ĐỀ THI IELTS READING VÀ ĐÁP ÁN - Children With Auditory Problems

Children With Auditory Problems

A

Hearing impairment or other auditory function deficit in young children can have a major impact on their development of speech and communication, resulting in a detrimental effect on their

Thumbnail

DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:

Children With Auditory Problems

 

A

Hearing impairment or other auditory function deficit in young children can have a major impact on their development of speech and communication, resulting in a detrimental effect on their ability to learn at school. This is likely to have major consequences for the individual and the population as a whole. The New Zealand Ministry of Health has found from research carried out over two decades that 6-10% of children in that country are affected by hearing loss.

Khiếm thính hoặc khiếm khuyết chức năng thính giác khác ở trẻ nhỏ có thể có tác động lớn đến sự phát triển khả năng nói và giao tiếp của trẻ, dẫn đến những ảnh hưởng bất lợi đến khả năng học tập của trẻ ở trường. Điều này có khả năng gây ra hậu quả lớn đối với cá nhân và dân số nói chung. Từ nghiên cứu được thực hiện trong hơn hai thập kỷ, Bộ Y tế New Zealand đã phát hiện ra rằng 6-10% trẻ em ở quốc gia đó bị mất thính lực.

B
A preliminary study in New Zealand has shown that classroom noise presents a major concern for teachers and pupils. Modern teaching practices, the organization of desks in the classroom, poor classroom acoustics, and mechanical means of ventilation such as air-conditioning units all contribute to the number of children unable to comprehend the teachers voice. Education researchers Nelson and Soli have also suggested that recent trends in learning often involve collaborative interactions of multiple minds and tools as much as individual possession of information. This all amounts to heightened activity and noise levels, which have the potential to be particularly serious for children experiencing auditory function deficit. Noise in classrooms can only exacerbate their difficulty in comprehending and processing verbal communication with other children and instructions from the teacher.

Một nghiên cứu sơ bộ ở New Zealand đã chỉ ra rằng tiếng ồn trong lớp học biểu thị mối lo ngại lớn đối của giáo viên và học sinh. Các phương pháp giảng dạy hiện đại, cách sắp xếp bàn ghế trong lớp học, âm thanh trong lớp học kém và các phương tiện máy móc thông gió như các thiết bị điều hòa không khí đều góp phần vào số lượng trẻ em không thể hiểu được giọng nói của giáo viên. Các nhà nghiên cứu giáo dục Nelson và Soli cũng đã gợi ý rằng các xu hướng học tập gần đây thường liên quan đến sự tương tác kết hợp giữa nhiều bộ óc và công cụ nhiều như việc sở hữu thông tin riêng lẻ. Tất cả điều này dẫn đến mức độ hoạt động và tiếng ồn bị tăng cao, có thể đặc biệt nghiêm trọng đối với trẻ em bị suy giảm chức năng thính giác. Tiếng ồn trong lớp học chỉ có thể làm trầm trọng thêm khó khăn của trẻ trong việc hiểu và xử lý giao tiếp bằng lời nói với những trẻ khác cũng như hiểu hướng dẫn của giáo viên.

C
Children with auditory function deficit are potentially failing to learn to their maximum potential because of noise levels generated in classrooms. The effects of noise on the ability of children to team effectively in typical classroom environments are now the subject of increasing concern. The International Institute of Noise Control Engineering(I-INCE), on the advice of the World Health Organization, has established an international working party, which includes New Zealand, to evaluate noise and reverberation control for school rooms.


Trẻ em bị khiếm khuyết chức năng thính giác có khả năng không học được hết tiềm năng tối đa của mình do mức độ tiếng ồn phát ra trong lớp học. Ảnh hưởng của tiếng ồn đối với khả năng làm việc nhóm hiệu quả của trẻ em trong môi trường lớp học điển hình hiện đang là chủ đề ngày càng được quan tâm. Viện Kỹ thuật Kiểm soát Tiếng ồn Quốc tế (I-INCE), theo lời khuyên của Tổ chức Y tế Thế giới, đã thành lập một nhóm làm việc quốc tế, bao gồm New Zealand, để đánh giá việc kiểm soát tiếng ồn và âm vang cho các phòng học.

D
While the detrimental effects of noise in classroom situations are not limited to children experiencing disability, those with a disability that affects their processing of speech and verbal communication could be extremely vulnerable. The auditory function deficits in question include hearing impairment, autistic spectrum disorders (ASD) and attention deficit disorders MDD/ADHD).

 

 


1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -18) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, có thể tải, in phần đề để luyện tập.

2. Để mua bộ đề Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.

3. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.

 


 

E
Autism is considered a neurological and genetic life-long disorder that causes discrepancies in the way information is processed. This disorder is characterized by interlinking problems with social imaginations, social communication and social interaction. According to Jenzen, this affects the ability to understand and relate in typical ways to people, understand events and objects in the environment, and understand or respond to sensory stimuli. Autism does not allow learning or thinking in the same ways as in children who are developing normally. 

Autistic spectrum disorders often result in major difficulties in comprehending verbal information and speech processing. Those experiencing these disorders often find sounds such as crowd noise and the noise generated by machinery painful and distressing. This is difficult to scientifically quantify as such extra-sensory stimuli vary greatly from one autistic individual to another. But a child who finds any type of noise in their classroom or learning space intrusive is likely to be adversely affected in their ability to process information.

 

F
The attention deficit disorders are indicative of neurological and genetic disorders and are characterized by difficulties with sustaining attention, effort and persistence, organization skills and disinhibition. Children experiencing these disorders find it difficult to screen out unimportant information, and focus on everything in the environment rather than attending to a single activity. Background noise in the classroom becomes a major distraction, which can affect their ability to concentrate.

G
Children experiencing an auditory function deficit can often find speech and communication very difficult to isolate and process when set against high levels of background noise. These levels come from outside activities that penetrate the classroom structure, from teaching activities, and other noise generated inside, which can be exacerbated by room reverberation. Strategies are needed to obtain the optimum classroom construction and perhaps a change in classroom culture and methods of teaching. In particular, the effects of noisy classrooms and activities on those experiencing disabilities in the form of auditory function deficit need thorough investigation. It is probable that many undiagnosed children exist in the education system with 'invisible' disabilities. Their needs are less likely to be met than those of children with known disabilities.

 


H
The New Zealand Government has developed a New Zealand Disability Strategy and has embarked on a wide-ranging consultation process. The strategy recognizes that people experiencing disability face significant barriers in achieving a full quality of life in areas such as attitude, education, employment and access to services. Objective 3 of the New Zealand Disability Strategy is to ’Provide the Best Education for Disabled People' by improving education so that all children, youth learners and adult learners will have equal opportunities to learn and develop within their already existing local school. For a successful education, the learning environment is vitally significant, so any effort to improve this is likely to be of great benefit to all children, but especially to those with auditory function disabilities.

 

I
A number of countries are already in the process of formulating their own standards for the control and reduction of classroom noise. New Zealand will probably follow their example. The literature to date on noise in school rooms appears to focus on the effects on schoolchildren in general, their teachers and the hearing impaired. Only limited attention appears to have been given to those students experiencing the other disabilities involving auditory function deficit. It is imperative that the needs of these children are taken into account in the setting of appropriate international standards to be promulgated in future.

 

 

Questions 1-6
Reading Passage 52 has nine sections, A-I.

Which section contains the following information?

Write the correct letter A-l, in boxes 1-6 on your answer sheet.

1. an account of a national policy initiative
2. a description of a global team effort
3. a hypothesis as to one reason behind the growth in classroom noise
4. a demand for suitable worldwide regulations
5. a list of medical conditions which place some children more at risk from noise than others
6. the estimated proportion of children in New Zealand with auditory problems.

Questions 7-10
Answer the questions below.

Choose NO MORE THAN TWO WORDS AND/OR A NUMBER from the passage for each answer.
Write your answers in boxes 7-10 on your answer sheet.

7. For what period of time has hearing loss in schoolchildren been studied in New Zealand?

8. In addition to machinery noise, what other type of noise can upset children with autism?
9. What term is used to describe the hearing problems of schoolchildren which have not been diagnosed?
10. What part of the New Zealand Disability Strategy aims to give schoolchildren equal opportunity?

Questions 11-12
Choose TWO letters, A-E

Write the correct letters in boxes 11 and 12 on your answer sheetThe list below includes factors contributing to classroom noise.

Which TWO are mentioned by the writer of the passage?

A. current teaching methods

B. echoing corridors

C. cooling systems

D. large class sizes

E. loud-voiced teachers

F. playground games

 

Questions 13
Choose the correct letter A, B. C or D.

 

Write the correct letter in box 13 on your answer sheet. What is the writer‘s overall purpose in writing this article?

A. to compare different methods of dealing with auditory problems

B. to provide solutions for overly noisy learning environments

C. to increase awareness of the situation of children with auditory problems
D. to promote New Zealand as a model for other countries to follow

 

ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:

Children With Auditory Problems

 

Questions 1-6
Reading Passage 52 has nine sections, A-I.

Which section contains the following information?

Write the correct letter A-l, in boxes 1-6 on your answer sheet.

1.H  an account of a national policy initiative
Một câu chuyện về một sáng kiến chính sách quốc gia

Giải thích: the New Zealand Disability Strategy a national policy initiative

Objective 3 of the New Zealand Disability Strategy is to ’Provide the Best Education for Disabled People' by improving education so that all children, youth learners and adult learners will have equal opportunities to learn and develop within their already existing local school.


2.C a description of a global team effort
mô tả về nỗ lực của nhóm toàn cầu

Giải thích: a global team effort = an international working party

The International Institute of Noise Control Engineering(I-INCE), on the advice of the World Health Organization, has established an international working party, which includes New Zealand, to evaluate noise and reverberation control for school rooms.
 

Questions 7-10
Answer the questions below.

Choose NO MORE THAN TWO WORDS AND/OR A NUMBER from the passage for each answer.
Write your answers in boxes 7-10 on your answer sheet.


7. For what period of time has hearing loss in schoolchildren been studied in New Zealand?
Mất thính giác ở học sinh được nghiên cứu ở New Zealand trong khoảng thời gian nào?

Giải thích: đoạn A, two decades

The New Zealand Ministry of Health has found from research carried out over two decades that 6-10% of children in that country are affected by hearing loss.

 

 

 

Questions 11-12
Choose TWO letters, A-E

Write the correct letters in boxes 11 and 12 on your answer sheet

The list below includes factors contributing to classroom noise.

Danh sách dưới đây bao gồm các yếu tố góp phần gây ra tiếng ồn trong lớp học.

Which TWO are mentioned by the writer of the passage?
HAI điều nào được tác giả của đoạn văn đề cập đến?

A. current teaching methods
phương pháp giảng dạy hiện tại

Giải thích: Đoạn B

A preliminary study in New Zealand has shown that classroom noise presents a major concern for teachers and pupils. Modern teaching practices, the organization of desks in the classroom, poor classroom acoustics

 

B. echoing corridors
hành lang có độ vang

C. cooling systems
hệ thống làm mát

Giải thích: Đoạn B

A preliminary study in New Zealand has shown that classroom noise presents a major concern for teachers and pupils. Modern teaching practices, the organization of desks in the classroom, poor classroom acoustics, and mechanical means of ventilation such as air-conditioning units all contribute to the number of children unable to comprehend the teachers voice.

 

D. large class sizes
sĩ số lớp đông

E. loud-voiced teachers
giáo viên to tiếng

F. playground games
sân chơi trò chơi

 

 

 

Answer:
1. H
2. C
3. B
4. I
5. D
6. A
7. two decades
8. crowd (/noise)
9. invisible (disability/ disabilities)
10. Objective 3
11, & 12 A, C (in Either Order)
13. C

 

BÀI VIẾT LIÊN QUAN

KẾT NỐI VỚI CHÚNG TÔI

DMCA.com Protection Status