Chat hỗ trợ
Chat ngay

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - Fun for the Masses

Fun for the Masses

Americans worry that the distribution of income is increasingly unequal. Examining leisure spending, changes that picture.

A. Are you better off than you used to be? Even after six years of sustained economic growth, Americans worry about that question.

Thumbnail

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:

Fun for the Masses

 

Americans worry that the distribution of income is increasingly unequal. Examining leisure spending, changes that picture.

Người Mỹ đã lo lắng rằng sự phân phối thu nhập đang ngày càng không công bằng. Việc điều tra chi tiêu giải trí thay đổi bức tranh đó.

A. Are you better off than you used to be? Even after six years of sustained economic growth, Americans worry about that question. Economists who plumb government income statistics agree that Americans’ incomes, as measured in inflation-adjusted dollars, have risen more slowly in the past two decades than in earlier times, and that some workers’ real incomes have actually fallen. They also agree that by almost any measure, income is distributed less equally than it used to be. Neither of those claims, however, sheds much light on whether living standards are rising or falling. This is because ‘living standard’ is a highly amorphous concept. Measuring how much people earn is relatively easy, at least compared with measuring how well they live.

Bạn giàu hơn so với bạn trước kia không? Ngay cả sau 6 năm phát triển kinh tế bền vững, những người Mỹ lo lắng về câu hỏi đó. Các nhà kinh tế thăm dò các thống kê thu nhập của chính phủ đồng ý rằng thu nhập của người Mỹ khi được tính theo đồng đô la đã điều chỉnh lạm phát đã tăng chậm hơn trong hai thập kỷ qua so với thời gian trước và thu nhập thực tế của một số người lao động đã thực sự giảm. Họ cũng đồng ý rằng bằng hầu hết bất kỳ thước đo nào, thu nhập được phân bổ không công bằng như trước đây. Tuy nhiên, cả hai tuyên bố đó đều không làm sáng tỏ liệu mức sống tăng hay giảm. Đó là do mức sống là một khái niệm rất mơ hồ. Việc đo lường mọi người kiếm được bao nhiêu tiền tương đối dễ, ít nhất là so với việc đo lường việc họ sống tốt như thế nào?


B. A recent paper by Dora Costa, an economist at the Massachusetts Institute of Technology, looks at the living-standards debate from an unusual direction. Rather than worrying about cash incomes, Ms Costa investigates Americans’ recreational habits over the past century. She finds that people of all income levels have steadily increased the amount of time and money they devote to having fun. The distribution of dollar incomes may have become more skewed in recent years, but leisure is more evenly spread than ever.

Một bài báo gần đây của Dora Costa, một nhà kinh tế tại Viện Công Nghệ Massachusetts xem xét các cuộc tranh luận về mức sống từ một hướng khác thường. Thay vì quan tâm về tiền thu nhập, Ms Costa điều tra thói quen tiêu khiển của người Mỹ trong thế kỷ vừa qua. Bà ta thấy rằng mọi người trong tất cả mức thu nhập đều tăng đều đặn lượng tiền và thời gian mà họ dành cho việc vui chơi. Sự phân bổ tiền thu nhập có lẽ trở nên chênh lệch hơn nhiều trong những năm gần đây nhưng các hoạt động vui chơi giải trí dàn trải đồng đều hơn bao giờ hết.

C. Ms Costa bases her research on consumption surveys dating back as far as 1888. The industrial workers surveyed in that year spent, on average, three-quarters of their incomes on food, shelter and clothing. Less than 2% of the average family’s income was spent on leisure but that average hid large disparities. The share of a family’s budget that was spent on having fun rose sharply with its income: the lowest-income families in this working-class sample spent barely 1% of their budgets on recreation, while higher earners spent more than 3%. Only the latter group could afford such extravagances as theatre and concert performances, which were relatively much more expensive than they are today.

Nghiên cứu của Costa dựa trên các cuộc khảo sát tiêu dùng tận năm 1888. Các công nhân nhà máy được khảo sát trong năm đó đã dành trung bình 3/4 thu nhập vào đồ ăn, chỗ ở và quần áo. Chưa đến 2% thu nhập trung bình của gia đình được dành cho vui chơi giải trí nhưng tỷ lệ trung bình đó ẩn chứa sự chênh lệch lớn. Tỷ lệ ngân sách của một gia đình được dành cho vui chơi tăng mạnh theo thu nhập của họ: những gia đình có thu nhập thấp nhất trong tầng lớp lao động này dành đúng 1% ngân sách của họ vào giải trí trong khi những người có thu nhập cao hơn dành hơn 3%. Chỉ nhóm sau - nhóm có thu nhập cao có đủ khả năng cho sự chi tiêu phung phí như các buổi biểu diễn tại nhà hát và buổi hòa nhạc nơi mà tương đối mắc hơn nhiều so với hiện nay.

D. Since those days, leisure has steadily become less of a luxury. By 1991, the average household needed to devote only 38% of its income to the basic necessities, and was able to spend 6% on recreation. Moreover, Ms Costa finds that the share of the family budget spent on leisure now rises much less sharply with income than it used to. At the beginning of this century, a family’s recreational spending tended to rise by 20% for every 10% rise in income. By 1972-73, a 10% income gain led to roughly a 15% rise in recreational spending, and the increase fell to only 13% in 1991. What this implies is that Americans of all income levels are now able to spend much more of their money on having fun.

 


E. One obvious cause is that real income overall has risen. If Americans, in general, are richer, their consumption of entertainment goods is less likely to be affected by changes in their income. But Ms Costa reckons that rising incomes are responsible for, at most, half of the changing structure of leisure spending. Much of the rest may be due to the fact that poorer Americans have more time off than they used to. In earlier years, low-wage workers faced extremely long hours and enjoyed few days off. But since the 1940s, the less skilled (and lower paid) have worked ever-fewer hours, giving them more time to enjoy leisure pursuits.

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

F. Conveniently, Americans have had an increasing number of recreational possibilities to choose from. Public investment in sports complexes, parks and golf courses has made leisure cheaper and more accessible. So too has technological innovation. Where listening to music used to imply paying for concert tickets or owning a piano, the invention of the radio made music accessible to everyone and virtually free. Compact discs, videos and other paraphernalia have widened the choice even further.

 


G. At a time when many economists are pointing accusing fingers at technology for causing a widening inequality in the wages of skilled and unskilled workers, Ms Costa’s research gives it a much more egalitarian face. High earners have always been able to afford amusement. By lowering the price of entertainment, technology has improved the standard of living of those in the lower end of the income distribution. The implication of her results is that once recreation is taken into account, the differences in Americans’ living standards may not have widened so much after all.

 


H. These findings are not water-tight. Ms Costa’s results depend heavily upon what exactly is classed as a recreational expenditure. Reading is an example. This was the most popular leisure activity for working men in 1888, accounting for one-quarter of all recreational spending. In 1991, reading took only 16% of the entertainment dollar. But the American Department of Labour’s expenditure surveys do not distinguish between the purchase of a mathematics tome and that of a best-selling novel. Both are classified as recreational expenses. If more money is being spent on textbooks and professional books now than in earlier years, this could make ‘recreational’ spending appear stronger than it really is.

 

I. Although Ms Costa tries to address this problem by showing that her results still hold even when tricky categories, such as books, are removed from the sample, the difficulty is not entirely eliminated. Nonetheless, her broad conclusion seems fair. Recreation is more available to all and less dependent on income. On this measure at least, inequality of living standards has fallen.  

 

>>>>> Xem thêm:

                                                 ♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1

                                                 ♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)

 

 

Questions 15-21

Reading Passage 283 has nine paragraphs A-I.

From the list of headings below choose the most suitable heading for each paragraph.

Write the appropriate numbers (i-xi) in boxes 15-21 on your answer sheet.


List of headings

i.     Wide differences in leisure activities according to income
ii.     Possible inconsistencies in Ms Costa’s data
iii.     More personal income and time influence leisure activities
iv.     Investigating the lifestyle problem from a new angle
v.     Increased incomes fail to benefit everyone
vi.     A controversial development offers cheaper leisure activities
vii.     Technology heightens differences in living standards
viii.     The gap between income and leisure spending closes
ix.      Two factors have led to a broader range of options for all
x.     Have people’s lifestyles improved?
xi.     High earners spend less on leisure

Example                          Answer

Paragraph E                   iii

15. Paragraph A
16. Paragraph B
17. Paragraph C
18. Paragraph D
19. Paragraph F
20. Paragraph G
21. Paragraph H

Questions 22-26

Complete each of the following statements (Questions 22-26) using words from the box.

Recretional activities

The family budget

Holiday time

Government expenditure

Computer technology

Income levels

Non-luxury spending

Profesional reading

High-income earners




22. It is easier to determine ...................than living standards.

23. A decrease in ..................during the 20th century led to a bigger investment in leisure.
24. According to Ms Costa, how much Americans spend on leisure has been directly affected by salaries and..................
25. The writer notes both positive and negative influences of..................
26. According to the writer, the way Ms Costa defined .................. may have been misleading.

27. The writer thinks that Ms Costa

    A. provides strong evidence to support her theory.
    B. displays serious flaws in her research methods.
    C. attempts to answer too many questions.
    D. has a useful overall point to make.

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

 Fun for the Masses
 

Questions 15-21

Reading Passage 283 has nine paragraphs A-I.

From the list of headings below choose the most suitable heading for each paragraph.

Write the appropriate numbers (i-xi) in boxes 15-21 on your answer sheet.

 15. Paragraph A/ x.     Have people’s lifestyles improved?

Giải thích:

Neither of those claims, however, sheds much light on whether living standards are rising or falling.


16. Paragraph B/ iv.     Investigating the lifestyle problem from a new angle

Giải thích: Bà điều tra bằng một hướng không như bình thường

A recent paper by Dora Costa, an economist at the Massachusetts Institute of Technology, looks at the living-standards debate from an unusual direction.


 

 

Questions 22-26

Complete each of the following statements (Questions 22-26) using words from the box.

Recretional activities

The family budget

Holiday time

Government expenditure

Computer technology

Income levels

Non-luxury spending

Profesional reading

High-income earners




22. It is easier to determine ....Income levels...............than living standards.

Dễ xác định mức thu nhập hơn là các tiêu chuẩn sống

Giải thích: Đoạn A

Measuring how much people earn ( = income levels) is relatively easy, at least compared with measuring how well they live.

 

23. A decrease in .......Non-luxury spending...........during the 20th century led to a bigger investment in leisure.

Sự sụt giảm giá các những thứ không xa xỉ trong thế kỷ 20 dẫn đến đầu tư nhiều hơn vào giải trí

Giải thích: Năm 1888 trung bình người dân dành 3/4 ( 75%) thu nhập cho những thứ không xa xỉ như thực phẩm, nơi ở và nhà cửa và 2% cho giải trí. Nhưng đến 1991 chỉ còn 38% vào những nhu cầu thiết yếu đó ( tỷ lệ tăng thu nhập cao hơn tỷ lệ tăng giá cả thực phẩm nên số tiền dành cho các nhu cầu thiết yếu giảm) và 6% cho giải trí. Vậy có nghĩa là giảm chi tiêu trong các mặt hàng thiết yếu dẫn đến đầu tư vào giải trí.

devote only 38% of its income to the basic necessities = A decrease in non-luxury spending, By 1991 = during the 20th century, was able to spend 6% on recreation= led to a bigger investment in leisure

Đoạn C: Ms Costa bases her research on consumption surveys dating back as far as 1888. The industrial workers surveyed in that year spent, on average, three-quarters of their incomes on food, shelter and clothing.

Đoạn D: By 1991, the average household needed to devote only 38% of its income to the basic necessities, and was able to spend 6% on recreation.

 

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).

>>>> >>>> Đặc biệt tặng kèm  Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form. 

 

2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

 

 

Answer:
15. x
16. iv
17. i
18. viii
19. ix
20. vi
21. ii
22. income levels
23. non-luxury spending
24. holiday time
25. computer technology
26. recreational activities

27. D

 

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

DMCA.com Protection Status