shorter lead time, and an effective monopoly on certain designs, is accepted the whole world over. India has always been regarded as the default source in the embroidered garments segment, but changes in the rate of exchange between the rupee and the dollar have further depressed prices, thereby attracting more buyers. So the international fashion houses walk away with customised goods, and craftwork is sold at very low rates. ĐOẠN 8
As far as the fabric market is concerned, the range available in India can attract as well as confuse the buyer. Much of the production takes place in the small town of Chapa in the eastern state of Bihar, a name one might never have heard of. Here fabric-making is a family industry; the range and quality of raw silks churned out here belie the crude production methods and equipment. Surat in Gujarat, is the supplier of an amazing set of jacquards, moss crepes and georgette sheers - all fabrics in high demand. Another Indian fabric design that has been adopted by the fashion industry is the ‘Madras check’, originally utilised for the universal lungi, a simple lower-body wrap worn in southern India. This design has now found its way on to bandannas, blouses, home furnishings and almost anything one can think of. ĐOẠN 9
Ethnic Indian designs with batik and hand-embroidered motifs have also become popular across the world. Decorative beadwork is another product in demand in the international market. Beads are used to prepare accessory items like belts and bags, and beadwork is now available for haute couture evening wear too. ĐOẠN 10
>>>>>Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
[1] knee-length tunics
[2] trousers
[3] trouser suit
Questions 1-7
Complete the notes below.
Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.
Indian fashion: 1950-2000
1950s
-
No well-known designers, models or 1 ...................
-
Elegant clothing cost little
-
Women were pleased to get clothes for a 2 ................... price
1960s
-
New materials, e.g. 3 ................... and polyester
-
Fitted clothing and tall hairstyles
1970s
-
Overseas sales of 4 ................... fabrics rose
-
Influence of international fashion
1980s
-
Opening of fashion store in Mumbai
-
Popularity of American designers
-
Clothing had a 5 ................... shape
-
Designers tried to attract attention by presenting 6 ................... clothes and mixing with stars
1990s
-
Fall in demand for expensive fashion wear
-
Return to 7 ................... clothing
Questions 8-13
Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 294.
In boxes 8-13 on your answer sheet, write
TRUE if the statement agrees with the information
FALSE if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
8. At the start of the 21st century, key elements in the Indian fashion industry changed.
9. India now exports more than half of the cotton it produces.
10. Conditions in India are generally well suited to the manufacture of clothing.
11. Indian clothing exports have suffered from changes in the value of its currency.
12. Modern machinery accounts for the high quality of Chapa’s silk.
13. Some types of Indian craftwork which are internationally popular had humble origins.
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:
Trends in the Indian fashion and textile industries
Questions 1-7
Complete the notes below.
Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.
Indian fashion: 1950-2000
1950s
-
No well-known designers, models or 1 labels
-
Không có các thiết kế, người mẫu hoặc các nhãn hàng nổi tiếng…
-
Elegant clothing cost little
-
Women were pleased to get clothes for a 2 bargain price
-
phụ nữ rất vui khi mua được quần áo giá rẻ
Giải thích: đoạn 1
There were no celebrity designers or models, nor were there any labels that were widely recognised.
They were proud of getting a bargain, and of giving their own name to the end result.
1960s
-
New materials, e.g. 3 plastic and polyester
chất liệu mới như nhựa và polyester
-
Fitted clothing and tall hairstyles
Quần áo vừa vẹn và kiểu tóc búi cao
Giải thích: đoạn 2
The period was characterised by freedom from restrictions and, in the fashion world, an acceptance of innovative types of material such as plastic and coated polyester.
1970s
-
Overseas sales of 4 traditional fabrics rose
doanh số ở nước ngoài của vải truyền thống tăng
-
Influence of international fashion
Ảnh hưởng của thời trang quốc tế
Giải thích: đoạn 3
The following decade witnessed an increase in the export of traditional materials, and the arrival in India of international fashion. Synthetics became trendy, and the disco culture affected the fashion scene.
Questions 8-13
Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 294.
In boxes 8-13 on your answer sheet, write
TRUE if the statement agrees with the information
FALSE if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
8.T At the start of the 21st century, key elements in the Indian fashion industry changed.
Đầu thế kỷ 21, các nhân tố chủ yếu trong nền công nghiệp thời trang Ấn độ
Giải thích: đoạn 7, key elements = new designer and models, and more sensible designs
At the beginning of the 21 st century, with new designers and models, and more sensible designs, the fashion industry accelerated once again
9. NG India now exports more than half of the cotton it produces.
Ấn độ hiện nay xuất khẩu nhiều hơn một nửa cotton mà nó sản xuất
Giải thích: không có thông tin trong bài
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
Answer:
1. labels
2. bargain
3. plastic
4. traditional
5. masculine
6. showy
7. ethnic
8. TRUE
9. NOT GIVEN
10. TRUE
11. FALSE
12. FALSE
13. TRUE