DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
Looking for a Market among Adolescents
A. In 1992, the most recent year for which data are available, the US tobacco industry spent $5 billion on domestic marketing. That figure represents a huge increase from the approximate $250-million budget in 1971, when tobacco advertising was banned from television and radio. The current expenditure translates to about $75 for every adult smoker, or to $4,500 for every adolescent who became a smoker that year. This apparently high cost to attract a new smoker is very likely recouped over the average 25 years that this teen will smoke.
Năm 1992, năm gần đây nhất có dữ liệu, ngành công nghiệp thuốc lá Hoa Kỳ đã chi 5 tỷ đô la cho hoạt động tiếp thị trong nước. Con số đó thể hiện một sự gia tăng lớn so với ngân sách xấp xỉ 250 triệu đô vào năm 1971, khi quảng cáo thuốc lá bị cấm trên truyền hình và đài phát thanh. Chi tiêu hiện tại có nghĩa là khoảng 75 đô la cho mỗi người trưởng thành hút thuốc hoặc 4.500 đô la cho mỗi thanh thiếu niên hút thuốc trong năm đó. Chi phí để thu hút một người hút thuốc mới cao trông thấy này có khả năng sẽ được thu hồi trung bình trong 25 năm mà thanh thiếu niên này sẽ hút thuốc.
В. In the first half of this century, leaders of the tobacco companies boasted that innovative mass-marketing strategies built the industry. Recently, however, the tobacco business has maintained that its advertising is geared to draw established smokers to particular brands. But public health advocates insist that such advertising plays a role in generating new demand, with adolescents being the primary target. To explore the issue, we examined several marketing campaigns undertaken over the years and correlated them with the ages smokers say they began their habit. We find that, historically, there is considerable evidence that such campaigns led to an increase in cigarette smoking among adolescents of the targeted group.
Trong nửa đầu thế kỷ này, các nhà lãnh đạo của các công ty thuốc lá khoe khoang rằng các chiến lược tiếp thị đại chúng mang tính sáng tạo đã xây dựng nên ngành công nghiệp này. Tuy nhiên, gần đây, ngành kinh doanh thuốc lá vẫn khẳng định rằng quảng cáo của họ hướng đến thu hút những người hút thuốc lâu năm đến với các nhãn hiệu cụ thể. Nhưng những người ủng hộ sức khỏe cộng đồng nhấn mạnh rằng quảng cáo như vậy đóng một vai trò trong việc tạo ra nhu cầu mới, với thanh thiếu niên là mục tiêu chính. Để tìm hiểu vấn đề này, chúng tôi đã kiểm tra một số chiến dịch tiếp thị được thực hiện trong nhiều năm và so sánh chúng với độ tuổi mà những người hút thuốc nói rằng họ bắt đầu thói quen này. Chúng tôi thấy rằng, về mặt lịch sử, có bằng chứng đáng kể cho thấy các chiến dịch như vậy đã dẫn đến sự gia tăng hút thuốc lá ở thanh thiếu niên của nhóm mục tiêu hướng đến.
С. National surveys collected the ages at which people started smoking. The 1955 Current Population Survey (CPS) was the first to query respondents for this information, although only summary data survive. Beginning in 1970, however, the National Health Interview Surveys (NHIS) included this question in some polls. Answers from all the surveys were combined to produce a sample of more than 165,000 individuals. Using a respondent's age at the time of the survey and the reported age of initiation, [age they started smoking], the year the person began smoking could be determined. Dividing the number of adolescents (defined as those 12 to 17 years old) who started smoking during a particular interval by the number who were "eligible" to begin at the start of the interval set the initiation rate for that group.
Các cuộc điều tra quốc gia đã thu thập độ tuổi mà mọi người bắt đầu hút thuốc. Khảo sát dân số hiện tại (CPS) năm 1955 là cuộc điều tra đầu tiên truy vấn người trả lời về thông tin này, mặc dù chỉ có dữ liệu tóm tắt còn tồn tại. Tuy nhiên, bắt đầu từ năm 1970, Khảo sát phỏng vấn sức khỏe quốc gia (NHIS) đã đưa câu hỏi này vào một số cuộc thăm dò. Câu trả lời từ tất cả các cuộc khảo sát đã được kết hợp để tạo ra một mẫu gồm hơn 165.000 cá nhân. Sử dụng tuổi của người trả lời tại thời điểm khảo sát và tuổi bắt đầu được báo cáo, [tuổi họ bắt đầu hút thuốc], có thể xác định được năm người đó bắt đầu hút thuốc. Chia số thanh thiếu niên (được xác định là những người từ 12 đến 17 tuổi) bắt đầu hút thuốc trong một khoảng thời gian cụ thể cho số người "đủ điều kiện" để bắt đầu tại thời gian bắt đầu hút thuốc sẽ xác định tỷ lệ bắt đầu cho nhóm đó.
D. Mass-marketing campaigns began as early as the 1880s, which boosted tobacco consumption six-fold by 1900. Much of the rise was attributed to a greater number of people smoking cigarettes, as opposed to using cigars, pipes, snuff or chewing tobacco. Marketing strategies included painted billboards and an extensive distribution of coupons, which a recipient could redeem for free cigarettes... Some brands included soft-porn pictures of women in the packages. Such tactics inspired outcry from educational leaders concerned about their corrupting influence on teenage boys. Thirteen percent of the males surveyed in 1955 who reached adolescence between 1890 and 1910 commenced smoking by 18 years of age, compared with almost no females.
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
E. The power of targeted advertising is more apparent if one considers the men born between 1890 and 1899. In 1912, when many of these men were teenagers, the R.J. Reynolds company launched the Camel brand of cigarettes with a revolutionary approach. Every city in the country was bombarded with print advertising. According to the 1955 CPS, initiation by age 18 for males in this group jumped to 21.6 percent, a two-thirds increase over those boom before 1890. The NHIS initiation rate also reflected this change. For adolescent males, it went up from 2.9 percent between 1910 and 1912 to 4.9 percent between 1918 and 1921.
F. It was not until the mid-1920s that social mores permitted cigarette advertising to focus on women. In 1926 a poster depicted women imploring smokers of Chesterfield cigarettes to "Blow Some My Way". The most successful crusade, however, was for Lucky Strikes, which urged women to "Reach for a Lucky instead of a Sweet." The 1955 CPS data showed that 7 percent of the women who were adolescents during the mid-1920s had started smoking by age 18, compared with only 2 percent in the preceding generation of female adolescents. Initiation rates from the NHIS data for adolescent girls were observed to increase threefold, from 0.6 percent between 1922 and 1925 to 1.8 percent between 1930 and 1933. In contrast, rates for males rose only slightly.
G. The next major boost in smoking initiation in adolescent females occurred in the late 1960s. In 1967 the tobacco industry launched "niche" brands aimed exclusively at women. The most popular was Virginia Slims. The visuals of this campaign emphasized a woman who was strong, independent and very thin. Initiation in female adolescents nearly doubled, from 3.7 percent between 1964 and 1967 to 6.2 percent between 1972 and 1975 (NHIS data). During the same period, rates for adolescent males remained stable.
H. Thus, in four distinct instances over the past 100 years, innovative and directed tobacco marketing campaigns were associated with marked surges in primary demand from adolescents only in the target group. The first two were directed at males and the second two at females. Of course, other factors helped to entrench smoking in society. Yet it is clear from the data that advertising has been an overwhelming force in attracting new users.
>>>>> Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
List of Headings
i Gathering the information
ii Cigarettes produced to match an image
iii Financial outlay on marketing
iv The first advertising methods
v Pressure causes a drop in sales
vi Changing attitudes allows new marketing tactics
vii Background to the research
viii A public uproar is avoided
ix The innovative move to written adverts
x A century of uninhibited smoking
xi Conclusions of the research
14 Paragraph A
15 Paragraph В
16 Paragraph С
Example Answer
Paragraph D iv
17 Paragraph E
18 Paragraph F
19 Paragraph G
Example Answer
Paragraph H xi
Questions 20-24
Do the following statements agree with the information in Reading Passage 21? In boxes 20-24 write:
YES if the statement is true according to the passage
NO if the statement contradicts the passage
NOT GIVEN if there is no information about this in the passage
20 Cigarette marketing has declined in the US since tobacco advertising banned on TV.
21 Tobacco companies claim that their advertising targets existing smokers.
22 The difference in initiation rates between male and female smokers at of the 19th century was due to selective marketing.
23 Women who took up smoking in the past lost weight.
24 The two surveys show different trends in cigarette initiation.
Questions 25-27
Complete the sentences below with words taken from the Reading Passage. Use NO MORE THAN THREE WORDS for each answer. Write your answers in boxes 25-27 on your answer sheet.
Tobacco companies are currently being accused of aiming their advertisements mainly at ..... (25)..... Statistics on smoking habits for men born between 1890 and 1899 were gathered in the year ..... (26)..... The ..... (27)..... brand of cigarettes was designed for a particular sex.
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:
Looking for a Market among Adolescents
14 Paragraph A/ iii Financial outlay on marketing
Giải thích:
In 1992, the most recent year for which data are available, the US tobacco industry spent $5 billion on domestic marketing. That figure represents a huge increase from the approximate £250-million budget in 1971, when tobacco advertising was banned from television and radio. The current expenditure translates to about $75 for every adult smoker, or to $4,500 for every adolescent who became a smoker that year.
15 Paragraph В/ vii Background to the research
Giải thích:
In the first half of this century, leaders of the tobacco companies boasted that innovative mass-marketing strategies built the industry. Recently, however, the tobacco business has maintained that its advertising is geared to draw established smokers to particular brands. But public health advocates insist that such advertising plays a role in generating new demand, with adolescents being the primary target. To explore the issue, we examined several marketing campaigns undertaken over the years and correlated them with the ages smokers say they began their habit.
Questions 20-24
Do the following statements agree with the information in Reading Passage 21? In boxes 20-24 write:
YES if the statement is true according to the passage
NO if the statement contradicts the passage
NOT GIVEN if there is no information about this in the passage
20.F Cigarette marketing has declined in the US since tobacco advertising banned on TV.
Tiếp thị thuốc lá đã giảm ở Hoa Kỳ kể từ khi quảng cáo thuốc lá bị cấm trên TV.
Giải thích: đoạn A
In 1992, the most recent year for which data are available, the US tobacco industry spent $5 billion on domestic marketing. That figure represents a huge increase from the approximate $250-million budget in 1971, when tobacco advertising was banned from television and radio.
21.T Tobacco companies claim that their advertising targets existing smokers.
Các công ty thuốc lá tuyên bố rằng quảng cáo của họ nhắm mục tiêu đến những người hút thuốc hiện tại.
Giải thích: đoạn B
Recently, however, the tobacco business has maintained that its advertising is geared to draw established smokers to particular brands.
Answer:
14 iii
15 vii
16 i
17 ix
18 vi
19 ii
20 NO
21 YES
22 YES
23 NOT GIVEN
24 NO
25 adolescents
26 1955
27 Virginia Slims
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.