DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
Environmental management
Section A
The role of governments in environmental management is difficult but inescapable. Sometimes, the state tries to manage the resources it owns, and does so badly. Often, however, governments act in an even more harmful way. They actually subsidise the exploitation and consumption of natural resources. A whole range of policies, from farm price support to protection for coal-mining, do environmental damage and (often) make no economic sense. Scrapping them offers a two-fold bonus: a cleaner environment and a more efficient economy. Growth and environmentalism can actually go hand in hand if politicians have the courage to confront the vested interest that subsidies create.
Vai trò của chính phủ trong quản lý môi trường là khó khăn nhưng không thể lãng tránh. Đôi khi, nhà nước cố gắng quản lý các nguồn tài nguyên mà họ sở hữu và làm điều đó rất yếu kém. Tuy nhiên, thông thường, các chính phủ hành động theo cách thậm chí còn có hại hơn. Thực sự họ trợ cấp cho việc khai thác và tiêu thụ tài nguyên thiên nhiên. Toàn bộ các chính sách, từ hỗ trợ giá nông sản đến bảo hộ khai thác than, đều gây hại cho môi trường và (thường) không có ý nghĩa kinh tế. Loại bỏ chúng mang lại lợi ích gấp đôi: môi trường trong sạch hơn và nền kinh tế hiệu quả hơn. Tăng trưởng và bảo vệ môi trường thực sự có thể song hành với nhau nếu các chính trị gia can đảm đối diện với những lợi ích đầu tư mà các khoản trợ cấp tạo ra.
Section B
No activity affects more of the earth’s surface than farming. It shapes a third of the planet’s land area, not counting Antarctica, and the proportion is rising. World food output per head has risen by 4 per cent between the 1970s and 1980s mainly as a result of increases in yields from land already in cultivation, but also because more land has been brought under the plough. Higher yields have been achieved by increased irrigation, better crop breeding, and a doubling in the use of pesticides and chemical fertilisers in the 1970s and 1980s.
Không có hoạt động nào ảnh hưởng đến bề mặt trái đất nhiều hơn là trồng trọt. Nó định hình một phần ba diện tích đất của hành tinh, không tính Nam Cực và tỷ lệ này đang tăng lên. Sản lượng lương thực trên đầu người trên thế giới đã tăng 4% trong khoảng thời gian từ những năm 1970 đến 1980, chủ yếu là kết quả của việc tăng sản lượng từ đất đã được canh tác, nhưng cũng bởi vì nhiều đất hơn đã được mang ra để cày xới. Năng suất cao hơn có được nhờ tăng cường tưới tiêu, nhân giống cây trồng tốt hơn và tăng gấp đôi việc sử dụng thuốc trừ sâu và phân bón hóa học trong những năm 1970 và 1980.
Section C
All these activities may have damaging environmental impacts. For example, land clearing for agriculture is the largest single cause of deforestation; chemical fertilisers and pesticides may contaminate water supplies; more intensive farming and the abandonment of fallow periods tend to exacerbate soil erosion; and the spread of monoculture and use of high-yielding varieties of crops have been accompanied by the disappearance of old varieties of food plants which might have provided some insurance against pests or diseases in future. Soil erosion threatens the productivity of land in both rich and poor countries. The United States, where the most careful measurements have been done, discovered in 1982 that about one-fifth of its farmland was losing topsoil at a rate likely to diminish the soil’s productivity. The country subsequently embarked upon a program to convert 11 per cent of its cropped land to meadows or forests. Topsoil in India and China is vanishing much faster than in America.
Tất cả các hoạt động này có thể có những tác động gây thiệt hại cho môi trường. Ví dụ, khai hoang đất đai để làm nông nghiệp là nguyên nhân lớn nhất dẫn đến nạn phá rừng; phân bón hóa học và thuốc trừ sâu có thể gây ô nhiễm nguồn nước; thâm canh nhiều hơn và bỏ mặc đất hoang có xu hướng làm trầm trọng thêm tình trạng xói mòn đất; và độc canh và sử dụng các giống cây trồng năng suất cao phổ biến đã đi kèm với sự biến mất của các giống cây lương thực cũ có thể cung cấp một sự bảo vệ chống lại sâu bệnh trong tương lai. Xói mòn đất đe dọa hiệu suất của đất ở cả nước giàu và nước nghèo. Hoa Kỳ, nơi đã thực hiện các biện pháp cẩn thận nhất, đã phát hiện ra vào năm 1982 rằng khoảng 1/5 diện tích đất nông nghiệp của họ đang bị mất lớp đất mặt với tốc độ có thể làm giảm hiệu suất của đất. Quốc gia này sau đó đã bắt tay vào một chương trình chuyển đổi 11% diện tích đất trồng trọt của mình thành đồng cỏ hoặc rừng. Lớp đất mặt ở Ấn Độ và Trung Quốc đang biến mất nhanh hơn nhiều so với ở Mỹ.
Section D
Government policies have frequently compounded the environmental damage that farming can cause. In rich countries, subsidies for growing crops and price supports for farm output drive up the price of land. The annual value of these subsidies is immense: about $250 billion, or more than all World Bank lending in the 1980s. To increase the output of crops per acre, a farmer’s easiest option is to use more of the most readily available inputs: fertilisers and pesticides. Fertiliser use doubled in Denmark in the period 1960-1985 and increased in The Netherlands by 150 per cent. The quantity of pesticides applied has risen too; by 69 percent, in 1975-1984 in Denmark, for example, with a rise of 115 per cent in the frequency of application in the three years from 1981.
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
In the late 1980s and early 1990s some efforts were made to reduce farm subsidies. The most dramatic example was that of New Zealand, which scrapped most farm support in 1984. A study of the environmental effects, conducted in 1993, found that the end of fertiliser subsidies had been followed by a fall in fertiliser use (a fall compounded by the decline in world commodity prices, which cut farm incomes). The removal of subsidies also stopped land-clearing and over-stocking, which in the past had been the principal causes of erosion. Farms began to diversify. The one kind of subsidy whose removal appeared to have been bad for the environment was the subsidy to manage soil erosion.
In less enlightened countries, and in the European Union, the trend has been to reduce rather than eliminate subsidies and to introduce new payments to encourage farmers to treat their land in environmentally friendlier ways, or to leave it follow. It may sound strange but such payments need to be higher than the existing incentives for farmers to grow food crops. Farmers, however, dislike being paid to do nothing. In several countries, they have become interested in the possibility of using fuel produced from crop residues either as a replacement for petrol (as ethanol) or as fuel for power stations (as biomass). Such fuels produce far less carbon dioxide than coal or oil, and absorb carbon dioxide as they grow. They are therefore less likely to contribute to the greenhouse effect. But they are rarely competitive with fossil fuels unless subsidised - and growing them does no less environmental harm than other crops.
Section E
In poor countries, governments aggravate other sorts of damage. Subsidies for pesticides and artificial fertilisers encourage farmers to use greater quantities than are needed to get the highest economic crop yield. A study by the International Rice Research Institute Of pesticide use by farmers in South East Asia found that, with pest-resistant varieties of rice, even moderate applications of pesticide frequently cost farmers more than they saved. Such waste puts farmers on a chemical treadmill: bugs and weeds become resistant to poisons, so next year’s poisons must be more lethal. One cost is to human health. Every year some 10,000 people die from pesticide poisoning, almost all of them in developing countries, and another 400,000 become seriously ill. As for artificial fertilisers, their use worldwide increased by 40 per cent per unit of farmed land between the mid-1970s and late 1980s, mostly in developing countries. Overuse of fertilisers may cause farmers to stop rotating crops or leaving their land fallow. That, in turn, may make soil erosion worse.
Section F
A result of the Uruguay Round of world trade negotiations is likely to be a reduction of 36 percent in the average levels of farm subsidies paid by the rich countries in 1986-1990. Some of the world’s food production will move from Western Europe to regions where subsidies are lower or non-existent, such as the former communist countries and parts of the developing world. Some environmentalists worry about this outcome. It will undoubtedly mean more pressure to convert natural habitats into farmland. But it will also have many desirable environmental effects. The intensity of farming in the rich world should decline, and the use of chemical inputs will diminish. Crops are more likely to be grown in the environments to which they are naturally suited. And more farmers in poor countries will have the money and the incentive to manage their land in ways that are sustainable in the long run. That is important. To feed an increasingly hungry world, farmers need every incentive to use their soil and water effectively and efficiently.
>>>>> Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
Questions 14-18
Reading Passage 136 has six sections A-F.
Choose the most suitable headings for sections A-D and F from the list of headings below.
Write the appropriate numbers i-ix in boxes 14-18 on your answer sheet.
List of Headings i The probable effects of the new international trade agreement ii The environmental impact of modern farming iii Farming and soil erosion iv The effects of government policy in rich countries v Governments and management of the environment vi The effects of government policy in poor countries vii Farming and food output viii The effects of government policy on food output ix The new prospects for world trade |
14 Section A
15 Section B
16 Section C
17 Section D
Example Answer
Paragraph E vi
18 Section F
Questions 19-22
Complete the table below using the information in sections B and C of Reading Passage 136.
Choose your answers A-G from the box below the table and write them in boxes 19-22 on your answer sheet.
Agricultural practice |
Environmental damage that may result |
• 19 ………… |
• Deforestation |
• 20 ………… |
• Degraded water supply |
• More intensive farming |
• 21 ………… |
• Expansion of monoculture |
• 22 ………… |
A Abandonment of fallow period
B Disappearance of old plant varieties
C Increased use of chemical inputs
D Increased irrigation
E Insurance against pests and diseases
F Soil erosion
G Clearing land for cultivation
Questions 23-27
Choose the appropriate letters A-D and write them in boxes 10-14 on your answer sheet.
23. Research completed in 1982 found that in the United States soil erosion
A reduced the productivity of farmland by 20 per cent.
B was almost as severe as in India and China.
C was causing significant damage to 20 per cent of farmland.
D could be reduced by converting cultivated land to meadow or forest.
24. By the mid-1980s, farmers in Denmark
A used 50 per cent less fertiliser than Dutch farmers.
B used twice as much fertiliser as they had in 1960.
C applied fertiliser much more frequently than in 1960.
D more than doubled the amount of pesticide they used in just 3 years.
25. Which one of the following increased in New Zealand after 1984?
A farm incomes
B use of fertiliser
C over-stocking
D farm diversification
26. The writer refers to some rich countries as being ‘less enlightened’ than New Zealand because
A they disapprove of paying farmers for not cultivating the land.
B their new fuel crops are as harmful as the ones they have replaced.
C their policies do not recognise the long-term benefit of ending subsidies.
D they have not encouraged their farmers to follow environmentally friendly practices.
27. The writer believes that the Uruguay Round agreements on trade will
A encourage more sustainable farming practices in the long term.
B do more harm than good to the international environment.
C increase pressure to cultivate land in the rich countries.
D be more beneficial to rich than to poor countries.
Questions 28
From the list below choose the most suitable title for Reading Passage 2
Write the appropriate letter A-E in box 15 on your answer sheet.
A. Environment management
B. Increasing the world's food supply
C. Soil erosion
D. Fertilisers and pesticides - the way forward
E. Farm subsidies
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:
Environmental management
Questions 14-18
Reading Passage 136 has six sections A-F.
Choose the most suitable headings for sections A-D and F from the list of headings below.
Write the appropriate numbers i-ix in boxes 14-18 on your answer sheet.
14 Section A/ v Governments and management of the environment
Giải thích:
The role of governments in environmental management is difficult but inescapable. Sometimes, the state tries to manage the resources it owns, and does so badly
15 Section B/ vii Farming and food output
Giải thích:
World food output per head has risen by 4 per cent between the 1970s and 1980s mainly as a result of increases in yields from land already in cultivation, but also because more land has been brought under the plough. Higher yields have been achieved by increased irrigation, better crop breeding, and a doubling in the use of pesticides and chemical fertilisers in the 1970s and 1980s
Giải thích:
Questions 19-22
Complete the table below using the information in sections B and C of Reading Passage 136.
Choose your answers A-G from the box below the table and write them in boxes 19-22 on your answer sheet.
Agricultural practice |
Environmental damage that may result |
• 19 …G……… |
• Deforestation |
• 20 ……C…… |
• Degraded water supply |
• More intensive farming |
• 21 …F……… |
• Expansion of monoculture |
• 22 …B……… |
19.G
Giải thích: đoạn C
land clearing for agriculture is the largest single cause of deforestation
20.C
Giải thích: đoạn C
chemical fertilisers and pesticides may contaminate water supplies
Questions 23-27
Choose the appropriate letters A-D and write them in boxes 10-14 on your answer sheet.
23. Research completed in 1982 found that in the United States soil erosion
Nghiên cứu hoàn thành năm 1982 cho thấy ở Hoa Kỳ xói mòn đất
A. reduced the productivity of farmland by 20 per cent.
giảm 20% năng suất của đất nông nghiệp.
B. was almost as severe as in India and China.
gần như nghiêm trọng như ở Ấn Độ và Trung Quốc.
C. was causing significant damage to 20 per cent of farmland.
đã gây thiệt hại đáng kể cho 20% diện tích đất nông nghiệp.
Giải thích: đoan C
Soil erosion threatens the productivity of land in both rich and poor countries. The United States, where the most careful measurements have been done, discovered in 1982 that about one-fifth of its farmland as losing topsoil at a rate likely to diminish the soil’s productivity.
D. could be reduced by converting cultivated land to meadow or forest.
có thể được giảm bớt bằng cách chuyển đổi đất canh tác thành đồng cỏ hoặc rừng.
24. By the mid-1980s, farmers in Denmark
Vào giữa những năm 1980, nông dân ở Đan Mạch
A. used 50 per cent less fertiliser than Dutch farmers.
sử dụng phân bón ít hơn 50% so với nông dân Hà Lan.
B. used twice as much fertiliser as they had in 1960.
đã sử dụng gấp đôi lượng phân bón so với năm 1960.
Giải thích: đoạn D, By the mid-1980s tức khoảng 1984, 1985,
Fertiliser use doubled in Denmark in the period 1960-1985 and increased in The Netherlands by 150 per cent.
C. applied fertiliser much more frequently than in 1960.
bón phân thường xuyên hơn nhiều so với năm 1960
D. more than doubled the amount of pesticide they used in just 3 years.
hơn gấp đôi lượng thuốc trừ sâu mà họ sử dụng chỉ trong 3 năm.
Answer:
14. v
15. vii
16. ii
17. iv
18. i
19. G
20. C
21. F
22. B
23. C
24. B
25. D
26. C
27. A
28. A
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.