DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
Less Television, Less Violence and Aggression
Cutting back on television, videos, and video games reduce acts of aggression among schoolchildren, according to a study by Dr. Thomas Robinson and others from the Stanford University School of Medicine. The study, published in the January 2001 issue of the Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, found that third- and fourth-grade students who took part in a curriculum to reduce their TV, video, and video game use engaged in fewer acts of verbal and physical aggression than their peers. The study took place in two similar San Jose, California, elementary schools. Students in one school underwent an 18-lesson, 6-month program designed to limit their media usage, while the others did not. Both groups of students had similar reports of aggressive behavior at the beginning of the study. After the six-month program, however, the two groups had very real differences. The students who cut back on their TV time engaged in six fewer acts of verbal aggression per hour and rated 2.4 percent fewer of their classmates as aggressive after the program. ĐOẠN 1
Theo một nghiên cứu của Tiến sĩ Thomas Robinson và những người khác từ Trường Y Đại học Stanford, việc hạn chế xem tivi, video và trò chơi điện tử sẽ làm giảm các hành vi gây hấn ở học sinh. Nghiên cứu, được công bố trên số tháng 1 năm 2001 của Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, đã phát hiện ra rằng những học sinh lớp ba và lớp bốn tham gia chương trình giảng dạy nhằm giảm sử dụng TV, video và trò chơi điện tử ít tham gia vào các hành động hung hăng bằng ngôn từ và thể chất hơn bạn đồng trang lứa. Nghiên cứu diễn ra ở hai trường tiểu học tương tự ở San Jose, California. Học sinh ở một trường đã trải qua một chương trình kéo dài 6 tháng gồm 18 bài học được thiết kế để hạn chế việc sử dụng phương tiện truyền thông của chúng, trong khi trường còn lại thì không. Cả hai nhóm học sinh đều có báo cáo tương tự nhau về hành vi hung hăng khi bắt đầu nghiên cứu. Tuy nhiên, sau chương trình kéo dài sáu tháng, hai nhóm đã có những khác biệt rất thực tế. Những sinh viên cắt giảm thời gian xem TV của họ thực hiện ít hơn 6 hành vi gây hấn bằng lời nói mỗi giờ và được đánh giá ít gây hấn hơn bạn cùng lớp 2,4% sau chương trình.
Physical acts of violence, parental reports of aggressive behavior, and perceptions of a mean and scary world also decreased, but the authors suggest further study to solidify these results. ĐOẠN 2
Các hành vi bạo lực thể chất, báo cáo của cha mẹ về hành vi hung hăng và nhìn nhận về một thế giới đáng sợ và ích kỹ cũng giảm, nhưng các tác giả đề xuất nghiên cứu thêm để củng cố những kết quả này.
Although many studies have shown that children who watch a lot of TV are more likely to act violently, this report further verifies that television, videos, and video games actually cause the violent behavior, and it is among the first to evaluate a solution to the problem. Teachers at the intervention school included the program in their existing curriculum. Early lessons encouraged students to keep track of and report on the time they spent watching TV or videos, or playing Video games, to motivate them to limit those activities on their own. The initial lessons were followed by TV-Turnoff, an organization that encourages less TV viewing. For ten days, students were challenged to go without television, videos, or video games. After that, teachers encouraged the students to stay within a media allowance of seven hours per week. Almost all students participated in the Turnoff, and most stayed under their budget for the following weeks. Additional lessons encouraged children to use their time more selectively, and many of the final lessons had students themselves advocate reducing screen activities. ĐOẠN 3
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
This study is by no means the first to find a link between television and violence. Virtually all of 3,500 research studies on the subject in the past 40 years have shown the same relationship, according to the American Academy of Pediatrics. Among the most noteworthy studies is Dr. Leonard D. Eron’s, which found that exposure to television violence in childhood is the strongest predictor of aggressive behavior later in life—stronger even than violent behavior as children. The more violent television the subjects watched at age eight, the more serious was their aggressive behavior even 22 years later. Another study by Dr. Brandon S. Centerwall found that murder rates climb after the introduction of television. In the United States and Canada, murder rates doubled 10 to 15 years after the introduction of television, after the first TV generation grew up. ĐOẠN 4
Centerwall tested this pattern in South Africa, where television broadcasts were banned until 1975. Murder rates in South Africa remained relatively steady from the mid-1940s through the mid- 1970s. By 1987, however, the murder rate had increased 130 percent from its 1974 level. The murder rates in the United States and Canada had leveled off in the meantime. Centerwall's study implies that the medium of television, not just the content, promotes violence and the current study by Dr. Robinson supports that conclusion. The Turnoff did not specifically target violent television, nor did the following allowance period. Reducing television, in general, reduces aggressive behavior. Even television that is not “violent” is more violent than real life and may lead viewers to believe that violence is funny, inconsequential, and a viable solution to problems. Also, watching television of any content robs us of the time to interact with real people. Watching too much TV may inhibit the skills and patience we need to get along with others without resorting to aggression. TV, as a medium, promotes aggression and violence. The best solution is to turn it off. ĐOẠN 5
>>>>> Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
Questions 14-20
Complete the summary using words from the box below. Write your answers in boxes 14-20 on your Answer Sheet.
A study that was published in January 2001 found that when children 14 .................... less, they behaved less 15 .................... Students in a California elementary school participated in the study, which lasted 16 .................... By the end of the study, the children’s behavior had changed. For example, the children’s 17 .................... reported that the children were acting less violently than before. During the study, the children kept a record of the 18 .................... they watched TV. Then, for ten days, they 19 .................... Near the end of the study, the students began to suggest watching 20 ....................
Questions 21-24
Do the following statements agree with the information in Reading Passage 186? in boxes 21-24 write
TRUE if the statement is true according to the passage.
FALSE if the statement contradicts the passage.
NOT GIVEN if there is no information about this in the passage.
21. Only one study has found a connection between TV and violent behavior.
22. There were more murders in Canada after people began watching TV.
23. The United States has more violence on TV than other countries.
24. TV was introduced in South Africa in the 1940s.
Questions 25 and 26
For each question, choose the correct letter A-D and write it in boxes 25 and 26 on your Answer Sheet
25. According to the passage,
A) only children are affected by violence on TV.
B) only violent TV programs cause violent behavior.
C) children who watch too much TV get poor grades in school.
D) watching a lot of TV may keep us from learning important social skills.
26. The authors of this passage believe that
A) some violent TV programs are funny.
B) the best plan is to stop watching TV completely.
C) it’s better to watch TV with other people than on your own.
D) seven hours a week of TV watching is acceptable.
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:
Less Television, Less Violence and Aggression
Questions 14-20
Complete the summary using words from the box below. Write your answers in boxes 14-20 on your Answer Sheet.
A study that was published in January 2001 found that when children 14 .....watched TV............... less, they behaved less 15 ......violently.............. Students in a California elementary school participated in the study, which lasted 16 ........six months............ By the end of the study, the children’s behavior had changed. For example, the children’s 17 ...parents................. reported that the children were acting less violently than before. During the study, the children kept a record of the 18 ......numbers of hours.............. they watched TV. Then, for ten days, they 19 ....avoided TV................ Near the end of the study, the students began to suggest watching 20 ......less TV.............
Một nghiên cứu được công bố vào tháng 1 năm 2001 cho thấy rằng khi trẻ em xem TV ít hơn, chúng sẽ cư xử ít bạo lực hơn. Học sinh tại một trường tiểu học ở California đã tham gia vào nghiên cứu kéo dài sáu tháng. Vào cuối cuộc nghiên cứu, hành vi của bọn trẻ đã thay đổi. Ví dụ: cha mẹ của trẻ báo cáo rằng trẻ đã bớt hành động bạo lực hơn trước. Trong quá trình nghiên cứu, những đứa trẻ ghi lại số giờ chúng xem TV. Sau đó, trong mười ngày, họ tránh hẳn. Gần cuối cuộc nghiên cứu, các sinh viên bắt đầu đề nghị xem ít TV hơn.
Giải thích: đoạn 1&2& 3
The study, published in the January 2001 issue of the Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, found that third- and fourth-grade students who took part in a curriculum to reduce their TV, video, and video game use ( = watched TV less) Q14 engaged in fewer acts of verbal and physical aggression (= behaved less violently) Q15 than their peers.
Questions 21-24
Do the following statements agree with the information in Reading Passage 186? in boxes 21-24 write
TRUE if the statement is true according to the passage.
FALSE if the statement contradicts the passage.
NOT GIVEN if there is no information about this in the passage.
21.F Only one study has found a connection between TV and violent behavior.
Chỉ có một nghiên cứu tìm thấy mối liên hệ giữa TV và hành vi bạo lực.
Giải thích: đoạn 4
This study is by no means the first to find a link between television and violence. Virtually all of 3,500 research studies on the subject in the past 40 years have shown the same relationship, according to the American Academy of Pediatrics.
22.T There were more murders in Canada after people began watching TV.
Có nhiều vụ giết người hơn ở Canada sau khi mọi người bắt đầu xem TV.
Giải thích: đoạn 4
Another study by Dr. Brandon S. Centerwall found that murder rates climb after the introduction of television. In the United States and Canada, murder rates doubled 10 to 15 years after the introduction of television, after the first TV generation grew up.
Answer:
14. watched TV
15. violently
16. 6 months
17. parents
18. number of hours
19. avoided TV
20. less TV
21. FALSE
22. TRUE
23. NOT GIVEN
24. NOT GIVEN
25. D
26. B
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.