ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - Age-proofing our brains

Age-proofing our brains

A. While it may not be possible to completely age-proof our brains, a brave new world of anti-aging research shows that our gray matter may be far more flexible than we thought. So no one, no matter how old, has to lose their mind. The brain has often been called the three-pound universe.

Thumbnail

ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - Age-proofing our brains

Native Speaker - Trung tâm tiếng Anh 1 kèm 1 online qua Skype xin giới thiệu đến các bạn đề thi Ielts với tựa đề " Age-proofing our brains" thuộc chủ đề khoa học. Native Speaker hi vọng cung cấp cho bạn thật nhiều đề luyện thi ielts reading nhằm giúp các bạn luyện tập kỹ năng đọc các vấn đề học thuật như khoa học, báo chí, thiên văn, địa lý. Chúc các bạn kiên nhẫn luyện tập lần lượt hết đề này đến dề khác để thấy khả năng đọc tiến bộ rõ rệt sau mỗi đề thi reading ielts.

A. While it may not be possible to completely age-proof our brains, a brave new world of anti-aging research shows that our gray matter may be far more flexible than we thought. So no one, no matter how old, has to lose their mind. The brain has often been called the three-pound universe. It’s our most powerful and mysterious organ, the seat of the self, laced with as many billions of neurons as the galaxy has stars. No wonder the mere notion of an aging, failing brain—and the prospect of memory loss, confusion, and the unraveling of our personality—is so terrifying. As Mark Williams, M.D., author of The American Geriatrics Society’s Complete Guide to Aging and Health, says, “The fear of dementia is stronger than the fear of death itself.” Yet the degeneration of the brain is far from inevitable. ”  Its design features are such that it should continue to function for a lifetime,” says Zaven Khachaturian, Ph.D., director of the Alzheimer1s Association1s Ronald and Nancy Reagan Research Institute. “There’s no reason to expect it to deteriorate with age, even though many of us are living longer lives.” In fact, scientists ‘ view of the brain1s potential is rapidly changing, according to Stanford University neuroscientist Robert Sapolsky, Ph.D.

“Thirty-five years ago we thought Alzheimer1 s disease was a dramatic version of normal aging. Now we realize it1s a disease with a distinct pathology. In fact, some people simply don’t experience any mental decline, so we’ve begun to study them.” Antonio Damasio, M.D., Ph.D., head of the Department of Neurology at the University of Iowa and author of Descartes’ Error, concurs. “Older people can continue to have extremely rich and healthy mental lives.’

B. The seniors were tested in 1988 and again in 1991. Four factors were found to be related to their mental fitness: levels of education and physical activity, lung function, and feelings of self-efficacy “Each of these elements alters the way our brain functions,“ says Marilyn Albert, Ph.D. , of Harvard Medical School, and colleagues from Yale, Duke, and Brandeis Universities and the Mt. Sinai School of Medicine, who hypothesizes that regular exercise may actually stimulate blood flow to the brain and nerve growth, both of which create more densely branched neurons, rendering the neurons stronger and better able to resist disease. Moderate aerobic exercise, including long brisk walks and frequently climbing stairs, will accomplish this.

C. Education also seems to enhance brain function. People who have challenged themselves with at least a college education may actually stimulate the neurons in their brains. Moreover, native intelligence may protect our brains. It’s possible that smart people begin life with a greater number of neurons, and therefore have a greater reserve to fall back on if some begin to fail. “If you have a lot of neurons and keep them busy, you may be able to tolerate more damage to your brain before it shows,” says Peter Davies, M.D., of the Albert Einstein College of Medicine in the Bronx, New York. Early linguistic ability also seems to help our brains later in life. A recent study in the New England Journal of Medicine looked at 93 elderly nuns and examined the autobiographies they had written 60 years earlier, just as they were joining a convent. The nuns whose essays were complex and dense with ideas remained sharp into their eighties and nineties.

D. Finally, personality seems to play an important role in protecting our mental prowess. A sense of self-efficacy may protect our brain, buffeting it from the harmful effects of stress. According to Albert, there’ s evidence that elevated levels of stress hormones may harm brain cells and cause the hippocampus—a small seahorse-shaped organ that1s a crucial moderator of memory—to atrophy. A sense that we can effectively chart our own course in the world may retard the release of stress hormones and protect us as we age. “It’ s not a matter of whether you experience stress or not, ” Albert concludes, “it’s your attitude toward it. ” Reducing stress by meditating on a regular basis may buffer the brain as well. It also increases the activity of the brain’ s pineal gland, the source of the antioxidant hormone melatonin, which regulates sleep and may retard the aging process. Studies at the University of Massachusetts Medical Center and the University of Western Ontario found that people who meditated regularly had higher levels of melatonin than those who took 5-milligram supplements Another study, conducted jointly by Maharishi International University, Harvard University, and the University of Maryland, found that seniors who meditated for three months experienced dramatic improvements in their psychological well-being, compared to their non-meditative peers.

E. Animal studies confirm that both mental and physical activity boost brain fitness. At the Beckman Institute for Advanced Science and Technology in Urbana, Illinois, psychologist William Greenough, Ph. D., let some rats play with a profusion of toys. These rodents developed about 25 percent more connections between their neurons than did rats that didn’t get any mentally stimulating recreation. In addition, rats that exercised on a treadmill developed more capillaries in specific parts of their brains than did their sedentary counterparts. This increased the blood flow to their brains. “Clearly the message is to do as many different flyings as possible,” Greenough says.

F. It’s not just scientists who are catching the anti-aging fever. Walk into any health food store, and you111 find nutritional formulas —with names like Brainstorm and Smart ALEC—that claim to sharpen mental ability. The book Smart Drugs & Nutrients, by Ward Dean, M.D., and John Morgenthaler, was self-published in 1990 and has sold over 120,000 copies worldwide. It has also spawned an underground network of people tweaking their own brain chemistry with nutrients and drugs—the latter sometimes obtained from Europe and Mexico. Sales of ginkgo —an extract from the leaves of the 200-million-year-old ginkgo tree, which has been shown in published studies to increase oxygen in the brain and ameliorate symptoms of Alzheimer‘ s disease—are up by 22 percent in the last six months alone, according to Paddy Spence, president of SPINS, a San Francisco-based market research firm. Indeed, products that increase and preserve mental performance are a small but emerging segment of the supplements industry, says Linda Gilbert, president of Health Focus, a company that researches consumer health trends. While neuroscientists like Khachaturian liken the use of these products to the superstition of tossing salt over your shoulder, the public is nevertheless gobbling up nutrients that promise cognitive enhancement.

 

Questions 28-31

Choose the Four correct letters among A-G.

Write your answers in boxes 28-31 on your answer sheet.

Which of the FOUR situations or conditions assisting the Brains’ function?

A. Preventive treatment against Alzheimer’s disease
B. Doing active aerobic exercise and frequently climbing stairs
C. High levels of education
D. Early verbal or language competence training
E. Having more supplements such as ginkgo tree
F. Participate in more physical activity involving in stimulating tasks
G. Personality and feelings of self-fulfillment

 

Questions 32-39

Use the information in the passage to match the people (listed A-G) with opinions or deeds below.

Write the appropriate letters A-G in boxes 32-39 on your answer sheet.

NB you may use any latter more than once
 

A. Zaven Khachaturian
B. William Greenough
C. Marilyn Albert
D. Robert Sapolsky
E. Linda Gilbert
F. Peter Davies
G. Paddy Spence


32. Alzheimer’s was probably a kind of disease rather than a normal aging process.

33. Keeping neurons busy, people may be able to endure more harm to your brain

34. Regular exercises boost blood flow to the brain and increase anti-disease disability.

35. Significant increase of Sales of ginkgo has been shown.

36. More links between their neurons are found among stimulated animals.

37. Effectiveness of the use of brains supplements products can be of little scientific proof.

38. Heightened levels of stress may damage brain cells and cause part of brain to deteriorate.

39. Products that upgrade and preserve mental competence are still a newly developing industry.


Questions 40

Choose the correct letters among A-D.

Write your answers in box 40 on your answer sheet.

According to the passage, what is the most appropriate title for this passage?

   A. Making our minds last a lifetime
   B. amazing pills of the ginkgo
   C. how to stay healthy in your old hood
   D. more able a brain and neurons

 

>>>>> Xem thêm:  Tham khảo hơn 300 đề luyện thi IELTS READING gồm bộ Cambridge và đề thi thật ( có đáp án)

                                Nếu bạn muốn đạt được 7.0 Ielts speaking ngay từ lần thi đầu tiên thì hãy thử cách học này của mình

                                ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN -  Sugar and other sweeteners

 

Trên đây là bài đọc reading "Age-proofing our brains", hi vọng bạn làm bài thật tốt và cải thiện được khả năng từ vựng cũng như ngữ pháp để hỗ trợ nâng cao kỹ năng làm bài reading ielts của mình. Thời gian tới Native Speaker hi vọng sẽ làm thêm phần giải chi tiết, dịch toàn bài đọc đồng thời liệt kê toàn bộ từ vựng hay và khó của tất các bài reading IELTS. Mong rằng đội ngũ Native Speaker sẽ sớm hoàn thiện kế hoạch này. Chúc các bạn rèn luyện và học tập thật tốt nhé. " Practice makes perfect"

Answer:
28. C
29. D
30. F
31. G
32. D
33. F
34. C
35. G
36. B
37. A
38. C
39. E
40. A

 

Các khóa học giao tiếp

Khóa học tiếng anh giao tiếp cơ bản 1 kèm 1

Khóa học tiếng anh giao tiếp cơ bản 1 kèm 1

- Dành cho các bạn level beginer - high beginer ( tham khảo bảng cấp độ tại đây). 

Khoá Học Tiếng Anh Giao Tiếp Nâng Cao 1 kèm 1

Khoá Học Tiếng Anh Giao Tiếp Nâng Cao 1 kèm 1

Bạn có thể nghe hiểu, giao tiếp trong những tình huống quen thuộc, nhưng gặp khó khăn trong những tình huống mới, không diễn đạt ý sâu sắc và chi tiết.

Khóa Ielts Speaking Online 1 kèm 1

Khóa Ielts Speaking Online 1 kèm 1

Khóa học Ielts speaking online, hình thức học 1 kèm 1 với 100% giáo viên nước ngoài giúp cải thiện khả năng giao tiếp, làm quen với phần thi speaking. Luyện speaking theo chủ để part 1, part 2, part 3.

Khóa luyện thi Starters, Movers, Flyers, KET, PET 1 kèm 1

Khóa luyện thi Starters, Movers, Flyers, KET, PET 1 kèm 1

Khi đăng ký khóa luyện thi khóa luyện thi online Starters, Movers, Flyers, KET, PET của Native Speaker, bé sẽ được học 1 kèm 1 với giáo viên nước ngoài, học online với linh học linh hoạt từ 8-23h.

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Online Cho Trẻ Em 1 kèm 1

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Online Cho Trẻ Em  1 kèm 1

Khóa học tiếng Anh giao tiếp online qua Skype dành cho trẻ em, hình thức học 1 kèm 1 với 100% giáo viên nước ngoài giúp cải thiện khả năng nghe nói

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Văn Phòng 1 kèm 1

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Văn Phòng 1 kèm 1

Nhân viên văn phòng, sinh viên mới ra trường đi phỏng vấn, quản lý, giám đốc, chủ doanh nghiệp muốn cải thiện TA để giao tiếp trong môi trường quốc tế

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Phỏng Vấn 1 kèm 1

Khóa Học Tiếng Anh Giao Tiếp Phỏng Vấn 1 kèm 1

Khóa học tiếng anh phỏng vấn xin việc cấp tốc 1 kèm 1 online.  Giới thiệu bản thân, sở thích; điểm mạnh, điểm yếu; học vấn; kinh nghiệm và mục tiêu nghề nghiệp - Nghe - hiểu câu hỏi của nhà tuyển dụng -

Khoá Học Tiếng Anh Giao Tiếp Du Lịch Cấp Tốc 1 kèm 1

Khoá Học Tiếng Anh Giao Tiếp Du Lịch Cấp Tốc 1 kèm 1

Bạn sắp đi du lịch nước ngoài, nhưng khả năng giao tiếp chưa tốt, muốn có môi trường thực hành tiếng Anh, biết cách giải quyết các tình huống, xử lý thực tế.

Khoá Tiếng Anh Giao Tiếp Cho Người Mất Gốc 1 kèm 1

Khoá Tiếng Anh Giao Tiếp Cho Người Mất Gốc 1 kèm 1

Các bạn đã từng học tiếng Anh trong nhiều năm nhưng bị gián đoạn một thời gian dài không đụng đến tiếng Anh. Kiến thức lại trở về gần như là số 0.

Khoá Học Giao Tiếp Công Tác Cấp Tốc 1 kèm 1

Khoá Học Giao Tiếp Công Tác Cấp Tốc 1 kèm 1

Khóa học cải thiện khả năng giao tiếp tiếng Anh cấp tốc, học 1 kèm 1 online với GV nước ngoài, dành cho người sắp đi công tác nước ngoài.

Khóa Tiếng Anh Cho Người Định Cư Nước Ngoài 1 kèm 1

Khóa Tiếng Anh Cho Người Định Cư Nước Ngoài 1 kèm 1

Cải thiện giao tiếp, biết cách sử dụng tiếng Anh để làm giấy tờ, thủ tục khi qua hải quan, đến sân bay nước ngoài, ở nhà hàng, khách sạn.

Khoá Học Giao Tiếp Kinh Doanh 1 kèm 1

Khoá Học Giao Tiếp Kinh Doanh 1 kèm 1

- Giám đốc, quản lý, nhân viên muốn giao tiếp tiếng Anh để thương lượng, đàm phán, họp hành.

KẾT NỐI VỚI CHÚNG TÔI

DMCA.com Protection Status