DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
Inside the mind of the consumer
Could brain-scanning technology provide an accurate way to assess the appeal of new products and the effectiveness of advertising?
Công nghệ quét não có thể cung cấp một cách đánh giá chính xác sự hấp dẫn của sản phẩm mới và hiệu quả của quảng cáo?
A
Marketing people are no longer prepared to take your word for it that you favour one product over another. They want to scan your brain to see which one you really prefer. Using the tools of neuroscientists, such as electroencephalogram (EEG) mapping and functional magnetic-resonance imaging (fMRI), they are trying to learn more about the mental processes behind purchasing decisions. The resulting fusion of neuroscience and marketing is inevitably, being called 'neuromarketing’.
Những người tiếp thị chuẩn bị không còn tin lời của bạn về việc bạn ưu tiên sản phẩm này hơn sản phẩm khác. Họ muốn quét não của bạn để xem bạn thực sự thích cái nào hơn. Sử dụng các công cụ của các nhà thần kinh học, chẳng hạn như lập bản đồ điện não đồ (EEG) và chụp ảnh cộng hưởng từ chức năng (fMRI), họ đang cố gắng tìm hiểu thêm về các hoạt động của não bộ sau các quyết định mua hàng. Kết quả là sự kết hợp giữa khoa học thần kinh và tiếp thị là điều không thể tránh khỏi được gọi là 'tiếp thị thần kinh'.
B
The first person to apply brain-imaging technology in this way was Gerry Zaltman of Harvard University, in the late 1990s. The idea remained in obscurity until 2001, when BrightHouse, a marketing consultancy based in Atlanta, Georgia, set up a dedicated neuromarketing arm, BrightHouse Neurostrategies Group. (BrightHouse lists Coca-Cola, Delta Airlines and Home Depot among its clients.) But the company's name may itself simply be an example of clever marketing. BrightHouse does not scan people while showing them specific products or campaign ideas, but bases its work on the results of more general f MRI -based research into consumer preferences and decision-making carried out at Emory University in Atlanta.
Người đầu tiên áp dụng công nghệ hình ảnh não bộ theo cách này là Gerry Zaltman của Đại học Harvard vào cuối những năm 1990. Ý tưởng này vẫn còn mập mờ cho đến năm 2001, khi BrightHouse, một công ty tư vấn tiếp thị có trụ sở tại Atlanta, Georgia, thành lập một nhánh tiếp thị thần kinh chuyên dụng, BrightHouse Neurostrategies Group. (BrightHouse liệt kê Coca-Cola, Delta Airlines và Home Depot trong số các khách hàng của mình). Nhưng bản thân tên BrightHouse Neurostrategies Group của công ty có thể chỉ đơn giản là một ví dụ về sự tiếp thị thông minh. BrightHouse không quét mọi người trong khi cho họ thấy các sản phẩm cụ thể hoặc ý tưởng chiến dịch, mà dựa trên kết quả của nghiên cứu dựa trên f MRI tổng quát hơn về sở thích của người tiêu dùng và quá trình ra quyết định được thực hiện tại Đại học Emory ở Atlanta.
C
Can brain scanning really be applied to marketing? The basic principle is not that different from focus groups and other traditional forms of market research. A volunteer lies in an f MRI machine and is shown images or video clips. In place of an interview or questionnaire, the subject's response is evaluated by monitoring brain activity. f MRI provides real-time images of brain activity, in which different areas “light up” depending on the level of blood flow. This provides clues to the subject's subconscious thought patterns. Neuroscientists know, for example, that the sense of self is associated with an area of the brain known as the medial prefrontal cortex. A flow of blood to that area while the subject is looking at a particular logo suggests that he or she identifies with that brand.
Liệu quét não thực sự có thể áp dụng được cho tiếp thị hay không? Nguyên tắc cơ bản không khác nhiều so với các hình thức nghiên cứu thảo luận nhóm và các hình thức nghiên cứu thị trường truyền thống khác. Một tình nguyện viên nằm trong máy f MRI và được cho xem hình ảnh hoặc video clip. Thay vì dùng một cuộc phỏng vấn hoặc bảng câu hỏi để đánh giá phản ứng của đối tượng nghiên cứu thì ở đây phản ứng của đối tượng được đánh giá bằng cách theo dõi hoạt động của não. f MRI cung cấp hình ảnh thời gian thực về hoạt động của não, trong đó các khu vực khác nhau “sáng lên” tùy thuộc vào mức độ lưu thông máu. Điều này cung cấp manh mối cho các kiểu suy nghĩ trong tiềm thức của đối tượng. Ví dụ, các nhà thần kinh học biết rằng ý thức về bản thân có liên quan đến một vùng não được gọi là vỏ não trước trán ở giữa . Một dòng máu chảy đến khu vực đó trong khi đối tượng đang nhìn vào một logo cụ thể cho thấy rằng họ có cảm tình với thương hiệu đó.
in place of = instead of
identify with: đồng cảm với
sense of self: ý thức về bản thân, biết mình thích gì ghét gì, tính cách mình ra sao...
D
At first, it seemed that only companies in Europe were prepared to admit that they used neuromarketing. Two carmakers, DaimlerChrysler in Germany and Ford's European arm, ran pilot studies in 2003. But more recently, American companies have become more open about their use of neuromarketing. Lieberman Research Worldwide, a marketing firm based in Los Angeles, is collaborating with the California Institute of Technology (Caltech) to enable movie studios to market-test film trailers. More controversially, the New York Times recently reported that a political consultancy, FKF Research, has been studying the effectiveness of campaign commercials using neuromarketing techniques.
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
E
Whether all this is any more than a modern-day version of phrenology, the Victorian obsession with linking lumps and bumps in the skull to personality traits, is unclear. There have been no large-scale studies, so scans of a handful of subjects may not be a reliable guide to consumer behaviour in general. Of course, focus groups and surveys are flawed too: strong personalities can steer the outcomes of focus groups, and people do not always tell opinion pollsters the truth. And even honest people cannot always explain their preferences.
F
That is perhaps where neuromarketing has the most potential. When asked about cola drinks, most people claim to have a favourite brand, but cannot say why they prefer that brand’s taste. An unpublished study of attitudes towards two well- known cola drinks Brand A and Brand B carried out last year in a college of medicine in the US found that most subjects preferred Brand B, in a blind tasting fMRI scanning showed that drinking Brand B lit up a region called the ventral putamen, which is one of the brain's ‘reward centres’, far more brightly than Brand A. But when told which drink was which, most subjects said they preferred Brand A, which suggests that its stronger brand outweighs the more pleasant taste of the other drink.
G
“People form many unconscious attitudes that are obviously beyond traditional methods that utilise introspection,” says Steven Quartz, a neuroscientist at Caltech who is collaborating with Lieberman Research. With over $100 billion spent each year on marketing in America alone, any firm that can more accurately analyse how customers respond to products, brands and advertising could make a fortune.
H
Consumer advocates are wary. Gary Ruskin of Commercial Alert, a lobby group, thinks existing marketing techniques are powerful enough. “Already, marketing is deeply implicated in many serious pathologies,” he says. “That is especially true of children, who are suffering from an epidemic of marketing- related diseases, including obesity and type-2 diabetes. Neuromarketing is a tool to amplify these trends.”
I
Dr Quartz counters that neuromarketing techniques could equally be used for benign purposes. “There are ways to utilise these technologies to create more responsible advertising,” he says. Brain-scanning could, for example, be used to determine when people are capable of making free choices, to ensure that advertising falls within those bounds.
J
Another worry is that brain-scanning is an invasion of privacy and that information on the preferences of specific individuals will be misused. But neuromarketing studies rely on small numbers of volunteer subjects, so that seems implausible. Critics also object to the use of medical equipment for frivolous rather than medical purposes. But as Tim Ambler, a neuromarketing researcher at the London Business School, says: ‘A tool is a tool, and if the owner of the tool gets a decent rent for hiring it out, then that subsidises the cost of the equipment, and everybody wins.’ Perhaps more brain-scanning will some day explain why some people like the idea of neuromarketing, but others do not.
>>>>> Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
Questions 14-19
Reading Passage 274 has ten paragraphs A-J
Choose the correct heading for Paragraphs B-G from the list of headings below.
Write the correct number (i-x) in boxes 14-19 on your answer sheet.
List of headings
i A description of the procedure
ii An international research project
iii An experiment to investigate consumer responses
iv Marketing an alternative name
v A misleading name
vi A potentially profitable line of research
vii Medical dangers of the technique
viii Drawbacks to marketing tools
ix Broadening applications
x What is neuromarketing?
Example: Paragraph A X
14. Paragraph B
15. Paragraph C
16. Paragraph D
17. Paragraph E
18. Paragraph F
19. Paragraph G
Questions 20-22
Look at the following people (Questions 20-22) and the list of opinions below.
Match each person with the opinion credited to him.
Write the correct letter A-F in boxes 20-22 on your answer sheet.
20. Steven Quartz
21. Gary Ruskin
22. Tim Ambler
List of opinions
A. Neuromarketing could be used to contribute towards the cost of medical technology.
B. Neuromarketing could use introspection as a tool in marketing research.
C. Neuromarketing could be a means of treating medical problems.
D. Neuromarketing could make an existing problem worse.
E. Neuromarketing could lead to the misuse of medical equipment.
F. Neuromarketing could be used to prevent the exploitation of consumers.
Questions 23-26
Complete the summary below using words from the passage.
Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.
Write your answers in boxes 23-26 on your answer sheet.
Neuromarketing can provide valuable information on attitudes to particular 23 .................... . It may be more reliable than surveys, where people can be 24 .................... or focus groups, where they may be influenced by others. It also allows researchers to identify the subject’s 25 .................... thought patterns. However, some people are concerned that it could lead to problems such as an increase in disease among 26 .................... .
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:
Inside the mind of the consumer
Questions 14-19
Reading Passage 274 has ten paragraphs A-J
Choose the correct heading for Paragraphs B-G from the list of headings below.
Write the correct number (i-x) in boxes 14-19 on your answer sheet.
14. Paragraph B/ v A misleading name
Giải thích: cái tên BrightHouse Neurostrategies Group làm người ta tưởng rằng nó sẽ quét não người tiêu dùng khi họ đang xem sản phẩm nhưng thực ra thì nó chỉ dựa trên những kết quả các nghiên cứu dựa trên quét não để áp dụng vào trong tiếp thị mà thôi.
But the company's name may itself simply be an example of clever marketing. BrightHouse does not scan people while showing them specific products or campaign ideas, but bases its work on the results of more general f MRI -based research into consumer preferences and decision-making carried out at Emory University in Atlanta.
15. Paragraph C/ i A description of the procedure
Giải thích:
The basic principle is not that different from focus groups and other traditional forms of market research. A volunteer lies in an f MRI machine and is shown images or video clips. In place of an interview or questionnaire, the subject's response is evaluated by monitoring brain activity. f MRI provides real-time images of brain activity, in which different areas “light up” depending on the level of blood flow.
16. Paragraph D/ ix Broadening applications
Giải thích: mở rộng ứng dụng sang lĩnh vực xe hơi, phim ảnh chính trị
Questions 20-22
Look at the following people (Questions 20-22) and the list of opinions below.
Match each person with the opinion credited to him.
Write the correct letter A-F in boxes 20-22 on your answer sheet.
20.F Steven Quartz
Giải thích: đoạn I
Dr Quartz counters that neuromarketing techniques could equally be used for benign purposes. “There are ways to utilise these technologies to create more responsible advertising,” he says. Brain-scanning could, for example, be used to determine when people are capable of making free choices, to ensure that advertising falls within those bounds.
21.D Gary Ruskin
Giải thích: đoạn H
Consumer advocates are wary. Gary Ruskin of Commercial Alert, a lobby group, thinks existing marketing techniques are powerful enough. “Already, marketing is deeply implicated in many serious pathologies,” he says. “That is especially true of children, who are suffering from an epidemic of marketing- related diseases, including obesity and type-2 diabetes. Neuromarketing is a tool to amplify these trends.”
Questions 23-26
Complete the summary below using words from the passage.
Choose ONE WORD ONLY from the passage for each answer.
Write your answers in boxes 23-26 on your answer sheet.
Neuromarketing can provide valuable information on attitudes to particular 23 .......brands............. .
Tiếp thị thần kinh có thể cung cấp thông tin có giá trị về các thái độ đối với các nhãn hiệu cụ thể
Giải thích: đoạn C
A flow of blood to that area while the subject is looking at a particular logo suggests that he or she identifies with that brand.
..................................................................................................................................
It may be more reliable than surveys, where people can be 24 ......dishonest/ truthfull.............. or focus groups, where they may be influenced by others.
Nó có thể đáng tin hơn các khảo sát nơi mà mọi người có thể là không trung thực hoặc thảo luận nhóm nơi mà kết quả có lẽ bị ảnh hưởng bởi những người khác
Giải thích: đoạn E
Of course, focus groups and surveys are flawed too: strong personalities can steer the outcomes of focus groups, and people do not always tell opinion pollsters the truth. And even honest people cannot always explain their preferences
..................................................................................................................................
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
Answer:
14. v
15. i
16. ix
17. viii
18. iii
19. vi
20. F
21. D
22. A
23. brands
24. untruthful/ dishonest
25. unconscious
26. children