Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - MEASURING ORGANIZATIONAL PERFORMANCE

Measuring Organizational Performance

There is clear-cut evidence that, for a period of at least one year, supervision, which increases the direct pressure for productivity can achieve significant increases in production. However, such short-term increases are obtained only at a substantial and serious cost to the organisation.

Thumbnail

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:

MEASURING ORGANIZATIONAL PERFORMANCE

 

There is clear-cut evidence that, for a period of at least one year, supervision, which increases the direct pressure for productivity can achieve significant increases in production. However, such short-term increases are obtained only at a substantial and serious cost to the organisation. ĐOẠN 1

Có bằng chứng rõ ràng rằng, trong thời gian ít nhất một năm, sự giám sát làm tăng áp lực trực tiếp đối với năng suất có thể đạt được mức tăng đáng kể trong về sản lượng sản xuất. Tuy nhiên, sự gia tăng ngắn hạn như vậy chỉ đạt được với mức tổn thất khá nặng và đáng kể đối với tổ chức.

To what extent can a manager make an impressive earnings record over a short period of one to three years by exploiting the company’s investment in the human organisation in his plant or division? To what extent will the quality of his organisation suffer if he does so? The following is a description of an important study conducted by the Institute for Social Research designed to answer these questions. ĐOẠN 2

Trong một khoảng thời gian ngắn từ một đến ba năm thì một nhà quản lý có thể tạo ra một thành tích ấn tượng về lợi nhuận bằng cách khai thác sự đầu tư của công ty vào việc quản lý con người trong nhà máy hoặc bộ phận của mình ở mức độ nào? Chất lượng quản lý của anh ta sẽ bị ảnh hưởng đến mức nào nếu anh ta làm như vậy? Sau đây là mô tả về một nghiên cứu quan trọng do Viện Nghiên cứu Xã hội thực hiện nhằm trả lời những câu hỏi này.

The study covered 500 clerical employees in four parallel divisions. Each division was organised in exactly the same way, used the same technology, did exactly the same kind of work, and had employees of comparable aptitude. ĐOẠN 3

Nghiên cứu bao gồm 500 nhân viên văn phòng trong bốn bộ phận ngang hàng nhau. Mỗi bộ phận được tổ chức theo cùng một cách, sử dụng cùng một công nghệ, thực hiện chính xác cùng một loại công việc và có những nhân viên có năng lực tương đương nhau.

Productivity in all four of the divisions depended on the number of clerks involved. The work entailed the processing of accounts and generating of invoices. Although the volume of work was considerable, the nature of the business was such that it could only be processed as it came along. Consequently, the only way in which productivity could be increased was to change the size of the workgroup. ĐOẠN 4

Năng suất trong cả bốn bộ phận phụ thuộc vào số lượng nhân viên tham gia. Công việc đòi hỏi phải xử lý các bảng thanh toán tiền và phát hành hóa đơn. Mặc dù khối lượng công việc là đáng kể, nhưng bản chất của công việc là thứ mà chỉ có thể được xử lý khi nó xuất hiện. Do đó, cách duy nhất để tăng năng suất là thay đổi quy mô của nhóm làm việc.

The four divisions were assigned to two experimental programmes on a random basis. Each programme was assigned at random a division that had been historically high in productivity and a division that had been below average in productivity. No attempt was made to place a division in the programme that would best fit its habitual methods of supervision used by the manager, assistant managers, supervisors and assistant supervisors. ĐOẠN 5

Bốn bộ phận được giao cho hai chương trình thử nghiệm trên cơ sở ngẫu nhiên. Mỗi chương trình được chỉ định ngẫu nhiên một bộ phận có lịch sử là có năng suất cao và một bộ phận có năng suất dưới mức trung bình. Không cố gắng đặt một bộ phận trong chương trình phù hợp với các phương pháp giám sát quen thuộc được quản lý, trợ lý giám đốc, người giám sát và trợ lý giám sát sử dụng.

The experiment at the clerical level lasted for one year. Beforehand, several months were devoted to planning, and there was also a training period of approximately six months. Productivity was measured continuously and computed weekly throughout the year. The attitudes of employees and supervisory staff towards their work were measured just before and after the period. ĐOẠN 6

Thử nghiệm ở cấp độ văn phòng kéo dài trong một năm. Trước đó, vài tháng đã được dành cho việc lập kế hoạch, và cũng có một thời gian đào tạo khoảng sáu tháng. Năng suất được đo liên tục và được tính toán hàng tuần trong suốt cả năm. Thái độ của nhân viên và nhân viên giám sát đối với công việc của họ được đo lường ngay trước và sau giai đoạn này.
 
Turning now to the heart of the study, in two divisions an attempt was made to change the supervision so that the decision levels were pushed down and detailed supervision of the workers reduced. More general supervision of the clerks and their supervisors was introduced. In addition, the managers, assistant managers, supervisors and assistant supervisors of these two divisions were trained in group methods of leadership, which they endeavoured to use as much as their skill would permit during the experimental year. For easy reference, the experimental changes in these two divisions will be labelled the ‘participative programme" ĐOẠN 7

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.


 

Result of the Experiment

In the other two divisions, by contrast, the programme called for modifying the supervision so as to increase the closeness of supervision and move the decision levels upwards. This will be labelled the ‘hierarchically controlled programme’. These changes were accomplished by a further extension of the scientific management approach. For example, one of the major changes made was to have the jobs timed and to have standard times computed. This showed that these divisions were overstaffed by about 30%. The general manager then ordered the managers of these two divisions to cut staff by 25%. This was done by transfers without replacing the persons who left; no one was to be dismissed. ĐOẠN 8

 
Changes in Productivity
Figure 1 shows the changes in salary costs per unit of work, which reflect the change in productivity that occurred in the divisions. As will be observed, the hierarchically controlled programmes increased productivity by about 25%. This was a result of the direct orders from the general manager to reduce staff by that amount. Direct pressures produced a substantial increase in production. ĐOẠN 9


A significant increase in productivity of 20% was also achieved in the participative programme, but this was not as great an increase as in the hierarchically controlled programme. To bring about this improvement, the clerks themselves participated in the decision to reduce the size of the work group. (They were aware of course that productivity increases were sought by management in conducting these experiments.) Obviously, deciding to reduce the size of a work group by eliminating some of its members is probably one of the most difficult decisions for a work group to make. Yet the clerks made it. In fact, one division in the participative programme increased its productivity by about the same amount as each of the two divisions in the hierarchically controlled programme. The other participative division, which historically had been the poorest of all the divisions, did not do so well and increased productivity by only 15%. ĐOẠN 10

 

Changes in Attitude
Although both programmes had similar effects on productivity, they had significantly different results in other respects. The productivity increases in the hierarchically controlled programme were accompanied by shifts in an adverse direction in such factors as loyalty, attitudes, interest, and involvement in the work. But just the opposite was true in the participative programme. ĐOẠN 11



For example, Figure 2 shows that when more general supervision and increased participation were provided, the employees’ feeling of responsibility to see that the work got done increased. Again, when the supervisor was away, they kept on working. In the hierarchically controlled programme, however, the feeling of responsibility decreased, and when the supervisor was absent, work tended to stop. ĐOẠN 12

As Figure 3 shows, the employees in the participative programme at the end of the year felt that their manager and assistant manager were ‘closer to them’ than at the beginning of the year. The opposite was true in the hierarchical programme. Moreover, as Figure 4 shows, employees in the participative programme felt that their supervisors were more likely to ‘pull’ for them, or for the company and them, and not be solely interested in the company, while in the hierarchically controlled programme, the opposite trend occurred. ĐOẠN 13

 

 

>>>>> Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

 

 

Academic Reading Sample 24 MEASURING ORGANIZATIONAL PERFORMANCE 1


 

Academic Reading Sample 24 MEASURING ORGANIZATIONAL PERFORMANCE 2

Choose the appropriate letters A-D and write them in boxes 28-30 on your answer sheet.

28 The experiment was designed to ...
    A. establish whether increased productivity should be sought at any cost.
    B. show that four divisions could use the same technology.
    C. perfect a system for processing accounts.
    D. exploit the human organisation of a company in order to increase profits.

29 The four divisions ...
    A. each employed a staff of 500 clerks.
    B. each had equal levels of productivity.
    C. had identical patterns of organisation.
    D. were randomly chosen for the experiment.

30 Before the experiment ...
    A. the four divisions were carefully selected to suit a specific programme.
    B. each division was told to reduce its level of productivity.

    C. the staff involved spent a number of months preparing for the study.
    D. the employees were questioned about their feelings towards the study.

Questions 31-36
Complete the summary below. Choose ONE word from Reading Passage 24 for each answer.
Write your answers in boxes 31-36 on your answer sheet.

This experiment involved an organisation comprising four divisions, which were divided into two programmes: the hierarchically controlled programme and the participative programme. For a period of one year a different method of ....... 31 ....... was used in each programme. Throughout this time ........ 32 ........ was calculated on a weekly basis. During the course of the experiment, the following changes were made in an attempt to improve performance.

In the participative programme:
• supervision of all workers was ....... 33 .......
• supervisory staff were given training in ........ 34 .......

In the hierarchically controlled programme:
• supervision of all workers was increased.
• work groups were found to be ....... 35 ...... by 30%.
• the workforce was ...... 36 ...... by 25%.

Questions 37- 40
Look at Figures 1, 2, 3 and 4 in Reading Passage 24.
Choose the most appropriate label, A—I, for each Figure from the box below.

Write your answers in boxes 37- 40 on your answer sheet.

A.  Employees’ interest in the company
B.  Cost increases for the company
C.  Changes in productivity
D.  Employees’ feelings of responsibility towards completion of work
E.  Changes in productivity when supervisor was absent
F.  Employees’ opinion as to extent of personal support from management
G.  Employees feel closer to their supervisors
H.  Employees’ feelings towards increased supervision
I.   Supervisors’ opinion as to closeness of work group

37.  Fig 1..............................
38.  Fig 2..............................
39.  Fig 3..............................
40.  Fig 4..............................

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

MEASURING ORGANIZATIONAL PERFORMANCE

 

 
Choose the appropriate letters A-D and write them in boxes 28-30 on your answer sheet.

 

28 The experiment was designed to ...
Thí nghiệm được thiết kế để ...

    A. establish whether increased productivity should be sought at any cost.
xác định xem có nên tăng năng suất bằng mọi giá hay không.

Giải thích: đoạn 2

To what extent can a manager make an impressive earnings record over a short period of one to three years by exploiting the company’s investment in the human organisation in his plant or division? To what extent will the quality of his organisation suffer if he does so?

 

    B. show that four divisions could use the same technology.
chỉ ra rằng bốn bộ phận có thể sử dụng cùng một công nghệ.

    C. perfect a system for processing accounts.'
hoàn thiện hệ thống xử lý tài khoản.

    D. exploit the human organisation of a company in order to increase profits.
khai thác tổ chức con người của một công ty nhằm tăng lợi nhuận.


 

29 The four divisions ...
Bốn bộ phận ...

    A. each employed a staff of 500 clerks.
từng thuê một đội ngũ nhân viên gồm 500 nhân viên.

    B. each had equal levels of productivity.
mỗi người có mức năng suất bằng nhau.

 

    C. had identical patterns of organisation.
có mô hình tổ chức giống hệt nhau.

Giải thích: đoạn 3

Each division was organised in exactly the same way

 

    D. were randomly chosen for the experiment.
được chọn ngẫu nhiên cho thí nghiệm.

 


Questions 31-36
Complete the summary below. Choose ONE word from Reading Passage 24 for each answer.
Write your answers in boxes 31-36 on your answer sheet.

 

In the participative programme:
• supervision of all workers was ....... 33 reduced .......

sự giám sát của tất cả người lao động đã bị giảm

Giải thích: đoạn 7

 detailed supervision of the workers reduced

........................................................................................................................................................................................................


• supervisory staff were given training in ........ 34  leadership......

nhân viên giám sát đã được đào tạo về lãnh đạo.

Giải thích: đoạn 7

 supervisors and assistant supervisors of these two divisions were trained in group methods of leadership,
........................................................................................................................................................................................................


In the hierarchically controlled programme:
• supervision of all workers was increased.

giám sát của tất cả các công nhân đã được tăng cường.
• work groups were found to be ....... 35  overstaffed...... by 30%.

các nhóm làm việc bị thừa nhân viên tới 30%.

Giải thích: đoạn 8

This showed that these divisions were overstaffed by about 30%.

........................................................................................................................................................................................................
• the workforce was ...... 36 .cut..... by 25%. 

lực lượng lao động đã bị cắt giảm 25%.

Giải thích: đoạn 8

The general manager then ordered the managers of these two divisions to cut staff by 25%. 
 

Answer:
28. A
29. C
30. C
31. supervision / leadership / management
32. productivity
33. reduced / cut/ decreased
34. (group methods of) leadership
35. overstaffed
36. reduced / cut / decreased
37. C
38. D
39. G
40. F

 

1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -18) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, có thể tải về, in phần đề để luyện tập.

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 

 

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status