Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - Mind readers

Mind readers

It may one day be possible to eavesdrop on another person’s inner voice.

As you begin to read this article and your eyes follow the words across the page, you may be aware of a voice in your head silently muttering along.

Thumbnail

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN 

Mind readers

 

It may one day be possible to eavesdrop on another person’s inner voice.

Có lẽ nào một ngày nào đó có thể nghe trộm giọng nói trong đầu của người khác.

As you begin to read this article and your eyes follow the words across the page, you may be aware of a voice in your head silently muttering along. The very same thing happens when we write: a private, internal narrative shapes the words before we commit them to text. ĐOẠN 1

Khi bạn bắt đầu đọc tựa đề này và mắt bạn dõi theo những dòng chữ trên khắp trang giấy, bạn có lẽ nhận ra một giọng nói trong đầu bạn đang thầm lẩm bẩm theo. Điều vô cùng tương tự cũng xảy ra khi bạn viết: một một câu chuyện nội tâm, riêng tư định hình từ ngữ trước khi chúng ta chuyển chúng thành dạng văn bản.

What if it were possible to tap into this inner voice? Thinking of words does, after all, create characteristic electrical signals in our brains, and decoding them could make it possible to piece together someone’s thoughts. Such an ability would have phenomenal prospects, not least for people unable to communicate as a result of brain damage. But it would also carry profoundly worrisome implications for the future of privacy. ĐOẠN 2

Điều gì sẽ xảy ra nếu như có thể khai thác được giọng nói bên trong này? Suy cho cùng việc nghĩ về những từ thực sự tạo ra các tín hiệu điện từ riêng biệt trong não của chúng ta và giải mã chúng thì có thể nối suy nghĩ của ai đó lại với nhau. Một khả năng như vậy sẽ là những triển vọng phi thường, nhất là cho những người không có khả năng giao tiếp do tổn thương não. Nhưng nó cũng mang lại những điều liên lụy đáng lo ngại sâu sắc về tương lai của quyền riêng tư.

not least: đặc biệt, nhất là


The first scribbled records of electrical activity in the human brain were made in 1924 by a German doctor called Hans Berger using his new invention - the electroencephalogram (EEG). This uses electrodes placed on the skull to read the output of the brain's billions of nerve cells or neurons. By the mid-1990s, the ability to translate the brain's activity into readable signals had advanced so far that people could move computer cursors using only the electrical fields created by their thoughts. ĐOẠN 3

Những bản ghi nguệch ngoạc đầu tiên của hoạt động điện trong não người được thực hiện vào năm 1924 bởi một bác sĩ người Đức tên gọi là Hans Berger đã sử dụng phát minh mới của công ta - Điện não đồ (EEG). Cái này sử dụng các điện cực đặt vào sọ để đọc đầu ra của hàng triệu tế bào thần kinh não hoặc nơ ron tế bào thần kinh. Vào giữa những năm 1990, khả năng chuyển các hoạt động não thành tín hiệu có thể đọc được đã tiến bộ xa đến mức mọi người có thể chuyển con trỏ máy tính bằng các chỉ dùng điện trường được tạo ra bằng những suy nghĩ của họ.

The electrical impulses such innovations tap into are produced in a part of the brain called the motor cortex, which is responsible for muscle movement. To move a cursor on a screen, you do not think 'move left’ in natural language. Instead, you imagine a specific motion like hitting a ball with a tennis racket. Training the machine to realise which electrical signals correspond to your imagined movements, however, is time-consuming and difficult. And while this method works well for directing objects on a screen, its drawbacks become apparent when you try using it to communicate. At best, you can use the cursor to select letters displayed on an on-screen keyboard. Even a practised mind would be lucky to write 15 words per minute with that approach. Speaking, we can manage 150. ĐOẠN 4


Matching the speed at which we can think and talk would lead to devices that could instantly translate the electrical signals of someone’s inner voice into sound produced by a speech synthesiser. To do this, it is necessary to focus only on the signals coming from the brain areas that govern speech. However, real mind reading requires some way to intercept those signals before they hit the motor cortex. ĐOẠN 5
The translation of thoughts to language in the brain is an incredibly complex and largely mysterious process, but this much is known: before they end up in the motor cortex, thoughts destined to become spoken words pass through two ‘staging areas’ associated with the perception and expression of speech. ĐOẠN 6

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

The first is called Wernicke’s area, which deals with semantics - in this case, ideas based in meaning, which can include images, smells or emotional memories. Damage to Wernicke’s area can result in the loss of semantic associations: words can’t make sense when they are decoupled from their meaning. Suffer a stroke in that region, for example, and you will have trouble understanding not just what others are telling you, but what you yourself are thinking. ĐOẠN 7


The second is called Broca’s area, agreed to be the brain’s speech-processing centre. Here, semantics are translated into phonetics and ultimately, word components. From here, the assembled sentences take a quick trip to the motor cortex, which activates the muscles that will turn the desired words into speech. ĐOẠN 8

Injure Broca’s area, and though you might know what you want to say, you just can’t send those impulses. ĐOẠN 9

When you listen to your inner voice, two things are happening. You ‘hear’ yourself producing language in Wernicke’s area as you construct it in Broca’s area. The key to mind reading seems to lie in these two areas. ĐOẠN 10

(line 44) The work of Bradley Greger in 2010 broke new ground by marking the first-ever excursion beyond the motor cortex into the brain’s language centres. His team used electrodes placed inside the skull to detect the electrical signatures of whole words, such as 'yes’, ’no’, ’hot’, ‘cold’, 'thirsty', ‘hungry’, etc. Promising as it is. This approach requires a new signal to be learned for each new word. English contains a quarter of a million distinct words. And though this was the first instance of monitoring Wernicke’s area, it still relied largely on the facial motor cortex. ĐOẠN 11

Greger decided there might be another way. The building blocks of language are called phonemes, and the English language has about 40 of them - the ‘kuh’ sound in ‘school’, for example, the ’Sh' in ‘shy’. Every English word contains some subset of these components. Decode the brain signals that correspond to the phonemes, and you would have a system to unlock any word at the moment someone thinks it. ĐOẠN 12


In 2011, Eric Leuthardt and his colleague Gerwin Schalk positioned electrodes over the language regions of four fully conscious people and were able to detect the phonemes ’oo’, ‘ah’, ‘eh’ and ‘ee’. What they also discovered was that spoken phonemes activated both the language areas and the motor cortex, while imagined speech - that inner voice - boosted the activity of neurons in Wernike’s area. Leuthardt had effectively read his subjects' minds. ‘I would call it brain reading,’ he says. To arrive at whole words, Leuthardt’s next step is to expand his library of sounds and to find out how the production of phonemes translates across different languages. ĐOẠN 13


For now, the research is primarily aimed at improving the lives of people with locked-in syndrome, but the ability to explore the brain’s language centres could revolutionise other fields. The consequences of these findings could ripple out to more general audiences who might like to use extreme hands-free mobile communication technologies that can be manipulated by inner voice alone. For linguists, it could provide previously unobtainable insight into the neural origins and structures of language. Knowing what someone is thinking without needing words at all would be functionally indistinguishable from telepathy. ĐOẠN 14

 

>>>>>Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

Questions 27-32

Do the following statements agree with the claims of the writer in the Reading Passage?

In boxes 27-32 on your answer sheet, write -

YES         if the statement agrees with the claims of the writer
NO           if the statement contradicts the claims of the writer
NOT GIVEN     if it is impossible to say what the writer thinks about this

27. Our inner voice can sometimes distract us when we are reading or writing.
28. The possibility of reading minds has both positive and negative implications.
29. Little progress was made in understanding electrical activity in the brain between 1924 and the mid-1990s.

30. Machines can be readily trained to interpret electrical signals from the brain that correspond to movements on a keyboard.
31. Much has been written about the potential use of speech synthesisers with paralysed patients.
32. It has been proven that the perception and expression of speech occur in different parts of the brain.

Questions 33-36

Complete each sentence with the correct ending, A-G.

33. In Wernicke’s area, our thoughts
34. It is only in Broca’s area that ideas we wish to express
35. The muscles that articulate our sentences
36. The words and sentences that we speak

A. receive impulses from the motor cortex.
B. pass directly to the motor cortex.
C. are processed into language.
D. require a listener.
E. consist of decoded phonemes.
F. are largely non-verbal.
G. match the sounds that they make.

Questions 37-40

Choose the correct letter, A, B, C or D.

Write your answers in boxes 37-40 on your answer sheet.

37. What does the underlined phrase 'broke new ground’ in line 44 mean?

    A. built on the work of others
    B. produced unusual or unexpected results
    C. proved earlier theories on the subject to be false
    D. achieved something that had not been done before

38. What was most significant about Leuthardt and Schalk's work?

    A. They succeeded in grouping certain phonemes into words.
    B. They linked the production of certain phonemes to recognisable brain activity.
    C. Their methods worked for speakers of languages other than English.
    D. Their subjects were awake during the course of their experiments.

39. What does the writer conclude about mind reading?

    A. It could become a form of entertainment.
    B. It may contribute to studies on language acquisition.
    C. Most people are keenly awaiting the possibility of doing it.
    D.  Mobile technologies may become unreliable because of it.

40. What is the main purpose of the writer of this passage?

    A. to give an account of the developments in mind-reading research
    B. to show how scientists’ attitudes towards mind reading have changed
    C. to explain why mind-reading research should be given more funding
    D. to fully explore the arguments for and against mind reading

 

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING: 

Mind readers

 

Questions 27-32

Do the following statements agree with the claims of the writer in the Reading Passage?

In boxes 27-32 on your answer sheet, write -

YES         if the statement agrees with the claims of the writer
NO           if the statement contradicts the claims of the writer
NOT GIVEN     if it is impossible to say what the writer thinks about this

27.NG Our inner voice can sometimes distract us when we are reading or writing.

Giọng nói bên trong của chúng ta đôi khi làm xao nhãng chúng ta khi chúng ta đọc hoặc viết

Giải thích: không có thông tin trong bài


28.T The possibility of reading minds has both positive and negative implications.

Khả năng đọc tâm trí có những hệ lụy tiêu cực và tích cực

Giải thích: đoạn 2

Such an ability would have phenomenal prospects, not least for people unable to communicate as a result of brain damage. But it would also carry profoundly worrisome implications for the future of privacy.




Questions 33-36

Complete each sentence with the correct ending, A-G.

33.F In Wernicke’s area, our thoughts ( Ở khu vực Wernicke, suy nghĩ của chúng ta)

Giải thích: đoạn 7

The first is called Wernicke’s area, which deals with semantics - in this case, ideas based in meaning, which can include images, smells or emotional memories


34.C It is only in Broca’s area that ideas we wish to express ( Chỉ duy nhất ở khu vực Broca những suy nghĩ mà chúng ta muốn bày tỏ)

Giải thích: đoạn 8

The second is called Broca’s area, agreed to be the brain’s speech-processing centre. Here, semantics are translated into phonetics and ultimately, word components. From here, the assembled sentences take a quick trip to the motor cortex, which activates the muscles that will turn the desired words into speech.


 


Questions 37-40

Choose the correct letter, A, B, C or D.

Write your answers in boxes 37-40 on your answer sheet.

37. What does the underlined phrase 'broke new ground’ in line 44 mean?
Cụm tự gạch dưới " broke new ground" ở dòng 44 có nghĩa là gì
    A. built on the work of others ( được tạo dựng trên công trình của người khác)
    B. produced unusual or unexpected results ( tạo ra những kết quả bất thường hay ngoài mong đợi)
    C. proved earlier theories on the subject to be false ( chứng tỏ những lý thuyết ban đầu của một vấn đề là sai)
    D. achieved something that had not been done before ( đạt được điều gì đó chưa từng đạt được trước đó)

 

Giải thích: đoạn 11, broke new ground có nghĩa là tạo nên nền móng mới

The work of Bradley Greger in 2010 broke new ground by marking the first-ever excursion beyond the motor cortex into the brain’s language centres.

 

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

 

 

Answer:
27. NOT GIVEN
28. YES
29. NO
30. NO
31. NOT GIVEN
32. YES
33. F
34. C
35. A
36. E
37. D
38. B
39. B
40. A

 

 

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status