Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN -  Investigating Children’s Language

 Investigating Children’s Language

    For over 200 years, there has been an interest in the way children learn to speak and understand their first language. Scholars carried out several small-scale studies, especially towards the end of the 19th century, using data they recorded in parental diaries

Thumbnail

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:

Investigating Children’s Language

 

 

A     For over 200 years, there has been an interest in the way children learn to speak and understand their first language. Scholars carried out several small-scale studies, especially towards the end of the 19th century, using data they recorded in parental diaries. But detailed, systematic investigation did not begin until the middle decades of the 20th century when the tape recorder came into routine use. This made it possible to keep a permanent record of samples of child speech so that analysts could listen repeatedly to obscure extracts, and thus produce a detailed and accurate description. Since then, the subject has attracted enormous multi-disciplinary interest, notably from linguists and psychologists, who have used a variety of observational and experimental techniques to study the process of language acquisition in depth.

Trong hơn 200 năm, người ta đã quan tâm đến cách trẻ em học nói và hiểu ngôn ngữ đầu tiên của chúng. Các học giả đã thực hiện một số nghiên cứu quy mô nhỏ, đặc biệt là về cuối thế kỷ 19, sử dụng dữ liệu họ ghi lại trong nhật ký cha mẹ. Nhưng cuộc điều tra chi tiết, có hệ thống đã không bắt đầu cho đến những thập kỷ giữa của thế kỷ 20 khi máy ghi âm xuất hiện trong sử dụng hàng ngày. Điều này khiến cho việc lưu giữ bản ghi âm thường xuyên các mẫu hội thoại của trẻ em trở nên khả thi để các nhà phân tích có thể nghe lặp đi lặp lại những phần trích xuất khó hiểu và do đó tạo ra một mô tả chi tiết và chính xác. Kể từ đó, chủ đề này đã thu hút được sự quan tâm to lớn từ nhiều ngành, đặc biệt là từ các nhà ngôn ngữ học và tâm lý học, những người đã sử dụng nhiều kỹ thuật quan sát và thực nghiệm để nghiên cứu sâu về quá trình lĩnh hội ngôn ngữ.

 

B     Central to the success of this rapidly emerging field lies the ability of researchers to devise satisfactory methods for eliciting linguistic data from children. The problems that have to be faced are quite different from those encountered when working with adults. Many of the linguist’s routine techniques of enquiry cannot be used with children. It is not possible to carry out certain kinds of experiments, because aspects of children’s cognitive development – such as their ability to pay attention or to remember instructions – may not be sufficiently advanced. Nor is it easy to get children to make systematic judgments about language, a task that is virtually impossible below the age of three. And anyone who has tried to obtain even the most basic kind of data – a tape recording of a representative sample of a child’s speech – knows how frustrating this can be. Some children, it seems, are innately programmed to switch off as soon as they notice a tape recorder being switched on.

Điểm mấu chốt đối với sự thành công của lĩnh vực đang nổi lên nhanh chóng này nằm ở khả năng đưa ra các phương pháp thoải mái để thu thập dữ liệu ngôn ngữ từ trẻ em của các nhà nghiên cứu. Những vấn đề phải đối mặt hoàn toàn khác so với những vấn đề gặp phải khi làm việc với người lớn. Nhiều kỹ thuật tìm hiểu thông thường của nhà ngôn ngữ học không thể được sử dụng với trẻ em. Không thể thực hiện một số loại thí nghiệm vì các khía cạnh phát triển nhận thức của trẻ - chẳng hạn như khả năng chú ý hoặc ghi nhớ hướng dẫn - có thể chưa đủ nâng cao. Cũng không dễ để trẻ đưa ra những phán đoán có hệ thống về ngôn ngữ, một nhiệm vụ hầu như không thể thực hiện được ở độ tuổi dưới ba tuổi. Và bất kỳ ai đã cố gắng có được thậm chí loại dữ liệu cơ bản nhất - một băng ghi âm mẫu đại diện về các đoạn hội thoại của trẻ em - đều biết điều này có thể gây khó chịu như thế nào. Có vẻ như một số trẻ em được lập trình sẵn để tắt ngấm ngay khi chúng nhận thấy máy ghi âm đang được bật.

 

C Since the 1960s, however, several sophisticated recording techniques and experimental designs have been devised. Children can be observed and recorded through one-way-vision windows or using radio microphones so that the effects of having an investigator in the same room as the child can be eliminated. Large-scale sampling programmes have been carried out, with children sometimes being recorded for several years. Particular attention has been paid to devising experimental techniques that fall well within a child’s intellectual level and social experience. Even pre-linguistic infants have been brought into the research: acoustic techniques are used to analyse their vocalisations, and their ability to perceive the world around them is monitored using special recording equipment. The result has been a growing body of reliable data on the stages of language acquisition from birth until puberty.

 

D     There is no single way of studying children’s language. Linguistics and psychology have each brought their own approach to the subject, and many variations have been introduced to cope with the variety of activities in which children engage, and the great age range that they present. Two main research paradigms are found.

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

E     One of these is known as ‘naturalistic sampling’. A sample of a child’s spontaneous use of language is recorded in familiar and comfortable surroundings. One of the best places to make the recording is in the child’s own home, but it is not always easy to maintain good acoustic quality, and the presence of the researcher or the recording equipment can be a distraction (especially if the proceedings are being filmed). Alternatively, the recording can be made in a research centre, where the child is allowed to play freely with toys while talking to parents or other children, and the observers and their equipment are unobtrusive.

 

F A good quality, representative, naturalistic sample is generally considered an ideal datum for child language study. However, the method has several limitations. These samples are informative about speech production, but they give little guidance about children’s comprehension of what they hear around them. Moreover, samples cannot contain everything, and they can easily miss some important features of a child’s linguistic ability. They may also not provide enough instances of a developing feature to enable the analyst to make a decision about the way the child is learning. For such reasons, the description of samples of child speech has to be supplemented by other methods. 

G     The other main approach is through experimentation, and the methods of experimental psychology have been widely applied to child language research. The investigator formulates a specific hypothesis about children’s ability to use or understand an aspect of language and devises a relevant task for a group of subjects to undertake. A statistical analysis is made of the subjects’ behaviour, and the results provide evidence that supports or falsifies the original hypothesis.

 

H     Using this approach, as well as other methods of controlled observation, researchers have come up with many detailed findings about the production and comprehension of groups of children. However, it is not easy to generalise the findings of these studies. What may obtain in a carefully controlled setting may not apply in the rush of daily interaction. Different kinds of subjects, experimental situations, and statistical procedures may produce different results or interpretations. Experimental research is, therefore, a slow, painstaking business; it may take years before researchers are convinced that all variables have been considered and a finding is genuine.

 

>>>>> Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

Questions 27-31
Reading Passage 99 has eight paragraphs, A-H.
Which paragraphs contains the following information?

Write the correct letter A-H in boxes 27-31 on your answer sheet.

NB. You may use any letter more than once.

27. the possibility of carrying out research on children before they start talking
28. the difficulties in deducing theories from systematic experiments
29. the differences between analysing children’s and adults’ language
30. the ability to record children without them seeing the researcher
31. the drawbacks of recording children in an environment they know

Questions 32-35
Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 99?

In boxes 32-35 on your answer sheet, write

TRUE    if the statement agrees with the information
FALSE    if the statement contradicts the information
NOT GIVEN    if there is no information on this

32. In the 19th century, researchers studied their own children’s language.  
33. Attempts to elicit very young children’s opinions about language are likely to fail.  
34. Radio microphones are used because they enable researchers to communicate with a number of children in different rooms.  
35. Many children enjoy the interaction with the researcher. 

Question 36-40
Complete the summary below.
Choose NO MORE THAN TWO WORDS from the passage for each answer.

Write your answers in boxes 36-40 on your answer sheet.

Ways of investigating children’s language


One method of carrying out research is to record children’s spontaneous language use. This can be done in their homes, where, however, it may be difficult to ensure that the recording is of acceptable 36 ..................... Another venue which is often used is a 37 ...................., where the researcher can avoid distracting the child. A drawback of this method is that it does not allow children to demonstrate their comprehension.
An alternative approach is to use methodology from the field of 38 ..................... In this case, a number of children are asked to carry out a 39 ...................., and the results are subjected to a 40 .....................

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

Investigating Children’s Language

 

Questions 27-31
Reading Passage 99 has eight paragraphs, A-H.
Which paragraphs contains the following information?

Write the correct letter A-H in boxes 27-31 on your answer sheet.

NB. You may use any letter more than once.

27.1C the possibility of carrying out research on children before they start talking

Khả năng thực hiện nghiên cứu về trẻ em trước khi chúng bắt đầu nói

Giải thích:

Even pre-linguistic infants have been brought into the research: acoustic techniques are used to analyse their vocalisations, and their ability to perceive the world around them is monitored using special recording equipment.


28.H the difficulties in deducing theories from systematic experiments

Những khó khăn trong việc đưa ra lý thuyết từ các thử nghiệm có hệ thống

Giải thích:

 Using this approach, as well as other methods of controlled observation, researchers have come up with many detailed findings about the production and comprehension of groups of children. However, it is not easy to generalise the findings of these studies. What may obtain in a carefully controlled setting may not apply in the rush of daily interaction. Different kinds of subjects, experimental situations, and statistical procedures may produce different results or interpretations. Experimental research is, therefore, a slow, painstaking business; it may take years before researchers are convinced that all variables have been considered and a finding is genuine.


 

 

Questions 32-37
Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 99?

In boxes 32-37 on your answer sheet, write

TRUE    if the statement agrees with the information
FALSE    if the statement contradicts the information
NOT GIVEN    if there is no information on this

32.T In the 19th century, researchers studied their own children’s language.  

Vào thế kỷ 19, các nhà nghiên cứu nghiên cứu ngôn ngữ của chính con họ

Giải thích: đoạn 1, họ nghiên cứu dữ liệu mà do chính họ ghi chép lại trong nhật ký cha mẹ, tức là nghiên cứu ngôn ngữ của con họ

 For over 200 years, there has been an interest in the way children learn to speak and understand their first language. Scholars carried out several small-scale studies, especially towards the end of the 19th century, using data they recorded in parental diaries. 


33.T Attempts to elicit very young children’s opinions about language are likely to fail.  

Những nổ lực moi ra được ý kiến của trẻ em nhỏ về ngôn ngữ có khả năng thất bại

Giải thích: đoạn B

 It is not possible to carry out certain kinds of experiments, because aspects of children’s cognitive development – such as their ability to pay attention or to remember instructions – may not be sufficiently advanced. Nor is it easy to get children to make systematic judgments about language, a task that is virtually impossible below the age of three. And anyone who has tried to obtain even the most basic kind of data – a tape recording of a representative sample of a child’s speech – knows how frustrating this can be. Some children, it seems, are innately programmed to switch off as soon as they notice a tape recorder being switched on.


 

Question 36-40
Complete the summary below.
Choose NO MORE THAN TWO WORDS from the passage for each answer.

Write your answers in boxes 36-40 on your answer sheet.

Ways of investigating children’s language


One method of carrying out research is to record children’s spontaneous language use. This can be done in their homes, where, however, it may be difficult to ensure that the recording is of acceptable 36 .......acoustic quality..............

Một phương pháp thực hiện nghiên cứu nhằm ghi âm việc sử dụng ngôn ngữ bộc phát của trẻ em. Phương pháp này có thể được thực hiện tại nhà nơi mà có lẽ khó đảm bảo rằng việc ghi âm là của chất lượng âm thanh được chấp nhận.

Another venue which is often used is a 37 ....research centre................, where the researcher can avoid distracting the child.

Nơi gặp gỡ khác thường được dùng là một trung tâm nghiên cứu nơi mà các nhà nghiên cứu có thể tránh xao nhãng đứa trẻ

 

 

 

 

Answer:
27. C    28. H     29. B    30. C   31. E   32. TRUE   33. TRUE   34. FALSE  35. NOT GIVEN  36. acoustic quality   37. research centre/ center   38. experimental psychology   39. (relevant) task   40. statistical analysis

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status