DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
Life-Casting and Art
Julian Bames explores the questions posed by Life-Casts, an exhibition of plaster moulds of living people and objects which were originally used for scientific purposes
Julian Bames khám phá những câu hỏi được đặt ra bởi các tượng đúc sống một triển lãm về khuôn thạch cao về người sống và đồ vật ban đầu được sử dụng cho mục đích khoa học
A. Art changes over time and our idea of what art is changes too. For example, objects originally intended for devotional, ritualistic or recreational purposes may be recategorised as art by members of other later civilisations, such as our own, which no longer respond to these purposes.
Nghệ thuật thay đổi theo thời gian và quan niệm của chúng ta về nghệ thuật cũng thay đổi. Ví dụ, các vật thể ban đầu là dành cho mục đích sùng đạo, nghi lễ hoặc giải trí có thể được phân loại lại thành nghệ thuật bởi các thành viên của các nền văn minh khác sau này, chẳng hạn như nền văn minh của chúng ta, nền văn minh không còn hưởng ứng các mục đích này nữa.
B. What also happens is that techniques and crafts which would have been judged inartistic at the time they were used are reassessed. Life-casting is an interesting example of this. It involved making a plaster mould of a living person or thing. This was complex, technical work, as Benjamin Robert Haydon discovered when he poured 250 litres of plaster over his human model and nearly killed him. At the time, the casts were used for medical research and, consequently, in the nineteenth century life-casting was considered inferior to sculpture in the same way that, more recently, photography was thought to be a lesser art than painting. Both were viewed as unacceptable shortcuts by the ’senior arts. Their virtues of speed and unwavering realism also implied their limitations; they left little or no room for the imagination.
Điều cũng xảy ra tương tự là các kỹ thuật và kỹ xảo lẽ ra đã bị đánh giá là phi nghệ thuật vào thời điểm chúng được sử dụng lại được đánh giá lại. Đúc tượng sống là một ví dụ thú vị về điều này. Nó liên quan đến việc tạo ra một khuôn thạch cao của một người hoặc vật sống. Đây là một công việc kỹ thuật phức tạp, như Benjamin Robert Haydon đã phát hiện ra khi ông đổ 250 lít thạch cao lên người mẫu của mình và suýt giết chết anh ta. Vào thời điểm đó, tượng đúc được sử dụng cho nghiên cứu y học và do đó, vào thế kỷ 19, đúc sống bị coi là kém hơn điêu khắc giống như cách mà nhiếp ảnh được cho là một nghệ thuật kém hơn hội họa gần đây. Cả hai đều được xem là lối tắt không thể chấp nhận được bởi nghệ thuật cấp cao. Ưu điểm về tốc độ và chủ nghĩa hiện thực rõ ràng của chúng cũng hàm ý những hạn chế của chúng; chúng để lại rất ít hoặc không có chỗ cho trí tưởng tượng.
C. For many, life-casting was an insult to the sculptor’s creative genius. In an infamous lawsuit of 1834, a moulder whose mask of the dying French emperor Napoleon had been reproduced and sold without his permission was judged to have no rights to the image. In other words, he was specifically held not to be an artist. This judgement reflects the view of established members of the nineteenth-century art world such as Rodin, who commented that life-casting ‘happens fast but it doesn’t make Art’. Some even feared that ‘if too much nature was allowed in, it would lead Art away from its proper course of the Ideal"
Đối với nhiều người, đúc tượng sống là một sự xúc phạm đối với tài năng sáng tạo của nhà điêu khắc. Trong một vụ kiện khét tiếng năm 1834, một hình đúc mặt nạ của hoàng đế Pháp Napoléon đang hấp hối đã được sao chép và bán mà không có sự cho phép của ông ta đã bị phán quyết là không có quyền hình ảnh. Nói cách khác, anh ấy cụ thể là không được xem là một nghệ sĩ. Phán quyết này phản ánh quan điểm của những thành viên lâu đời trong thế giới nghệ thuật thế kỷ 19, chẳng hạn như Rodin, người đã nhận xét rằng việc đúc tượng sống diễn ra nhanh chóng nhưng nó không tạo nên nghệ thuật'. Một số người thậm chí còn lo sợ rằng 'nếu quá nhiều hiện thực được đưa vào, nó sẽ đưa nghệ thuật ra khỏi con đường lý tưởng đúng đắn của nó'.
D. The painter Gauguin, at the end of the nineteenth century, worried about future developments in photography. If ever the process went into colour, what painter would labour away at a likeness with a brush made from squirrel-tail? But painting has proved robust. Photography has changed it, of course, just as the novel had to reassess narrative after the arrival of the cinema. But the gap between the senior and junior arts was always narrower than the traditionalists implied. Painters have always used technical back-up such as studio assistants to do the boring bits, while apparently lesser crafts involve great skill, thought, preparation and, depending on how we define it, imagination.
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
E. Time changes our view in another way, too. Each new movement implies a reassessment of what has gone before. What is done now alters what was done before. In some cases, this is merely self-serving, with the new art using the old to justify itself. It seems to be saying, look at how all of that points to this! Aren’t we clever to be the culmination of all that has gone before? But usually, it is a matter of re-alerting the sensibility, reminding us not to take things for granted. Take, for example, the cast of the hand of a giant from a circus, made by an anonymous artist around 1889, an item that would now sit happily in any commercial or public gallery. The most significant impact of this piece is on the eye, in the contradiction between unexpected size and verisimilitude. Next, the human element kicks in. You note that the nails are dirt-encrusted, unless this is the caster’s decorative addition, and the fingertips extend far beyond them. Then you take in the element of choice, arrangement, and art if you like, in the neat, pleated, buttoned sleeve-end that gives the item balance and variation of texture. This is just a moulded hand, yet the part stands utterly for the whole. It reminds us slyly, poignantly, of the full-size original.
F. But is it art? And, if so, why? These are old tediously repeated questions to which artists have often responded, ‘It is art because I am an artist and therefore what I do is art. However, what doesn’t work for literature works much better for art – works of art do float free of their creators’ intentions. Over time the “reader” does become more powerful. Few of us can look at a medieval altarpiece as its painter intended. We believe too little and aesthetically know too much, so we recreate and find new fields of pleasure in the work. Equally, the lack of artistic intention of Paul Richer and other forgotten craftsmen who brushed oil onto flesh, who moulded, cast and decorated in the nineteenth century is now irrelevant. What counts is the surviving object and our response to it. The tests are simple: does it interest the eye, excite the brain, move the mind to reflection and involve the heart. It may, to use the old dichotomy, be beautiful but it is rarely true to any significant depth. One of the constant pleasures of art is its ability to come at us from an unexpected angle and stop us short in wonder.
>>>>> Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
Questions 14-18
Reading Passage 236 has six paragraphs, A-F.
Which paragraph contains the following information?
Write the correct letter, A-F, in boxes 14-18 on your answer sheet.
14. an example of a craftsman’s unsuccessful claim to ownership of his work
15. an example of how trends in art can change attitudes to an earlier work
16. the original function of a particular type of art
17. ways of assessing whether or not an object is art
18. how artists deal with the less interesting aspects of their work
Questions 19-24
Do the following statements agree with the claims of the writer in Reading Passage 236?
In boxes 19-24 on your answer sheet, write
YES if the statement agrees with the information
NO if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
19. Nineteenth-century sculptors admired the speed and realism of life-casting
20. Rodin believed the quality of the life-casting would improve if a slower process were used
21. The importance of painting has decreased with the development of colour photography
22. Life-casting requires more skill than sculpture does
23. New art encourages us to look at earlier work in a fresh way
24. The intended meaning of a work of art can get lost over time
Questions 25-26
Choose the correct letter, A, B, C or D.
Write the correct letter in boxes 25-26 on your answer sheet.
25. The most noticeable contrast in the cast of the giants hand is between the
A. dirt and decoration
B. size and realism
C. choice and arrangement
D. balance and texture
26. According to the writer, the importance of any artistic object lies in
A. the artist’s intentions
B. the artist’s beliefs
C. the relevance it has to modem life
D. the way we respond to it
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:
Life-Casting and Art
Questions 14-18
Reading Passage 236 has six paragraphs, A-F.
Which paragraph contains the following information?
Write the correct letter, A-F, in boxes 14-18 on your answer sheet.
14.C an example of a craftsman’s unsuccessful claim to ownership of his work
một ví dụ về yêu cầu không thành công của một thợ thủ công đối với quyền sở hữu tác phẩm của mình
Giải thích:
In an infamous lawsuit of 1834, a moulder whose mask of the dying French emperor Napoleon had been reproduced and sold without his permission was judged to have no rights to the image.
15.E an example of how trends in art can change attitudes to an earlier work
một ví dụ về cách các xu hướng nghệ thuật có thể thay đổi quan điểm đối với một tác phẩm trước đó
Giải thích:
Take, for example, the cast of the hand of a giant from a circus, made by an anonymous artist around 1889, an item that would now sit happily in any commercial or public gallery.
Questions 19-24
Do the following statements agree with the claims of the writer in Reading Passage 236?
In boxes 19-24 on your answer sheet, write
YES if the statement agrees with the information
NO if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
19.N Nineteenth-century sculptors admired the speed and realism of life-casting
Các nhà điêu khắc thế kỷ 19 ngưỡng mộ tốc độ và tính chân thực của việc tạo ra tượng đúc vật sống
Giải thích: Đoạn B
At the time, the casts were used for medical research and, consequently, in the nineteenth century life-casting was considered inferior to sculpture in the same way that, more recently, photography was thought to be a lesser art than painting. Both were viewed as unacceptable shortcuts by the ’senior arts. Their virtues of speed and unwavering realism also implied their limitations; they left little or no room for the imagination.
20.NG Rodin believed the quality of the life-casting would improve if a slower process were used
Rodin tin rằng chất lượng của tượng đúc vật sống sẽ được cải thiện nếu sử dụng quy trình chậm hơn
Giải thích: đối với ông tượng đúc sống không phải là nghệ thuật nên nó làm như thế nào cũng vậy thôi, nó không phải là nghệ thuật
This judgement reflects the view of established members of the nineteenth-century art world such as Rodin, who commented that life-casting ‘happens fast but it doesn’t make Art’
Questions 25-26
Choose the correct letter, A, B, C or D.
Write the correct letter in boxes 25-26 on your answer sheet.
25. The most noticeable contrast in the cast of the giants hand is between the
Sự tương phản đáng chú ý nhất trong khuôn đúc của bàn tay khổng lồ là giữa
A. dirt and decoration
bụi bẩn và trang trí
B. size and realism
kích cỡ và tính hiện thực
Giải thích: Đoạn E
The most significant impact of this piece is on the eye, in the contradiction between unexpected size and verisimilitude
C. choice and arrangement
lựa chọn và sắp xếp
D. balance and texture
cân bằng và kết cấu
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
Answer:
14. C
15. E
16. B
17. F
18. D
19. NO
20. NOT GIVEN
21. NO
22. NOT GIVEN
23. NO
24. YES
25. B
26. D