ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - Anxiety

Anxiety

Anxiety is a common experience that can be a useful motivator or even lifesaver in situations that are objectively dangerous. However, when the anxiety is out of proportion to the danger inherent in a given situation, is persistent and is markedly disabling, an anxiety disorder can be developed.

Thumbnail

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - Anxiety

Native Speaker - Trung tâm tiếng Anh 1 kèm 1 online qua Skype xin giới thiệu đến các bạn đề thi Ielts với tựa đề " Anxiety" thuộc chủ đề y học. Native Speaker hi vọng cung cấp cho bạn thật nhiều đề luyện thi ielts reading nhằm giúp các bạn luyện tập kỹ năng đọc các vấn đề học thuật như khoa học, báo chí, thiên văn, địa lý. Chúc các bạn kiên nhẫn luyện tập lần lượt hết đề này đến dề khác để thấy khả năng đọc tiến bộ rõ rệt sau mỗi đề thi reading ielts.

Anxiety is a common experience that can be a useful motivator or even lifesaver in situations that are objectively dangerous. However, when the anxiety is out of proportion to the danger inherent in a given situation, is persistent and is markedly disabling, an anxiety disorder can be developed.

Anxiety is an emotion that all people experience from time to time, and we do that for very good reasons. It has been built into us; we have inherited it from our evolutionary past, because, in general, anxiety has a survival function. If there is a real danger for a primitive man, then anxiety kicks in in an adaptive way. We freeze, we stop doing whatever we were doing, we devote all of your attention to the danger, and our bodies react with a big release of adrenalin, an increase in blood flow to the muscles, getting us ready to run as fast as we can or fight as fiercely as we can.

So some anxiety is adaptive, not only for primitive man, but in modern society as well. It helps us to focus on things when we have deadlines and, if someone is driving too fast when we cross the road, it helps us to jump out of the way quickly. So, there is nothing wrong with anxiety in general, and in fact, we would have difficulties if we did not experience it to some extent, but of course, it can get problematic if the danger is one that is imagined rather than real, or the danger is something that is exaggerated. In those cases, particularly if the perceived danger is out of proportion to the real danger, and it is persistent and disabling, then there is a danger of an anxiety disorder. About 17 per cent of the population will have an anxiety disorder at some stage in their life.

Anxiety can be caused in a variety of different ways, but any mental disorder is always difficult to diagnose. Scientists are looking at what role genes play in the development of these disorders and are also investigating the effects of environmental factors, such as pollution, physical and psychological stress, and diet. Several parts of the brain are key actors in the production of fear and anxiety. Using brain imaging technology and neurochemical techniques, scientists have discovered that the amygdala plays a significant role in most anxiety disorders. By learning more about how the brain creates fear and anxiety, scientists may be able to devise better treatments for these disorders.

Anxiety disorders are a very costly problem in terms of society. Some published figures show that, in the US, it cost $60 billion in one year in terms of lost productivity and in terms of excessive medical investigations that many people with anxiety seek, often thinking they have a physical problem.

Given all of this, it is rather worrying that anxiety also has a rather low treatment-seeking rate. Only 10 per cent of people with an anxiety disorder will seek treatment. That seems to be largely because people do not realise there are effective treatments available. Most people tend to think they have had it for most of their lives, so it is just their personality and they cannot change their personality, and so they feel rather hopeless about it.

The first psychotherapy treatment that was shown to be effective was exposure therapy, which essentially encourages people in a graded way to go into their feared situations and stay in them as long as they can and build up their confidence that way. Often, the therapist will accompany the person to a feared situation to provide support and guidance. Group cognitive behaviour therapy has also been shown to be effective. This is a talking therapy that helps people to understand the link between negative thoughts and mood and how altering their behaviour can enable them to manage anxiety and feel in control.

There are, of course, drugs that can help people with anxiety. Medication will not cure an anxiety disorder, but it can keep it under control while the person receives psychotherapy. The principal medications used for anxiety disorders are antidepressants, anti-anxiety drugs, and beta-blockers to control some of the physical symptoms. With proper treatment, many people with anxiety disorders can lead normal, fulfilling lives.

There is plenty of evidence that exercise can help with anxiety problems. When stress affects the brain, with its many nerve connections, the rest of the body feels the impact as well. Exercise and other physical activity produce endorphins, which are chemicals in the brain that act as natural painkillers. In addition to this, getting physically tired can help people fall asleep faster and have deeper and more relaxing sleep. As many people suffering from anxiety often have problems with insomnia, just the ability to get a good night’s rest can change people’s whole perspectives.

Anxiety is a normal, but highly subjective, human emotion. While normal anxiety serves a beneficial and adaptive purpose, anxiety can also become the cause of tremendous suffering for millions of people. It is important that people recognise excessive anxiety in themselves as soon as possible, as treatment can be very successful and living untreated can be a misery.

Questions 1-3

Complete each sentence with the correct ending (A-E) below.

Write the correct letter (A-E) in answer boxes 1-3 on your answer sheet.

1. Experiencing small doses of anxiety can
2. Imagining or exaggerating problems can
3. Nearly one in five people can

A.  be very beneficial.
B.  never have to deal with anxiety
C.  lead to unhelpful levels of anxiety.
D.  experience anxiety at some point.
E.  increase the possibility of physical disease.


Questions 4-6

Answer the questions below.

Write NO MORE THAN THREE WORDS AND/OR A NUMBER from the text for each answer.

Write your answers in boxes 4-6 on your answer sheet.

4. Which area of the brain have scientists identified as being significant in anxiety problems?
5. What proportion of people look for treatment for their anxiety?
6. What part of themselves do most people blame for their anxiety?

Questions 7-13

Complete the table below.

Write NO MORE THAN TWO WORDS from the text for each answer.

Write your answers in boxes 7-13 on your answer sheet.

 

Treatment for Anxiety

Exposure Therapy

Patients face their fears in a 7 .................... fashion, often with their 8 ....................

Group Cognitive Behaviour Therapy

A talking therapy.

It explores the links between 9 .................... and feelings.

It explores how changing people’s 10 .................... can help them regain control.

Drugs

These cannot cure people, but they can help in conjunction with 11 ....................

Exercise

By creating 12 ...................., the body can help dull the pain of anxiety.

It can allow a good sleep for people who suffer from the 13 .................... caused by their anxiety.

 

 

Trên đây là bài đọc reading "Anxiety", hi vọng bạn làm bài thật tốt và cải thiện được khả năng từ vựng cũng như ngữ pháp để hỗ trợ nâng cao kỹ năng làm bài reading ielts của mình. Thời gian tới Native Speaker hi vọng sẽ làm thêm phần giải chi tiết, dịch toàn bài đọc đồng thời liệt kê toàn bộ từ vựng hay và khó của tất các bài reading IELTS. Mong rằng đội ngũ Native Speaker sẽ sớm hoàn thiện kế hoạch này. Chúc các bạn rèn luyện và học tập thật tốt nhé. " Practice makes perfect"

Answer:
1. A
2. C
3. D
4. (The) amygdala
5. 10 percent
6. (Their) personality
7. graded
8. therapist
9. (negative) thoughts
10. behaviour
11. psychotherapy
12. endorphins
13. insomnia

 

Các khóa học giao tiếp

Khóa học tiếng anh giao tiếp cơ bản 1 kèm 1

Khóa học tiếng anh giao tiếp cơ bản 1 kèm 1

- Dành cho các bạn level beginer - high beginer ( tham khảo bảng cấp độ tại đây). 

Khoá Học Tiếng Anh Giao Tiếp Nâng Cao 1 kèm 1

Khoá Học Tiếng Anh Giao Tiếp Nâng Cao 1 kèm 1

Bạn có thể nghe hiểu, giao tiếp trong những tình huống quen thuộc, nhưng gặp khó khăn trong những tình huống mới, không diễn đạt ý sâu sắc và chi tiết.

Khóa Ielts Speaking Online 1 kèm 1

Khóa Ielts Speaking Online 1 kèm 1

Khóa học Ielts speaking online, hình thức học 1 kèm 1 với 100% giáo viên nước ngoài giúp cải thiện khả năng giao tiếp, làm quen với phần thi speaking. Luyện speaking theo chủ để part 1, part 2, part 3.

Khóa luyện thi Starters, Movers, Flyers, KET, PET 1 kèm 1

Khóa luyện thi Starters, Movers, Flyers, KET, PET 1 kèm 1

Khi đăng ký khóa luyện thi khóa luyện thi online Starters, Movers, Flyers, KET, PET của Native Speaker, bé sẽ được học 1 kèm 1 với giáo viên nước ngoài, học online với linh học linh hoạt từ 8-23h.

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Online Cho Trẻ Em 1 kèm 1

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Online Cho Trẻ Em  1 kèm 1

Khóa học tiếng Anh giao tiếp online qua Skype dành cho trẻ em, hình thức học 1 kèm 1 với 100% giáo viên nước ngoài giúp cải thiện khả năng nghe nói

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Văn Phòng 1 kèm 1

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Văn Phòng 1 kèm 1

Nhân viên văn phòng, sinh viên mới ra trường đi phỏng vấn, quản lý, giám đốc, chủ doanh nghiệp muốn cải thiện TA để giao tiếp trong môi trường quốc tế

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Phỏng Vấn 1 kèm 1

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Phỏng Vấn 1 kèm 1

Khóa học tiếng anh phỏng vấn xin việc cấp tốc 1 kèm 1 online.  Giới thiệu bản thân, sở thích; điểm mạnh, điểm yếu; học vấn; kinh nghiệm và mục tiêu nghề nghiệp - Nghe - hiểu câu hỏi của nhà tuyển dụng -

Khoá Học Tiếng Anh Giao Tiếp Du Lịch Cấp Tốc 1 kèm 1

Khoá Học Tiếng Anh Giao Tiếp Du Lịch Cấp Tốc 1 kèm 1

Bạn sắp đi du lịch nước ngoài, nhưng khả năng giao tiếp chưa tốt, muốn có môi trường thực hành tiếng Anh, biết cách giải quyết các tình huống, xử lý thực tế.

Khoá Tiếng Anh Giao Tiếp Cho Người Mất Gốc 1 kèm 1

Khoá Tiếng Anh Giao Tiếp Cho Người Mất Gốc 1 kèm 1

Các bạn đã từng học tiếng Anh trong nhiều năm nhưng bị gián đoạn một thời gian dài không đụng đến tiếng Anh. Kiến thức lại trở về gần như là số 0.

Khoá Học Giao Tiếp Công Tác Cấp Tốc 1 kèm 1

Khoá Học Giao Tiếp Công Tác Cấp Tốc 1 kèm 1

Khóa học cải thiện khả năng giao tiếp tiếng Anh cấp tốc, học 1 kèm 1 online với GV nước ngoài, dành cho người sắp đi công tác nước ngoài.

Khóa Tiếng Anh Cho Người Định Cư Nước Ngoài 1 kèm 1

Khóa Tiếng Anh Cho Người Định Cư Nước Ngoài 1 kèm 1

Cải thiện giao tiếp, biết cách sử dụng tiếng Anh để làm giấy tờ, thủ tục khi qua hải quan, đến sân bay nước ngoài, ở nhà hàng, khách sạn.

KẾT NỐI VỚI CHÚNG TÔI

DMCA.com Protection Status