Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - FIRST IMPRESSIONS COUNT

First Impressions Count

A Traditionally uniforms were — and for some industries still are — manufactured to protect the worker. When they were first designed, it is also likely that all uniforms made symbolic sense - those for the military, for example, were originally intended to impress and even terrify the enemy; other uniforms denoted a hierarchy - chefs

Thumbnail

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:

FIRST IMPRESSIONS COUNT

 

A Traditionally uniforms were — and for some industries still are — manufactured to protect the worker. When they were first designed, it is also likely that all uniforms made symbolic sense - those for the military, for example, were originally intended to impress and even terrify the enemy; other uniforms denoted a hierarchy - chefs wore white because they worked with flour, but the main chef wore a black hat to show he supervised.

Theo truyền thống, đồng phục từng  — và đối với một số ngành công nghiệp vẫn đang — được tạo ra để bảo vệ người lao động. Ngay từ đầu được thiết kế tất cả các bộ đồng phục có khả năng đều có ý nghĩa tượng trưng - ví dụ như những bộ quân phục dành cho quân đội, ban đầu nhằm mục đích gây ấn tượng và thậm chí khiến kẻ thù khiếp sợ; những bộ đồng phục khác biểu thị sự phân cấp - các đầu bếp mặc đồ trắng vì họ làm việc với bột mì, nhưng đầu bếp chính đội mũ đen để thể hiện rằng anh ta đang giám sát.

 

B The last 30 years, however, have seen an increasing emphasis on their role in projecting the image of an organisation and in uniting the workforce into a homogeneous unit — particularly in ‘customer facing" industries, and especially in financial services and retailing. From uniforms and workwear has emerged ‘corporate clothing’. "The people you employ are your ambassadors," says Peter Griffin, managing director of a major retailer in the UK. "What they say, how they look, and how they behave is terribly important." The result is a new way of looking at corporate workwear. From being a simple means of identifying who is a member of staff, the uniform is emerging as a new channel of marketing communication.

Tuy nhiên, trong 30 năm qua đã chứng kiến vai trò của đồng phục ngày càng tập trung vào việc phản chiếu hình ảnh của một tổ chức và thống nhất lực lượng lao động thành một đơn vị đồng nhất — đặc biệt là trong các ngành 'tiếp xúc với khách hàng', đặc biệt là trong các dịch vụ tài chính và bán lẻ. " trang phục công sở" là xuất phát từ đồng phục và đồ lao động. Peter Griffin, giám đốc điều hành của một nhà bán lẻ lớn ở Anh cho biết: "Những người bạn tuyển dụng là những đại sứ của bạn. Họ nói gì, họ trông như thế nào và họ cư xử ra làm sao đều vô cùng quan trọng". Dẫn đến một cách nhìn mới về trang phục làm việc của công ty. Từ chỗ là một phương tiện đơn giản để xác định ai là thành viên của đội ngũ nhân viên, đồng phục đang nổi lên như một kênh truyền thông tiếp thị mới.

 

C Truly effective marketing through visual cues such as uniforms is a subtle art, however. Wittingly or unwittingly, how we look sends all sorts of powerful subliminal messages to other people. Dark colours give an aura of authority while lighter pastel shades suggest approachability. Certain dress style creates a sense of conservatism, others a sense of openness to new ideas. Neatness can suggest efficiency but, if it is overdone, it can spill over and indicate an obsession with power. "If the company is selling quality, then it must have quality uniforms. If it is selling style, its uniforms must be stylish. If it wants to appear innovative, everybody can’t look exactly the same. Subliminally we see all these things," says Lynn Elvy, a director of image consultants House of Colour.

Tuy nhiên, tiếp thị thực sự hiệu quả thông qua các dấu hiệu hình ảnh như đồng phục là một nghệ thuật tinh tế. Vô tình hay cố ý, vẻ ngoài của chúng ta sẽ gửi đủ loại thông điệp sâu trong tiềm thức đến người khác. Màu tối mang lại cảm giác uy quyền trong khi các gam màu pastel nhẹ hơn thể hiện sự dễ gần gũi, dễ tiếp cận. Một số phong cách ăn mặc tạo cảm giác bảo thủ, một số cách khác tạo cảm giác cởi mở với những ý tưởng mới. Sự gọn gàng có thể thể hiện tính hiệu quả, nhưng nếu lạm dụng quá mức, nó có thể mất kiểm soát và cho thấy sự ám ảnh về quyền lực. "Nếu công ty quảng cáo về chất lượng, thì công ty đó phải có đồng phục chất lượng. Nếu công ty đang quảng cáo về sự phá cách, đồng phục của công ty phải phong cách. Nếu muốn có vẻ sáng tạo, mọi người không thể trông giống hệt nhau. Chúng ta thấy tất cả những điều này ở trong tiềm thức, " Lynn Elvy, giám đốc tư vấn hình ảnh House of Colour cho biết.

 

D But translating corporate philosophies into the right mix of colour, style, degree of branding and uniformity can be a fraught process. And it is not always successful. According to Company Clothing magazine, there are 1000 companies supplying the workwear and corporate clothing market. Of these, 22 account for 85% of total sales - £380 million in 1994.

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 

 


 

E A successful uniform needs to balance two key sets of needs. On the one hand, no uniform will work if staff feel uncomfortable or ugly. Giving the wearers a choice has become a key element in the way corporate clothing is introduced and managed. On the other, it is pointless if the look doesn’t express the business’s marketing strategy. The greatest challenge in this respect is time. When it comes to human perceptions, first impressions count. Customers will size up the way staff look in just a few seconds, and that few seconds will colour their attitudes from then on. Those few seconds can be so important that big companies are prepared to invest years, and millions of pounds, getting them right.

 

F In addition, some uniform companies also offer rental services. "There will be an increasing specialisation in the marketplace," predicts Mr Blyth, Customer Services Manager of a large UK bank. The past two or three years have seen consolidation. Increasingly, the big suppliers are becoming ‘managing agents’, which means they offer a total service to put together the whole complex operation of a company’s corporate clothing package - which includes reliable sourcing, managing the inventory, budget control and distribution to either central locations or to each staff member individually. Huge investments have been made in new systems, information technology and amassing quality assurance accreditations.

 

G Corporate clothing does have potentials for further growth. Some banks have yet to introduce a full corporate look; police forces are researching a completely new look for the 21st century. And many employees now welcome a company wardrobe. A recent survey of staff found that 90 per cent welcomed having clothing which reflected the corporate identity.

 

 

>>>>> Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

 

Questions 28-33

The passage First Impressions Count has seven paragraphs A—G. Which paragraphs discuss the following points? Write the appropriate letters A-G in boxes 28-33 on your answer sheet.

Example                                                                                            Answer
the number of companies supplying the corporate clothing market                D

28  different types of purchasing agreement
29  the original purposes of uniforms
30  the popularity rating of staff uniforms
31  involving employees in the selection of a uniform
32  the changing significance of company uniforms
33  perceptions of different types of dress

Questions 34-40

Do the following statements agree with the views of the writer of the passage? In boxes 34-40 on your answer sheet write

YES               if the statement agrees with the writer’s views
NO                 if the statement contradicts the writer’s views
NOT GIVEN   if it is impossible to say what the writer thinks about this


34  Uniforms were more carefully made in the past than they are today.
35  Uniforms make employees feel part of a team.
36  Using uniforms as a marketing tool requires great care.
37  Being too smart could have a negative impact on customers.
38  Most businesses that supply company clothing are successful.
39  Uniforms are best selected by marketing consultants.
40  Clothing companies are planning to offer financial services in the future.

 

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

FIRST IMPRESSIONS COUNT

 

 

Questions 28-33

The passage First Impressions Count has seven paragraphs A—G. Which paragraphs discuss the following points? Write the appropriate letters A-G in boxes 28-33 on your answer sheet.

Example                                                                                            Answer
the number of companies supplying the corporate clothing market                D

 

28.F  different types of purchasing agreement
các loại hợp đồng mua bán khác nhau

Giải thích: đoạn F

In addition, some uniform companies also offer rental services. "There will be an increasing specialisation in the marketplace," predicts Mr Blyth, Customer Services Manager of a large UK bank. The past two or three years have seen consolidation. Increasingly, the big suppliers are becoming ‘managing agents’, which means they offer a total service to put together the whole complex operation of a company’s corporate clothing package - which includes reliable sourcing, managing the inventory, budget control and distribution to either central locations or to each staff member individually. 

 

29.A  the original purposes of uniforms
mục đích ban đầu của đồng phục

Giải thích: đoạn A

Traditionally uniforms were — and for some industries still are — manufactured to protect the worker. 

 

Questions 34-40

Do the following statements agree with the views of the writer of the passage? In boxes 34-40 on your answer sheet write

YES               if the statement agrees with the writer’s views
NO                 if the statement contradicts the writer’s views
NOT GIVEN   if it is impossible to say what the writer thinks about this

34.NG  Uniforms were more carefully made in the past than they are today.
Ngày xưa đồng phục được may cẩn thận hơn ngày nay.

35.Y  Uniforms make employees feel part of a team.
Đồng phục khiến nhân viên cảm thấy mình là một phần của tập thể.

Giải thích: đoạn B

The last 30 years, however, have seen an increasing emphasis on their role in projecting the image of an organisation and in uniting the workforce into a homogeneous unit. 

 

 

Answer:
28 F
29 A
30 G
31 E
32 B
33 C
34 NOT GIVEN
35 YES
36 YES
37 YES
38 NO
39 NOT GIVEN
40 NO


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status