DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
Finding the Lost Freedom
1. The private car is assumed to have widened our horizons and increased our mobility. When we consider our children's mobility, they can be driven to more places (and more distant places) than they could visit without access to a motor vehicle. However, allowing our cities to be dominated by cars has progressively eroded children's independent mobility. Children have lost much of their freedom to explore their own neighbourhood or city without adult supervision. In recent surveys, when parents in some cities were asked about their own childhood experiences, the majority remembered having more, or far more, opportunities for going out on their own, compared with their own children today. They had more freedom to explore their own environment.
Xe hơi cá nhân được cho là đã mở rộng tầm nhìn của chúng ta và tăng khả năng di chuyển của chúng ta. Khi chúng ta xét đến khả năng di chuyển của con mình, thì chúng có thể được đưa đến nhiều nơi hơn (và những nơi xa hơn) so với những nơi chúng có thể đến thăm mà không có phương tiện có động cơ. Tuy nhiên, việc để cho ô tô thống trị thành phố của chúng ta đã dần dần làm xói mòn khả năng di chuyển độc lập của trẻ em. Trẻ em đã mất đi sự tự do khám phá khu phố hoặc thành phố của mình mà không có sự giám sát của người lớn. Trong các cuộc khảo sát gần đây, khi các bậc cha mẹ ở một số thành phố được hỏi về trải nghiệm thời thơ ấu của chính họ, đa số đều nhớ rằng họ có nhiều cơ hội hơn để tự đi chơi so với con cái họ ngày nay. Họ có nhiều sự tự do khám phá môi trường của riêng mình hơn .
2. Children's independent access to their local streets may be important for their own personal, mental and psychological development. Allowing them to get to know their own neighbourhood and community gives them a 'sense of place'. This depends on active exploration, which is not provided for when children are passengers in cars. (Such children may see more, but they learn less). Not only is it important that children be able to get to local play areas by themselves, but walking and cycling journeys to school and to other destinations provide genuine play activities in themselves.
Khả năng tiếp cận độc lập các đường phố địa phương của trẻ em có thể quan trọng đối với sự phát triển tinh thần và tâm lý của cá nhân chúng. Cho phép chúng làm quen với khu vực lân cận và cộng đồng của mình mang lại cho chúng 'cảm giác về nơi ở'. Điều này phụ thuộc vào hoạt động khám phá chủ động thứ mà không thể có được khi trẻ em là hành khách trên xe ô tô. (Những đứa trẻ như vậy có thể nhìn nhiều hơn nhưng chúng học ít hơn.) Điều quan trọng không chỉ là trẻ em có thể tự mình đến các khu vui chơi địa phương, mà hành trình đi bộ và đi xe đạp đến trường và đến các điểm đến khác cũng mang lại cho chúng các hoạt động vui chơi thật sự.
3. There are very significant time and money costs for parents associated with transporting their children to school, sport and to other locations. Research in the United Kingdom estimated that this cost, in 1990, was between 10 billion and 20 billion pounds.
Có rất nhiều chi phí thời gian và tiền bạc đối với các phụ huynh liên quan đến việc đưa đón con cái của họ đến trường học, khu thể thao và đến các địa điểm khác. Nghiên cứu ở Vương quốc Anh ước tính rằng chi phí này, vào năm 1990, là từ 10 tỷ đến 20 tỷ bảng Anh
4. The reduction in children's freedom may also contribute to a weakening of the sense of local community. As fewer children and adults use the streets as pedestrians, these streets become less sociable places. There is less opportunity for children and adults to have the spontaneous of the community. This in itself may exacerbate fears associated with assault and molestation of children, because there are fewer adults available who know their neighbours' children, and who can look out for their safety.
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
5. The extra traffic involved in transporting children results in increased traffic congestion, pollution and accident risk. As our roads become more dangerous, more parents drive their children to more places, thus contributing to increased levels of danger for the remaining pedestrians. Anyone who has experienced either the reduced volume of traffic in peak hour during school holidays, or the traffic jams near schools at the end of a school day, will not need convincing about these points. Thus, there are also important environmental implications of children's loss of freedom.
6. As individuals, parents strive to provide the best upbringing they can for their children. However, in doing so, (e.g. by driving their children to sport, school or recreation) parents may be contributing to a more dangerous environment for children generally. The idea that 'streets are for cars and backyards and playgrounds are for children' is a strongly held belief, and parents have little choice as individuals but to keep their children off the streets if they want to protect their safety.
7. In many parts of Dutch cities, and some traffic-calmed precincts in Germany, residential streets are now places where cars must give way to pedestrians. In these areas, residents are accepting the view that the function of streets is not solely to provide mobility for cars. Streets may also be for social interaction, walking, cycling and playing. One of the most important aspects of these European cities, in terms of giving cities back to children, has been a range of 'traffic calming' initiatives, aimed at reducing the volume and speed of traffic. These initiatives have had complex interactive effects, leading to a sense that children have been able to 'recapture' their local neighbourhood, and more importantly, that they have been able to do this in safety. Recent research has demonstrated that children in many German cities have significantly higher levels of freedom to travel to places in their own neighbourhood or city than children in other cities in the world.
8. Modifying cities in order to enhance children's freedom will not only benefit children. Such cities will become more environmentally sustainable, as well as more sociable and more livable for all city residents. Perhaps it will be our concern for our children's welfare that convinces us that we need to challenge the dominance of the car in our cities.
>>>>> Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
Questions 1 - 5
Read statements 1-5 which relate to Paragraphs 1, 2, and 3 of the reading passage.
Answer T if the statement is true, F if the statement is false, or NI if there is no information given in the passage.
Write your answers in the spaces numbered 1-5 on the answer sheet.
One has been done for you as an example
Example: The private car has made people more mobile. Answer: T
1. The private car has helped children have more opportunities to learn.
2. Children are more independent today than they used to be.
3. Walking and cycling to school allows children to learn more.
4. Children usually walk or cycle to school.
5. Parents save time and money by driving children to school.
Questions 6-9
In Paragraphs 4 and 5, there are FOUR problems stated. These problems, numbered as questions 6-9, are listed below.
Each of these problems has a cause, listed A - G.
Find the correct cause for each of the problems.
Write the corresponding letter A -G, in the spaces numbered 6 - 9 on the answer sheet.
One has been done for you as an example.
There are more causes than problems so you will not use all of them and you may use any cause more than once
Problem Example: low sense of community feeling 6. streets become less sociable
|
Causes Answer: F A few adults know local children |
Questions 10-14
Questions 10 -14 are statement beginnings which represent information given in Paragraphs 6, 7 and 8.
In the box below, there are some statement endings numbered i-x.
Choose the correct ending for each statement.
Write your answers i - x, in the spaces numbered 10 - 14 on the answer sheet.
One has been done for you as an example.
There are more statement endings than you will need.
Example: By driving their children to school, parents help create ... Answer: i
10. Children should play ...
11. In some German towns, pedestrians have right of way ...
12. Streets should also be used for ...
13. Reducing the amount of traffic and the speed is ...
14. All people who live in the city will benefit if cities are ...
List of statement endings
i ... a dangerous environment.
ii ... modified.
iii ...on residential streets.
iv ... modifying cities.
v ... neighbourhoods.
vi ... socialising.
vii ...in backyards.
viii ...for cars.
ix ... traffic calming.
x ... residential
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:
Finding the Lost Freedom
Questions 1 - 5
Read statements 1-5 which relate to Paragraphs 1, 2, and 3 of the reading passage.
Answer T if the statement is true, F if the statement is false, or NI if there is no information given in the passage.
Write your answers in the spaces numbered 1-5 on the answer sheet.
One has been done for you as an example
Example: The private car has made people more mobile. Answer: T
1.F The private car has helped children have more opportunities to learn.
Xe hơi cá nhân đã giúp trẻ em có nhiều cơ hội học hỏi hơn
Giải thích: đoạn 1
The private car is assumed to have widened our horizons and increased our mobility. When we consider our children's mobility, they can be driven to more places (and more distant places) than they could visit without access to a motor vehicle. However, allowing our cities to be dominated by cars has progressively eroded children's independent mobility. Children have lost much of their freedom to explore their own neighbourhood or city without adult supervision.
2.F Children are more independent today than they used to be.
Trẻ em ngày nay độc lập hơn ngày trước
Giải thích: đoạn 1
In recent surveys, when parents in some cities were asked about their own childhood experiences, the majority remembered having more, or far more, opportunities for going out on their own, compared with their own children today. They had more freedom to explore their own environment.
Questions 6-9
In Paragraphs 4 and 5, there are FOUR problems stated. These problems, numbered as questions 6-9, are listed below.
Each of these problems has a cause, listed A - G.
Find the correct cause for each of the problems.
Write the corresponding letter A -G, in the spaces numbered 6 - 9 on the answer sheet.
One has been done for you as an example.
There are more causes than problems so you will not use all of them and you may use any cause more than once
Problem( vấn đề) Example: low sense of community feeling 6.B streets become less sociable/ fewer people use the streets đường trở nên ít thân thiện, hòa đồng hơn Giải thích: Đoạn 4 As fewer children and adults use the streets as pedestrians, these streets become less sociable places
ít cơ hội gặp bạn Giải thích: Đoạn 4 As fewer children and adults use the streets as pedestrians, these streets become less sociable places. There is less opportunity for children and adults to have the spontaneous of the community.
|
Causes ( Nguyên nhân) Answer: F A few adults know local children ít người lớn biết trẻ em địa phương ít người dùng đường ô nhiễm tăng lên đường kém thân thiện ít giao thông trong những ngày nghỉ học giảm tự do đối với trẻ em nhiều trẻ em được chở đến trường |
Questions 10-14
Questions 10 -14 are statement beginnings which represent information given in Paragraphs 6, 7 and 8.
In the box below, there are some statement endings numbered i-x.
Choose the correct ending for each statement.
Write your answers i - x, in the spaces numbered 10 - 14 on the answer sheet.
One has been done for you as an example.
There are more statement endings than you will need.
Example: By driving their children to school, parents help create ... Answer: i
10. Children should play .vii..
Trẻ em nên chơi
Giải thích: đoạn 6
The idea that 'streets are for cars and backyards and playgrounds are for children' is a strongly held belief, and parents have little choice as individuals but to keep their children off the streets if they want to protect their safety.
14. All people who live in the city will benefit if cities are .ii..
Tất cả mọi người sống trong thành phố sẽ hưởng lợi nếu thành phố
Giải thích: Đoạn 8
Modifying cities in order to enhance children's freedom will not only benefit children. Such cities will become more environmentally sustainable, as well as more sociable and more livable for all city residents
Answer:
1. F 2. F 3. T 4. NG 5. F 6. B 7. D 8. A 9. G 10. vii 11. iii 12. vi 13. ix 14. ii
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.