DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
A.D.D. Missing Out on Learning
Study requires a student's undivided attention. It is impossible to acquire a complex skill or absorb information about a subject in class unless one learns to concentrate without undue stress for long periods of time. ĐOẠN 1
Học tập đòi hỏi sự chú ý hoàn toàn của học sinh. Không thể đạt được một kỹ năng phức tạp hoặc tiếp thu thông tin về một môn học trong lớp trừ khi học cách tập trung mà không bị căng thẳng quá mức trong thời gian dài.
Students with Attention Deficit Disorder (A.D.D.) are particularly deficient in this respect for reasons which are now known to be microbiological and not behavioral, as was once believed. Of course, being unable to concentrate, and incapable of pleasing the teacher and oneself in the process, quickly leads to despondency and low self-esteem. This will naturally induce behavioral problems. It is estimated that 3 - 5 % of all children suffer from Attention Deficit Disorder. There are three main types of Attention Deficit Disorder: A.D.D. without Hyperactivity, A.D.D. with Hyperactivity (A.D.H.D.), and Undifferentiated A.D.D. ĐOẠN 2
Học sinh mắc chứng Rối loạn tăng động giảm chú ý (A.D.D) đặc biệt kém về mặt này vì những lý do mà ngày nay được biết là do vi sinh vật chứ không phải hành vi như mọi người từng tin trước đây. Tất nhiên, không thể tập trung và không thể làm hài lòng giáo viên và bản thân trong quá trình này sẽ nhanh chóng dẫn đến sự chán nản và tự ti. Điều này sẽ tự nhiên gây ra các vấn đề về hành vi. Người ta ước tính rằng 3-5% trẻ em mắc chứng Rối loạn tăng động giảm chú ý. Có ba loại Rối loạn tăng động giảm chú ý: A.D.D. không tăng động, A.D.D. có Tăng động (A.D.H.D.), và A.D.D không phân biệt được.
The characteristics of a person with A.D.D. are as follows:
• has difficulty paying attention
• does not appear to listen
• is unable to carry out given instructions
• avoids or dislikes tasks which require sustained mental effort
• has difficulty with organization
• is easily distracted
• often loses things
• is forgetful in daily activities ĐOẠN 3
Đặc điểm của một người mắc chứng A.D.D. là như sau:
• gặp khó khăn trong việc chú ý
• dường như không lắng nghe
• không thể thực hiện các hướng dẫn được giao
• tránh hoặc không thích những công việc đòi hỏi nỗ lực trí tuệ liên tục
• gặp khó khăn với trật tự, sắp xếp
• dễ bị phân tâm
• hay làm mất đồ
• hay quên trong các hoạt động hàng ngày
Children with A.D.H.D. also exhibit excessive and inappropriate physical activity, such as constant fidgeting and running about the room. This boisterousness often interferes with the educational development of others. Undifferentiated A.D.D. sufferers exhibit some, but not all, of the symptoms of each category. ĐOẠN 4
Trẻ em bị A.D.H.D. cũng thể hiện hoạt động thể chất quá mức và không phù hợp, chẳng hạn như cựa quậy và chạy quanh phòng liên tục. Sự huyên náo này thường cản trở sự phát triển giáo dục của người khác. Những người mắc A.D.D. không phân biệt được biểu hiện một số, nhưng không phải tất cả, các triệu chứng của từng loại.
It is important to base remedial action on an accurate diagnosis. Since A.D.D. is a physiological disorder caused by some structural or chemically-based neurotransmitter problem in the nervous system, it responds especially well to certain psycho-stimulant drugs, such as Ritalin. In use since 1953, the drug enhances the ability to structure and complete a thought without being overwhelmed by non-related and distracting thought processes. ĐOẠN 5
Điều quan trọng là phải căn cứ hành động chữa trị dựa trên chẩn đoán chính xác. Vì A.D.D. là một rối loạn sinh lý gây ra bởi một số vấn đề dẫn truyền thần kinh dựa trên cấu trúc hoặc hóa học trong hệ thống thần kinh, nó phản ứng đặc biệt tốt với một số loại thuốc kích thích tâm thần, chẳng hạn như Ritalin. Được sử dụng từ năm 1953, loại thuốc này giúp tăng cường khả năng sắp xếp và hoàn thành một ý nghĩ mà không bị lấn át bởi các quá trình suy nghĩ gây mất tập trung và các quá trình suy nghĩ không liên quan khác.
Psychostimulants are the most widely used medications for persons with A.D.D. and A.D.H.D. Recent findings have validated the use of stimulant medications, which work in about 70 - 80% of A.H.D.D. children and adults (Wilens and Biederman, 1997). In fact, up to 90% of destructibility in A.D.D. sufferers can be removed by medication. The specific dose of medicine varies for each child, but such drugs are not without side effects, which include reduction in appetite, loss of weight, and problems with falling asleep. ĐOẠN 6
Chất kích thích tâm thần là loại thuốc được sử dụng rộng rãi nhất cho những người mắc chứng A.D.D. và A.D.H.D. Những phát hiện gần đây đã xác nhận việc sử dụng thuốc kích thích, có tác dụng với khoảng 70 - 80% với A.H.D.D. trẻ em và người lớn (Wilens và Biederman, 1997). Trên thực tế, có tới 90% khả năng bị tổn thương ở người bệnh A.D.D có thể khỏi bằng thuốc. Liều lượng thuốc cụ thể khác nhau đối với từng trẻ, nhưng những loại thuốc này không phải là không có tác dụng phụ, bao gồm giảm cảm giác thèm ăn, sụt cân và khó ngủ.
Not all students who are inattentive in class have Attention Deficit Disorder. Many are simply unwilling to commit themselves to the task at hand. Others might have a specific learning disability (S.L.D.). However, those with A.D.D. have difficulty performing in school not usually because they have trouble learning 1 , but because of poor organization, inattention, compulsion and impulsiveness. This is brought about by an incompletely understood phenomenon, in which the individual is, perhaps, best described as 'tuning out' for short to long periods of time. The effect is analogous to the switching of channels on a television set. The difference is that an A.D.D. sufferer is not 'in charge of the remote control'. The child with A.D.D. is unavailable to learn - something else has involuntarily captured his or her whole attention. ĐOẠN 7
Không phải tất cả học sinh không chú ý trong lớp đều mắc chứng Rối loạn tăng động giảm chú ý. Nhiều học sinh chỉ đơn giản là không muốn dấn thân vào nhiệm vụ hiện tại. Những học sinh khác có thể bị khuyết tật học tập cụ thể (S.L.D.). Tuy nhiên, những trẻ bị A.D.D. gặp khó khăn trong việc học ở trường thường không phải vì chúng gặp khó khăn trong học tập, mà vì tính thiếu tổ chức, thiếu chú ý, ép buộc và bốc đồng. Điều này xảy ra do một hiện tượng chưa được hiểu đầy đủ, trong đó có lẽ cá nhân đó được mô tả đúng nhất là 'lờ đi' trong khoảng thời gian ngắn đến dài. Hiệu ứng này tương tự như việc chuyển kênh trên truyền hình. Sự khác biệt là người bị bệnh A.D.D. không 'phụ trách điều khiển từ xa'. Đứa trẻ bị A.D.D. không sẵn sàng học - một cái gì đó khác đã vô tình thu hút toàn bộ sự chú ý của cậu bé hoặc cô bé.
Tune out: lờ đi, không chú ý đến
It is commonly thought that A.D.D. only affects children, and that they grow out of the condition once they reach adolescence. It is now known that this is often not the case. Left undiagnosed or untreated, children with all forms of A.D.D. risk a lifetime of failure to relate effectively to others at home, school, college and at work. This brings significant emotional disturbances into play, and is very likely to negatively affect self-esteem. Fortunately, early identification of the problem, together with appropriate treatment, makes it possible for many victims to overcome the substantial obstacles that A.D.D. places in the way of successful learning. ĐOẠN 8
Người ta thường cho rằng A.D.D. chỉ ảnh hưởng đến trẻ em và chúng sẽ hết tình trạng này khi đến tuổi thiếu niên. Bây giờ người ta biết rằng điều này thường không xảy ra. Không được chẩn đoán hoặc điều trị, trẻ em mắc tất cả các dạng A.D.D. mạo hiểm cả đời không thể có quan hệ tốt đẹp với những người khác ở nhà, trường học, đại học và tại nơi làm việc. Điều này bắt đầu gây ra những rối loạn cảm xúc đáng kể và rất có khả năng ảnh hưởng tiêu cực đến lòng tự trọng. May mắn thay, việc xác định sớm vấn đề, cùng với cách điều trị thích hợp, giúp nhiều bệnh nhân có thể vượt qua những trở ngại đáng kể mà A.D.D. bày ra trên con đường học tập thành công.
BRING SOMETHING INTO PLAY (phrase): make something start to have an effect.
1 approximately 15% of A.D.H.D. children do, however, have learning disabilities
Hình 1. Đánh giá về các phương pháp điều trị A.D.D gây tranh cãi
Alternative Treatments for A.D.D. Các phương pháp điều trị A.D.D thay thế |
Evaluation Đánh giá |
EEG Biofeedback |
expensive/ tốn kém |
trials flawed - (sample groups small, no control groups) thử nghiệm bị thiếu sót ( nhóm mẫu nhỏ, không có nhóm đối chứng) |
|
Dietary intervention |
ineffective/ không hiệu quả |
numerous studies disprove link/ nhiều nghiên cứu bác bỏ sự liên quan | |
Sugar reduction (in A.D.H.D.) Cắt giảm đường ( đối với A.D.H.D) |
slightly effective (but only for a small percentage of children) hiệu quả nhẹ ( nhưng chỉ đối với một tỷ lệ nhỏ trẻ em) |
Correction of (supposed) inner-ear disturbance |
undocumented, unscientific studies các nghiên cứu không tài liệu, không có tính khoa học |
inconsistent with current theory/ không đúng với giả thuyết hiện tại | |
Correction of (supposed) yeast infection (Candida albicans) |
lack of evidence/ thiếu bằng chứng |
inconsistent with current theory/ không đúng với giả thuyết hiện tại | |
Vitamin/mineral regimen for (supposed) |
lack of evidence/ thiếu bằng chứng |
theory disproved in the 1970s giả thuyết bị bác bỏ vào những năm 1970 |
|
Body manipulations for (supposed) |
lack of evidence/ thiếu bằng chứng |
inconsistent with current theory/ không đúng với giả thuyết hiện tại |
Questions 27-29
You are advised to spend about 5 minutes on Questions 27-29.
Refer to Reading Passage 13 "A.D.D. - Missing Out On Learning", and decide which of the answers best completes the following sentences. Write your answers in boxes 27 - 29 on your Answer Sheet. The first one has been done for you as an example.
Example: The number of main types of A.D.D. is:
a) 1
b) 2
c) 3
d) 4
Q. 27. Attention Deficit Disorder:
a) is a cause of behavioural problems
b) is very common in children
c) has difficulty paying attention
d) none of the above
Q. 28. Wilens and Biederman have shown that:
a) stimulant medications are useful
b) psychostimulants do not always work
c) hyperactive persons respond well to psychostimulants
d) all of the above
Q. 29. Children with A.D.D.:
a) have a specific learning disability
b) should not be given medication as a treatment
c) may be slightly affected by sugar intake
d) usually improve once they become teenagers
Questions 30-37
You are advised to spend about 10 minutes on Questions 30 - 37.
The following is a summary of Reading Passage 13.
Complete each gap in the text by choosing 30 - 37 on your Answer Sheet.
Write your answers in boxes. Note that there are more choices in the box than gaps.
You will not need to use all the choices given, but you may use a word, or phrase more than once.
Attention Deficit Disorder is a neurobiological problem that affects 3 - 5% of all .....(Ex:). ...... Symptoms include inattentiveness and having difficulty getting (30) , as well as easily becoming distracted. Sometimes, A.D.D. is accompanied by (31) In these cases, the sufferer exhibits excessive physical activity. Psychostimulant drugs can be given to A.D.D. sufferers to assist them with the (32) of desired thought processes, although they might cause (33) Current theory states that medication is the only (34) that has a sound scientific basis. This action should only be taken after an accurate diagnosis is made. Children with A.D.D. do not necessarily have trouble learning; their problem is that they involuntarily (35) their attention elsewhere. It is not only (36) that are affected by this condition. Failure to treat A.D.D. can lead to lifelong emotional and behavioral problems. Early diagnosis and treatment, however, are the key to (37) overcoming learning difficulties associated with A.D.D.
side effects successfully completion adults medicine switch drug Ritalin hyperactivity organized losing weight A.D.H.D. children attention remedial action paying |
Questions 38 - 40
You are advised to spend about 5 minutes on Questions 38 - 40.
Refer to Reading Passage 13, and decide which of the following pieces of advice is best suited for child listed in the table below.
Write your answers in boxes 38 - 40 on your Answer Sheet.
ADVICE:
A current treatment ineffective - suggest increased dosage of Ritalin.
B supplement diet with large amounts of vitamins and minerals.
C probably not suffering from A.D.D. - suggest behavioral counseling.
D bone manipulation to realign bones in the skull.
E EEG Biofeedback to self-regulate the child's behavior.
F daily dose of Ritalin in place of expensive unproven treatment.
|
CHILD 1 |
CHILD 2 |
CHILD 3 |
Problems |
|
|
|
Current Treatment |
|
|
|
Best Advice |
(38)……………. |
(39)……………… |
(40)……………..
|

Questions 27-29
You are advised to spend about 5 minutes on Questions 27-29.
Refer to Reading Passage 13 "A.D.D. - Missing Out On Learning", and decide which of the answers best completes the following sentences. Write your answers in boxes 27 - 29 on your Answer Sheet. The first one has been done for you as an example.
Example: The number of main types of A.D.D. is:
a) 1
b) 2
c) 3
d) 4
Q. 27. Attention Deficit Disorder:
Rối loạn tăng động giảm chú ý:
a) is a cause of behavioural problems
là nguyên nhân gây ra các vấn đề về hành vi
Giải thích: đoạn 1 & 2, Tăng động giảm chú ý là do vi trùng học chứ không phải là do hành vi, nhưng vì do không tập trung chú ý nên dẫn đến chán nản, tự ti nên dẫn đến những vấn đề về hành vi. Tức là không thể chú ý học tập nên ko làm hài lòng cô giáo, ko học tốt nên chán nản, tự tin dẫn đến quậy phá trong lớp.
Hành vi quậy phá không gây ra giảm chú ý MÀ giảm chú ý gây ra chán nản dẫn đến quậy phá.
Study requires a student's undivided attention. It is impossible to acquire a complex skill or absorb information about a subject in class unless one learns to concentrate without undue stress for long periods of time.
Students with Attention Deficit Disorder (A.D.D.) are particularly deficient in this respect for reasons which are now known to be microbiological and not behavioral, as was once believed. Of course, being unable to concentrate, and incapable of pleasing the teacher and oneself in the process, quickly leads to despondency and low self-esteem. This will naturally induce behavioral problems.
b) is very common in children
rất phổ biến ở trẻ em
c) has difficulty paying attention
gặp khó khăn trong việc chú ý
d) none of the above
không có điều nào ở trên
Q. 28. Wilens and Biederman have shown that:
Wilens và Biederman đã chỉ ra rằng:
a) stimulant medications are useful
thuốc kích thích rất hữu ích
b) psychostimulants do not always work
thuốc kích thích tâm thần không phải lúc nào cũng hiệu quả
c) hyperactive persons respond well to psychostimulants
những người hiếu động phản ứng tốt với thuốc kích thích tâm thần
d) all of the above
Tất cả những điều trên
Giải thích: đoạn 5, 6
70-80 hoặc 90% = psychostimulants do not always work
Since A.D.D. is a physiological disorder caused by some structural or chemically-based neurotransmitter problem in the nervous system, it responds especially well to certain psycho-stimulant drugs, such as Ritalin. ( = CÂU C)
Psychostimulants are the most widely used medications for persons with A.D.D. and A.D.H.D ( CÂU A). Recent findings have validated the use of stimulant medications, which work in about 70 - 80% of A.H.D.D. children and adults ( = CÂU B) (Wilens and Biederman, 1997). In fact, up to 90% of destructibility in A.D.D. sufferers can be removed by medication. The specific dose of medicine varies for each child, but such drugs are not without side effects, which include reduction in appetite, loss of weight, and problems with falling asleep.
Q. 29. Children with A.D.D:
Trẻ em mắc chứng A.D.D:
a) have a specific learning disability
có khuyết tật học tập cụ thể
b) should not be given medication as a treatment
không nên dùng thuốc để điều trị
c) may be slightly affected by sugar intake
có thể bị ảnh hưởng một chút bởi lượng đường
Giải thích: đoạn 9, figure 1
Cách chữa trị bằng cách: Sugar reduction (in A.D.H.D.) nhưng chỉ slightly effective nhưng với tỉ lệ rất nhỏ
d) usually improve once they become teenagers
thường cải thiện khi chúng trở thành thanh thiếu niên
1. Mua bộ đề gần 400 bài ietls reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 99k (thời hạn 1 năm) bao gồm đề trong bộ Cambridge và nhiều đề thi thực tế.
2. Để mua bộ đề Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
3. Sau khi nhận được thanh toán Chúng tôi sẽ kích hoạt truy cập bộ đề qua email trong vòng 30ph. Vui lòng cung cấp địa chỉ email chính xác.
4. Thông tin CK
Chủ tài khoản: TẠ NGUYỄN DIỆU MI/ Số tài khoản: 0441000726026/ Ngân hàng Vietcombank (VCB), CN TÂN BÌNH, PGD LUỸ BÁN BÍCH,HCM LINK QR VIETCOMBANK
Hoặc Thanh toán Momo qua số dt 0932.379.428 LINK QR MOMO
Questions 30-37
You are advised to spend about 10 minutes on Questions 30 - 37.
The following is a summary of Reading Passage 13.
Complete each gap in the text by choosing 30 - 37 on your Answer Sheet.
Write your answers in boxes. Note that there are more choices in the box than gaps.
You will not need to use all the choices given, but you may use a word, or phrase more than once.
Attention Deficit Disorder is a neurobiological problem that affects 3 - 5% of all .....EX: children ...... Symptoms include inattentiveness and having difficulty getting (30) organized, as well as easily becoming distracted.
Rối loạn tăng động giảm chú ý là một vấn đề sinh học thần kinh ảnh hưởng đến 3 - 5% trẻ em. Các triệu chứng bao gồm thiếu chú ý và gặp khó khăn trong việc tổ chức, sắp xếp cũng như dễ bị phân tâm.
Giải thích: đoạn 3
The characteristics of a person with A.D.D. are as follows:
• has difficulty paying attention
• does not appear to listen
• is unable to carry out given instructions
• avoids or dislikes tasks which require sustained mental effort
• has difficulty with organization
• is easily distracted
• often loses things
• is forgetful in daily activities
...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ......
Sometimes, A.D.D. is accompanied by (31) hyperactivity.
Đôi khi, A.D.D. đi kèm với tăng động
Giải thích: đoạn 2
There are three main types of Attention Deficit Disorder: A.D.D. without Hyperactivity, A.D.D. with Hyperactivity (A.D.H.D.), and Undifferentiated A.D.D.
...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ......
In these cases, the sufferer exhibits excessive physical activity. Psychostimulant drugs can be given to A.D.D. sufferers to assist them with the (32)completion of desired thought processes, although they might cause (33) side effects. Current theory states that medication is the only (34) remedial action that has a sound scientific basis.
Trong những trường hợp này, người bệnh thể hiện hoạt động thể chất quá mức. Thuốc kích thích tâm thần có thể được dùng cho người bị A.D.D. để hỗ trợ họ hoàn thành các quá trình suy nghĩ mong muốn, mặc dù chúng có thể gây ra tác dụng phụ. Lý thuyết hiện tại cho rằng thuốc là biện pháp khắc phục duy nhất có cơ sở khoa học vững chắc.
Giải thích: đoạn 5,6
It is important to base remedial action on an accurate diagnosis. Since A.D.D. is a physiological disorder caused by some structural or chemically-based neurotransmitter problem in the nervous system, it responds especially well to certain psycho-stimulant drugs, such as Ritalin. In use since 1953, the drug enhances the ability to structure and complete a thought without being overwhelmed by non-related and distracting thought processes.
The specific dose of medicine varies for each child, but such drugs are not without side effects, which include reduction in appetite, loss of weight, and problems with falling asleep.
...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ......
This action should only be taken after an accurate diagnosis is made. Children with A.D.D. do not necessarily have trouble learning; their problem is that they involuntarily (35)switch their attention elsewhere.
Hành động này chỉ nên được thực hiện sau khi thực hiện chẩn đoán chính xác. Trẻ em bị A.D.D. không nhất thiết phải gặp khó khăn trong học tập; vấn đề của chúng là chúng vô tình chuyển sự chú ý của mình sang nơi khác.
Giải thích: đoạn 7
However, those with A.D.D. have difficulty performing in school not usually because they have trouble learning 1 , but because of poor organization, inattention, compulsion and impulsiveness. This is brought about by an incompletely understood phenomenon, in which the individual is, perhaps, best described as 'tuning out' for short to long periods of time. The effect is analogous to the switching of channels on a television set. The difference is that an A.D.D. sufferer is not 'in charge of the remote control'. The child with A.D.D. is unavailable to learn - something else has involuntarily captured his or her whole attention.
...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ......
It is not only (36)children that are affected by this condition.
Không chỉ trẻ em bị ảnh hưởng bởi tình trạng này.
Giải thích: đoạn 8
It is commonly thought that A.D.D. only affects children, and that they grow out of the condition once they reach adolescence.
...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ......
Failure to treat A.D.D. can lead to lifelong emotional and behavioral problems. Early diagnosis and treatment, however, are the key to (37)successfully overcoming learning difficulties associated with A.D.D.
Không điều trị A.D.D. có thể dẫn đến các vấn đề về cảm xúc và hành vi suốt đời. Tuy nhiên, chẩn đoán và điều trị sớm là chìa khóa để khắc phục thành công những khó khăn trong học tập liên quan đến A.D.D.
Giải thích: đoạn 8
Fortunately, early identification of the problem, together with appropriate treatment, makes it possible for many victims to overcome the substantial obstacles that A.D.D. places in the way of successful learning.
side effects successfully completion adults medicine switch drug Ritalin hyperactivity organized losing weight A.D.H.D. children attention remedial action paying |
Questions 38 - 40
You are advised to spend about 5 minutes on Questions 38 - 40.
Refer to Reading Passage 13, and decide which of the following pieces of advice is best suited for child listed in the table below.
Write your answers in boxes 38 - 40 on your Answer Sheet.
ADVICE:
A current treatment ineffective - suggest increased dosage of Ritalin.
B supplement diet with large amounts of vitamins and minerals.
C probably not suffering from A.D.D. - suggest behavioral counseling.
D bone manipulation to realign bones in the skull.
E EEG Biofeedback to self-regulate the child's behavior.
F daily dose of Ritalin in place of expensive unproven treatment.
|
CHILD 1 |
CHILD 2 |
CHILD 3 |
Problems |
|
|
|
Current Treatment |
|
|
|
Best Advice |
(38)……F………. |
(39)……C………… |
(40)……A……….. |
Giải thích: câu 38,40 đứa trẻ thứ nhất, và thứ 3 có các triệu chứng của A.D.D nên các chữa trị hữu hiệu nhất là dùng thuốc và cụ thể là Relatin ( mọi phương pháp khác đều gây tranh cãi, không hiệu quả hoặc không được chứng minh khoa học), đứa trẻ thứ ba đang dùng thuốc liều thấp không đạt hiệu quả thì phải tăng liệu vì liều lượng khác nhau cho mỗi trường hợp khác nhau, đứa trẻ thứ hai không có triệu chứng A.D.D chỉ là do hành vi thôi nên chỉ điều chỉnh bằng cách dạy dỗ, tư vấn lại hành vi, cách cư xử
đoạn 5,6
It is important to base remedial action on an accurate diagnosis. Since A.D.D. is a physiological disorder caused by some structural or chemically-based neurotransmitter problem in the nervous system, it responds especially well to certain psycho-stimulant drugs, such as Ritalin. In use since 1953, the drug enhances the ability to structure and complete a thought without being overwhelmed by non-related and distracting thought processes.
The specific dose of medicine varies for each child, but such drugs are not without side effects, which include reduction in appetite, loss of weight, and problems with falling asleep.
Giải thích: câu 39, đoạn 7 có nói là không phải đứa trẻ nào không chú ý cũng bị A.D.D, nhiều trẻ chỉ là không muốn học thôi
Not all students who are inattentive in class have Attention Deficit Disorder. Many are simply unwilling to commit themselves to the task at hand.
>>>>>>>>> Tham khảo chi tiết về khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 tại đây
Answer:
27. a 28. d 29. c 30. organised 31. hyperactivity 32. completion 33. side effects 34. remedial action 35. switch 36. children 37. successfully 38. F 39. C 40. A