DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
Children's Thinking
One of the most eminent of psychologists, Clark Hull, claimed that the essence of reasoning lies in the putting together of two 'behaviour segments' in some novel way, never actually performed before, so as to reach a goal. ĐOẠN 1
Một trong những nhà tâm lý học nổi tiếng nhất, Clark Hull, đã tuyên bố rằng bản chất của lý luận nằm ở việc kết hợp hai 'phân đoạn hành vi' theo một cách mới lạ nào đó, chưa từng được thực hiện trước đây, để đạt được mục tiêu.
Two followers of Clark Hull, Howard and Tracey Kendler, devised a test for children that was explicitly based on Clark Hull's principles. The children were given the task of learning to operate a machine so as to get a toy. In order to succeed, they had to go through a two-stage sequence. The children were trained on each stage separately. The stages consisted merely of pressing the correct one of two buttons to get a marble; and of inserting the marble into a small hole to release the toy. ĐOẠN 2
Hai người đi theo Clark Hull, Howard và Tracey Kendler, đã nghĩ ra một bài kiểm tra dành cho trẻ em rõ ràng dựa trên các nguyên tắc của Clark Hull. Những đứa trẻ được giao nhiệm vụ học cách vận hành một chiếc máy để có được một món đồ chơi. Để thành công, chúng phải trải qua trình tự hai giai đoạn. Những đứa trẻ được đào tạo trên từng giai đoạn riêng biệt. Các giai đoạn chỉ bao gồm việc nhấn đúng một trong hai nút để lấy một viên bi; và nhét viên bi vào một cái lỗ nhỏ để thả đồ chơi ra.
The Kendlers found that the children could learn the separate bits readily enough. Given the task of getting a marble by pressing the button they could get the marble; given the task of getting a toy when a marble was handed to them, they could use the marble. (All they had to do was put it in a hole.) But they did not for the most part 'integrate', to use the Kendlers' terminology. They did not press the button to get the marble and then proceed without further help to use the marble to get the toy. So the Kendlers concluded that they were incapable of deductive reasoning. ĐOẠN 3
Nhà Kendler nhận thấy rằng bọn trẻ có thể dễ dàng học các phần riêng biệt. Được giao nhiệm vụ lấy một viên bi bằng cách nhấn nút, chúng có thể lấy được viên bi; được giao nhiệm vụ lấy một món đồ chơi khi một viên bi được đưa cho chúng, chúng có thể sử dụng viên bi đó. (Tất cả những gì chúng phải làm là đặt nó vào một cái lỗ.) Nhưng phần lớn chúng không 'tích hợp', sử dụng thuật ngữ của Kendlers. Chúng không nhấn nút để lấy viên bi và sau đó tiếp tục sử dụng viên bi để lấy đồ chơi mà không có sự trợ giúp nào khác. Vì vậy, vợ chồng Kendler kết luận rằng chúng không có khả năng suy luận.
The mystery at first appears to deepen when we learn, from another psychologist, Michael Cole, and his colleagues, that adults in an African culture apparently cannot do the Kendlers' task either. But it lessens, on the other hand, when we learn that a task was devised which was strictly analogous to the Kendlers' one but much easier for the African males to handle. ĐOẠN 4
Thoạt nhìn, bí ẩn dường như trở nên khó hiểu hơn khi chúng ta biết được, từ một nhà tâm lý học khác, Michael Cole, và các đồng nghiệp của ông, rằng những người trưởng thành trong nền văn hóa châu Phi dường như cũng không thể thực hiện nhiệm vụ của Kendlers. Nhưng mặt khác, sự khó hiểu đó giảm đi khi chúng ta biết rằng một nhiệm vụ đã được nghĩ ra hoàn toàn tương tự như nhiệm vụ của Kendlers nhưng dễ dàng hơn nhiều đối với những người đàn ông châu Phi.
Instead of the button-pressing machine, Cole used a locked box and two differently coloured matchboxes, one of which contained a key that would open the box. Notice that there are still two behaviour segments — 'open the right match-box to get the key' and 'use the key to open the box' - so the task seems formally to be the same. But psychologically it is quite different. Now the subject is dealing not with a strange machine but with familiar meaningful objects, and it is clear to him what he is meant to do. It then turns out that the difficulty of 'integration' is greatly reduced. ĐOẠN 5
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
Recent work by Simon Hewson is of great interest here for it shows that, for young children, too, the difficulty lies not in the inferential processes which the task demands, but in certain perplexing features of the apparatus and the procedure. When these are changed in ways which do not at all affect the inferential nature of the problem, then five-year-old children solve the problem as well as college students did in the Kendlers' own experiments. ĐOẠN 6
Hewson made two crucial changes. First, he replaced the button-pressing mechanism in the side panels by drawers in these panels which the child could open and shut. This took away the mystery from the first stage of training. Then he helped the child to understand that there was no 'magic' about the specific marble which, during the second stage of training, the experimenter handed to him so that he could pop it in the hole and get the reward. ĐOẠN 7
A child understands nothing, after all, about how a marble put into a hole can open a little door. How is he to know that any other marble of similar size will do just as well? Yet he must assume that if he is to solve the problem. Hewson made the functional equivalence of different marbles clear by playing a 'swapping game' with the children. The two modifications together produced a jump in success rates from 30 percent to 90 percent for five-year olds and from 35 percent to 72.5 per cent for four-year-olds. For three-year olds, for reasons that are still in need of clarification, no improvement — rather a slight drop in performance - resulted from the change. ĐOẠN 8
We may conclude, then, that children experience very real difficulty when faced with the Kendler apparatus; but this difficulty cannot be taken as proof that they are incapable of deductive reasoning. ĐOẠN 9
>>>>> Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
Questions 28-35
Classify the following descriptions as a referring....
Clark Hull CH
Howard and Tracy Kendler HTK
Micheal Cole and colleagues MC
Simon Hewson SH
Write the appropriate letters in boxes 28-35 on your answer sheet. NB You may use any answer more than once.
28) ......... is cited as famous in the field of psychology.
29) ......... demonstrated that the two-stage experiment involving button-pressing and inserting a marble into a hole poses problems for certain adults as well as children.
30) ......... devised an experiment that investigated deductive reasoning without the use of any marbles.
31) ......... appears to have proved that a change in the apparatus dramatically improves the performance of children of certain ages.
32) ......... used a machine to measure inductive reasoning that replaced button-pressing with drawer-opening.
33) ......... experimented with things that the subjects might have been expected to encounter in everyday life, rather than with a machine.
34) ......... compared the performance of five-year-olds with college students, using the same apparatus with both sets of subjects.
35) ......... is cited as having demonstrated that earlier experiments into children's ability to reason deductively may have led to the wrong conclusions.
Questions 36-40
Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 3? In boxes 36-40 on your answer sheet write :
YES if the statement agrees with the information
NO if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this in the passage
36. Howard and Tracey Kendler studied under Clark Hull.
37. The Kendlers trained their subjects separately in the two stages of their experiment, but not in how to integrate the two actions.
38. Michael Cole and his colleagues demonstrated that adult performance on inductive reasoning tasks depends on features of the apparatus and procedure.
39. All Hewson's experiments used marbles of the same size.
40. Hewson's modifications resulted in a higher success rate for children of all ages.
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:
Children's Thinking
Questions 28-35
Classify the following descriptions as a referring....
Clark Hull CH
Howard and Tracy Kendler HTK
Micheal Cole and colleagues MC
Simon Hewson SH
Write the appropriate letters in boxes 28-35 on your answer sheet. NB You may use any answer more than once.
28) ..CH....... is cited as famous in the field of psychology.
được coi là nổi tiếng trong lĩnh vực tâm lý học.
Giải thích: đoạn 1
One of the most eminent of psychologists, Clark Hull, claimed that the essence of reasoning lies in the putting together of two 'behaviour segments' in some novel way, never actually performed before, so as to reach a goal
29) .MC........ demonstrated that the two-stage experiment involving button-pressing and inserting a marble into a hole poses problems for certain adults as well as children.
đã chứng minh rằng thí nghiệm hai giai đoạn liên quan đến việc bấm nút và nhét một viên bi vào lỗ gây ra vấn đề cho một số người lớn cũng như trẻ em.
Giải thích: đoạn 4
The mystery at first appears to deepen when we learn, from another psychologist, Michael Cole, and his colleagues, that adults in an African culture apparently cannot do the Kendlers' task either.
30) ..MC....... devised an experiment that investigated deductive reasoning without the use of any marbles.
nghĩ ra một thí nghiệm điều tra lý luận suy diễn mà không sử dụng bất kỳ viên bi nào.
Giải thích: đoạn 5
Instead of the button-pressing machine, Cole used a locked box and two differently coloured matchboxes, one of which contained a key that would open the box.
Questions 36-40
Do the following statements agree with the information given in Reading Passage 3? In boxes 36-40 on your answer sheet write :
YES if the statement agrees with the information
NO if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this in the passage
36.NG Howard and Tracey Kendler studied under Clark Hull.
Howard và Tracey Kendler đã nghiên cứu dưới sự ảnh hưởng của Clark Hull.
37.T The Kendlers trained their subjects separately in the two stages of their experiment, but not in how to integrate the two actions.
Nhà Kendler đã đào tạo các chủ thể của họ một cách riêng biệt trong hai giai đoạn thử nghiệm, nhưng không đào tạo về cách kết hợp hai hành động.
Giải thích: đoạn 2
The children were trained on each stage separately. The stages consisted merely of pressing the correct one of two buttons to get a marble; and of inserting the marble into a small hole to release the toy
Answer:
28. CH
29. MC
30. MC
31. SH
32. SH
33. MC
34. SH
35. SH
36. NOT GIVEN
37. YES
38. YES
39. YES
40. NO
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.