Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - A.D.D. - Missing Out on Learning

A.D.D. - Missing Out on Learning

Study requires a student's undivided attention. It is impossible to acquire a complex skill or absorb information about a subject in class unless one learns to concentrate without undue stress for long periods of time.

Thumbnail

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:

 A.D.D.  Missing Out on Learning

 

Study requires a student's undivided attention. It is impossible to acquire a complex skill or absorb information about a subject in class unless one learns to concentrate without undue stress for long periods of time. ĐOẠN 1

Học tập đòi hỏi sự chú ý hoàn toàn của học sinh. Không thể đạt được một kỹ năng phức tạp hoặc tiếp thu thông tin về một môn học trong lớp trừ khi học cách tập trung mà không bị căng thẳng quá mức trong thời gian dài.

 

IELTS Academic reading sample 13

Students with Attention Deficit Disorder (A.D.D.) are particularly deficient in this respect for reasons which are now known to be microbiological and not behavioral, as was once believed. Of course, being unable to concentrate, and incapable of pleasing the teacher and oneself in the process, quickly leads to despondency and low self-esteem. This will naturally induce behavioral problems. It is estimated that 3 - 5 % of all children suffer from Attention Deficit Disorder. There are three main types of Attention Deficit Disorder: A.D.D. without Hyperactivity, A.D.D. with Hyperactivity (A.D.H.D.), and Undifferentiated A.D.D. ĐOẠN 2

Học sinh mắc chứng Rối loạn tăng động giảm chú ý (A.D.D) đặc biệt kém về mặt này vì những lý do mà ngày nay được biết là do vi sinh vật chứ không phải hành vi như mọi người từng tin trước đây. Tất nhiên, không thể tập trung và không thể làm hài lòng giáo viên và bản thân trong quá trình này sẽ nhanh chóng dẫn đến sự chán nản và tự ti. Điều này sẽ tự nhiên gây ra các vấn đề về hành vi. Người ta ước tính rằng 3-5% trẻ em mắc chứng Rối loạn tăng động giảm chú ý. Có ba loại Rối loạn tăng động giảm chú ý: A.D.D. không tăng động, A.D.D. có Tăng động (A.D.H.D.), và A.D.D không phân biệt được.

 

The characteristics of a person with A.D.D. are as follows:
• has difficulty paying attention
• does not appear to listen
• is unable to carry out given instructions
• avoids or dislikes tasks which require sustained mental effort
• has difficulty with organization
• is easily distracted
• often loses things
• is forgetful in daily activities ĐOẠN 3

Đặc điểm của một người mắc chứng A.D.D. là như sau:
• gặp khó khăn trong việc chú ý
• dường như không lắng nghe
• không thể thực hiện các hướng dẫn được giao
• tránh hoặc không thích những công việc đòi hỏi nỗ lực trí tuệ liên tục
• gặp khó khăn với trật tự, sắp xếp
• dễ bị phân tâm
• hay làm mất đồ
• hay quên trong các hoạt động hàng ngày

 

Children with A.D.H.D. also exhibit excessive and inappropriate physical activity, such as constant fidgeting and running about the room. This boisterousness often interferes with the educational development of others. Undifferentiated A.D.D. sufferers exhibit some, but not all, of the symptoms of each category. ĐOẠN 4

Trẻ em bị A.D.H.D. cũng thể hiện hoạt động thể chất quá mức và không phù hợp, chẳng hạn như cựa quậy và chạy quanh phòng liên tục. Sự huyên náo này thường cản trở sự phát triển giáo dục của người khác. Những người mắc A.D.D. không phân biệt được biểu hiện một số, nhưng không phải tất cả, các triệu chứng của từng loại.

It is important to base remedial action on an accurate diagnosis. Since A.D.D. is a physiological disorder caused by some structural or chemically-based neurotransmitter problem in the nervous system, it responds especially well to certain psycho-stimulant drugs, such as Ritalin. In use since 1953, the drug enhances the ability to structure and complete a thought without being overwhelmed by non-related and distracting thought processes. ĐOẠN 5

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 

 


 

Psychostimulants are the most widely used medications for persons with A.D.D. and A.D.H.D. Recent findings have validated the use of stimulant medications, which work in about 70 - 80% of A.H.D.D. children and adults (Wilens and Biederman, 1997). In fact, up to 90% of destructibility in A.D.D. sufferers can be removed by medication. The specific dose of medicine varies for each child, but such drugs are not without side effects, which include reduction in appetite, loss of weight, and problems with falling asleep. ĐOẠN 6

 

Not all students who are inattentive in class have Attention Deficit Disorder. Many are simply unwilling to commit themselves to the task at hand. Others might have a specific learning disability (S.L.D.). However, those with A.D.D. have difficulty performing in school not usually because they have trouble learning 1 , but because of poor organization, inattention, compulsion and impulsiveness. This is brought about by an incompletely understood phenomenon, in which the individual is, perhaps, best described as 'tuning out' for short to long periods of time. The effect is analogous to the switching of channels on a television set. The difference is that an A.D.D. sufferer is not 'in charge of the remote control'. The child with A.D.D. is unavailable to learn - something else has involuntarily captured his or her whole attention. ĐOẠN 7

 

It is commonly thought that A.D.D. only affects children, and that they grow out of the condition once they reach adolescence. It is now known that this is often not the case. Left undiagnosed or untreated, children with all forms of A.D.D. risk a lifetime of failure to relate effectively to others at home, school, college and at work. This brings significant emotional disturbances into play, and is very likely to negatively affect self-esteem. Fortunately, early identification of the problem, together with appropriate treatment, makes it possible for many victims to overcome the substantial obstacles that A.D.D. places in the way of successful learning. ĐOẠN 8

 

 BRING SOMETHING INTO PLAY (phrase): make something start to have an effect.

 

1 approximately 15% of A.D.H.D. children do, however, have learning disabilities

 

Figure 1. Evaluations of Controversial Treatments for A.D.D. ĐOẠN 9

Hình 1. Đánh giá về các phương pháp điều trị A.D.D gây tranh cãi

 

Alternative Treatments for A.D.D.
Các phương pháp điều trị A.D.D thay thế
Evaluation
Đánh giá

EEG Biofeedback
Liệu pháp phản hồi sinh học điện não đồ

expensive/ tốn kém
trials flawed - (sample groups small, no control groups)
thử nghiệm bị thiếu sót ( nhóm mẫu nhỏ, không có nhóm đối chứng)

Dietary intervention
(removal of food additives -preservatives, colorings etc.)
Can thiệp chế độ ăn ( loại bỏ chất bảo quản, tạo màu,
gia vị trong thực phẩm

ineffective/ không hiệu quả
numerous studies disprove link/ nhiều nghiên cứu bác bỏ sự liên quan
Sugar reduction (in A.D.H.D.)
Cắt giảm đường ( đối với A.D.H.D)
slightly effective (but only for a small percentage of children)
hiệu quả nhẹ ( nhưng chỉ đối với một tỷ lệ nhỏ trẻ em)

Correction of (supposed) inner-ear disturbance
Điều chỉnh rối loạn được cho là tai trong

undocumented, unscientific studies
các nghiên cứu không tài liệu, không có tính khoa học
inconsistent with current theory/ không đúng với giả thuyết hiện tại

Correction of (supposed) yeast infection (Candida albicans)
Điều chỉnh (được cho là) ​​
nhiễm trùng nấm men (Candida albicans)

lack of evidence/ thiếu bằng chứng
inconsistent with current theory/ không đúng với giả thuyết hiện tại

Vitamin/mineral regimen for (supposed)
genetic abnormality
Chế độ vitamin/khoáng chất cho (được cho là)
bất thường di truyền

lack of evidence/ thiếu bằng chứng
theory disproved in the 1970s
giả thuyết bị bác bỏ vào những năm 1970

Body manipulations for (supposed)
misalignment of two bones in the skull
Các thao tác trên thân thể cho (được cho là)
sự sai lệch của hai xương trong hộp sọ

lack of evidence/ thiếu bằng chứng
inconsistent with current theory/ không đúng với giả thuyết hiện tại

 

 

 

>>>>> Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

 

 

Questions 27-29
You are advised to spend about 5 minutes on Questions 27-29.

Refer to Reading Passage 13 "A.D.D. - Missing Out On Learning", and decide which of the  answers best completes the following sentences. Write your answers in boxes 27 - 29 on your Answer Sheet. The first one has been done for you as an example.

Example: The number of main types of A.D.D. is:
a) 1
b) 2
c) 3
d) 4

Q. 27. Attention Deficit Disorder:

a)  is a cause of behavioural problems
b)  is very common in children
c)  has difficulty paying attention
d)  none of the above

Q. 28. Wilens and Biederman have shown that:

a) stimulant medications are useful
b) psychostimulants do not always work
c) hyperactive persons respond well to psychostimulants
d) all of the above

Q. 29. Children with A.D.D.:

a) have a specific learning disability
b) should not be given medication as a treatment
c) may be slightly affected by sugar intake
d) usually improve once they become teenagers

Academic Reading sample 13 image 2



Questions 30-37
You are advised to spend about 10 minutes on Questions 30 - 37.
The following is a summary of Reading Passage 13.

Complete each gap in the text by choosing 30 - 37 on your Answer Sheet.
Write your answers in boxes. Note that there are more choices in the box than gaps.

You will not need to use all the choices given, but you may use a word, or phrase more than once.

Attention Deficit Disorder is a neurobiological problem that affects 3 - 5% of all .....(Ex:). ...... Symptoms include inattentiveness and having difficulty getting (30) , as well as easily becoming distracted. Sometimes, A.D.D. is accompanied by (31) In these cases, the sufferer exhibits excessive physical activity. Psychostimulant drugs can be given to A.D.D. sufferers to assist them with the (32) of desired thought processes, although they might cause (33) Current theory states that medication is the only (34) that has a sound scientific basis. This action should only be taken after an accurate diagnosis is made. Children with A.D.D. do not necessarily have trouble learning; their problem is that they involuntarily (35) their attention elsewhere. It is not only (36) that are affected by this condition. Failure to treat A.D.D. can lead to lifelong emotional and behavioral problems. Early diagnosis and treatment, however, are the key to (37) overcoming learning difficulties associated with A.D.D.

side effects              successfully           completion             adults

medicine                 switch                     drug                      Ritalin

hyperactivity            organized                losing weight          A.D.H.D.

children                   attention                 remedial action        paying

Questions 38 - 40
You are advised to spend about 5 minutes on Questions 38 - 40.
Refer to Reading Passage 13, and decide which of the following pieces of advice is best suited for child listed in the table below.

Write your answers in boxes 38 - 40 on your Answer Sheet.

ADVICE:
A     current treatment ineffective - suggest increased dosage of Ritalin.
B     supplement diet with large amounts of vitamins and minerals.
C     probably not suffering from A.D.D. - suggest behavioral counseling.
D     bone manipulation to realign bones in the skull.
E     EEG Biofeedback to self-regulate the child's behavior.
F     daily dose of Ritalin in place of expensive unproven treatment.

 

  CHILD 1

  CHILD 2

  CHILD 3

Problems

  • does not listen to given instructions
  • loses interest easily
  • cannot complete tasks
  • quiet and withdrawn
  • often forgets to do homework
  • sleeps in class
  • disturbs other students
  • excessively active
  • unable to pay attention
  • dislikes mental effort
  • disturbs other students

Current Treatment

  • EEG Feedback
  • none
  • diet contains no food additives
  • low dose of Ritalin

Best Advice

   (38)…………….

   (39)………………

   (40)……………..

 

 

 

 
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:  
A.D.D.  Missing Out on Learning
 
 
 


Questions 27-29
You are advised to spend about 5 minutes on Questions 27-29.

Refer to Reading Passage 13 "A.D.D. - Missing Out On Learning", and decide which of the  answers best completes the following sentences. Write your answers in boxes 27 - 29 on your Answer Sheet. The first one has been done for you as an example.

Example: The number of main types of A.D.D. is:
a) 1
b) 2
c) 3
d) 4

 

 


 

28. Wilens and Biederman have shown that:
Wilens và Biederman đã chỉ ra rằng:

a) stimulant medications are useful
thuốc kích thích rất hữu ích

b) psychostimulants do not always work
thuốc kích thích tâm thần không phải lúc nào cũng hiệu quả

c) hyperactive persons respond well to psychostimulants
những người hiếu động phản ứng tốt với thuốc kích thích tâm thần


d) all of the above
Tất cả những điều trên

Giải thích: đoạn 5, 6

70-80 hoặc 90% =  psychostimulants do not always work

Since A.D.D. is a physiological disorder caused by some structural or chemically-based neurotransmitter problem in the nervous system, it responds especially well to certain psycho-stimulant drugs, such as Ritalin. ( = CÂU C)

Psychostimulants are the most widely used medications for persons with A.D.D. and A.D.H.D ( CÂU A). Recent findings have validated the use of stimulant medications, which work in about 70 - 80% of A.H.D.D. children and adults ( = CÂU B) (Wilens and Biederman, 1997). In fact, up to 90% of destructibility in A.D.D. sufferers can be removed by medication. The specific dose of medicine varies for each child, but such drugs are not without side effects, which include reduction in appetite, loss of weight, and problems with falling asleep.



Questions 30-37
You are advised to spend about 10 minutes on Questions 30 - 37.
The following is a summary of Reading Passage 13.

Complete each gap in the text by choosing 30 - 37 on your Answer Sheet.
Write your answers in boxes. Note that there are more choices in the box than gaps.

You will not need to use all the choices given, but you may use a word, or phrase more than once.

Attention Deficit Disorder is a neurobiological problem that affects 3 - 5% of all .....EX: children ...... Symptoms include inattentiveness and having difficulty getting (30) organized, as well as easily becoming distracted.

Rối loạn tăng động giảm chú ý là một vấn đề sinh học thần kinh ảnh hưởng đến 3 - 5% trẻ em. Các triệu chứng bao gồm thiếu chú ý và gặp khó khăn trong việc tổ chức, sắp xếp cũng như dễ bị phân tâm.

Giải thích: đoạn 3

The characteristics of a person with A.D.D. are as follows:
• has difficulty paying attention
• does not appear to listen
• is unable to carry out given instructions
• avoids or dislikes tasks which require sustained mental effort
• has difficulty with organization
• is easily distracted
• often loses things
• is forgetful in daily activities

...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ......

 

Sometimes, A.D.D. is accompanied by (31hyperactivity.

Đôi khi, A.D.D. đi kèm với tăng động

Giải thích: đoạn 2

There are three main types of Attention Deficit Disorder: A.D.D. without Hyperactivity, A.D.D. with Hyperactivity (A.D.H.D.), and Undifferentiated A.D.D.

...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ......

 

In these cases, the sufferer exhibits excessive physical activity. Psychostimulant drugs can be given to A.D.D. sufferers to assist them with the (32)completion of desired thought processes, although they might cause (33side effects. Current theory states that medication is the only (34) remedial action that has a sound scientific basis.

Trong những trường hợp này, người bệnh thể hiện hoạt động thể chất quá mức. Thuốc kích thích tâm thần có thể được dùng cho người bị A.D.D.  để hỗ trợ họ hoàn thành các quá trình suy nghĩ mong muốn, mặc dù chúng có thể gây ra tác dụng phụ. Lý thuyết hiện tại cho rằng thuốc là biện pháp khắc phục duy nhất có cơ sở khoa học vững chắc.

Giải thích: đoạn 5,6

It is important to base remedial action on an accurate diagnosis. Since A.D.D. is a physiological disorder caused by some structural or chemically-based neurotransmitter problem in the nervous system, it responds especially well to certain psycho-stimulant drugs, such as Ritalin. In use since 1953, the drug enhances the ability to structure and complete a thought without being overwhelmed by non-related and distracting thought processes.

The specific dose of medicine varies for each child, but such drugs are not without side effects, which include reduction in appetite, loss of weight, and problems with falling asleep.

 

 

 

Answer:
27. a   28. d   29. c  30. organised  31. hyperactivity   32. completion   33. side effects   34. remedial action    35. switch   36. children  37. successfully  38. F   39. C   40. A

 


 

1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 

 

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status