DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING VÀ GIẢI THÍCH ĐÁP ÁN:
Air Traffic Control in the USA
A An accident that occurred in the skies over the Grand Canyon in 1956 resulted in the establishment of the Federal Aviation Administration (FAA) to regulate and oversee the operation of aircraft in the skies over the United States, which were becoming quite congested. The resulting structure of air traffic control has greatly increased the safety of flight in the United States, and similar air traffic control procedures are also in place over much of the rest of the world.
Một tai nạn xảy ra trên bầu trời Grand Canyon vào năm 1956 đã dẫn đến việc thành lập Cục Hàng không Liên bang (FAA) để điều chỉnh và giám sát hoạt động của máy bay trên bầu trời Hoa Kỳ vốn đang trở nên khá tắc nghẽn. Cấu trúc có được của kiểm soát không lưu đã làm tăng đáng kể độ an toàn của chuyến bay ở Hoa Kỳ và các quy trình kiểm soát không lưu tương tự cũng được thực hiện ở hầu hết các nơi còn lại trên thế giới.
B Rudimentary air traffic control (АТС) existed well before the Grand Canyon disaster. As early as the 1920s, the earliest air traffic controllers manually guided aircraft in the vicinity of the airports, using lights and flags, while beacons and flashing lights were placed along cross-country routes to establish the earliest airways. However, this purely visual system was useless in bad weather, and, by the 1930s, radio communication was coming into use for АТС. The first region to have something approximating today's АТС was New York City, with other major metropolitan areas following soon after.
Kiểm soát không lưu thô sơ (АТС) đã tồn tại trước thảm họa Grand Canyon. Ngay từ những năm 1920, những người kiểm soát không lưu sớm nhất đã hướng dẫn máy bay bằng tay trong vùng lân cận sân bay, sử dụng đèn và cờ, trong khi đèn hiệu và đèn nhấp nháy được đặt dọc theo các tuyến đường xuyên quốc gia để thiết lập các đường hàng không sớm nhất. Tuy nhiên, hệ thống thị giác thuần túy này vô dụng trong điều kiện thời tiết xấu, và đến những năm 1930, liên lạc vô tuyến đã được sử dụng cho АТС. Khu vực đầu tiên có thứ gì đó gần giống với АТС ngày nay là Thành phố New York, ngay sau đó là các khu vực đô thị lớn khác.
C In the 1940s, АТС centres could and did take advantage of the newly developed radar and improved radio communication brought about by the Second World War, but the system remained rudimentary. It was only after the creation of the FAA that full-scale regulation of America's airspace took place, and this was fortuitous, for the advent of the jet engine suddenly resulted in a large number of very fast planes, reducing pilots' margin of error and practically demanding some set of rules to keep everyone well separated and operating safely in the air.
Vào những năm 1940, các trung tâm АТС có thể và đã tận dụng lợi thế của radar mới được phát triển và liên lạc vô tuyến được tạo ra bởi Chiến tranh thế giới thứ hai mang lại, nhưng hệ thống này vẫn còn thô sơ. Chỉ sau khi FAA được thành lập, quy định toàn diện về không phận của Mỹ mới diễn ra, và điều này thật ngẫu nhiên, vì sự ra đời của động cơ phản lực đột ngột dẫn đến một số lượng lớn máy bay bay rất nhanh, làm giảm biên độ sai sót của phi công và thực tế đòi hỏi một số bộ quy tắc để giữ cho mọi người được riêng biệt tốt và hoạt động an toàn trên không.
D Many people think that АТС consists of a row of controllers sitting in front of their radar screens at the nation's airports, telling arriving and departing traffic what to do. This is a very incomplete part of the picture. The FAA realised that the airspace over the United States would at any time have many different kinds of planes, flying for many different purposes, in a variety of weather conditions, and the same kind of structure was needed to accommodate all of them.
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.
E To meet this challenge, the following elements were put into effect. First, АТС extends over virtually the entire United States. In general, from 365m above the ground and higher, the entire country is blanketed by controlled airspace. In certain areas, mainly near airports, controlled airspace extends down to 215m above the ground, and, in the immediate vicinity of an airport, all the way down to the surface. Controlled airspace is that airspace in which FAA regulations apply. Elsewhere, in uncontrolled airspace, pilots are bound by fewer regulations. In this way, the recreational pilot who simply wishes to go flying for a while without all the restrictions imposed by the FAA has only to stay in uncontrolled airspace, below 365m, while the pilot who does want the protection afforded by АТС can easily enter the controlled airspace.
F The FAA then recognised two types of operating environments. In good meteorological conditions, flying would be permitted under Visual Flight Rules (VFR), which suggests a strong reliance on visual cues to maintain an acceptable level of safety. Poor visibility necessitated a set of Instrumental Flight Rules (IFR), under which the pilot relied on altitude and navigational information provided by the plane's instrument panel to fly safely. On a clear day, a pilot in controlled airspace can choose a VFR or IFR flight plan, and the FAA regulations were devised in a way which accommodates both VFR and IFR operations in the same airspace. However, a pilot can only choose to fly IFR if they possess an instrument rating which is above and beyond the basic pilot's license that must also be held.
G Controlled airspace is divided into several different types, designated by letters of the alphabet. Uncontrolled airspace is designated Class F, while controlled airspace below 5,490m above sea level and not in the vicinity of an airport is Class E. All airspace above 5,490m is designated Class A. The reason for the division of Class E and Class A airspace stems from the type of planes operating in them. Generally, Class E airspace is where one finds general aviation aircraft (few of which can climb above 5,490m anyway), and commercial turboprop aircraft. Above 5,490m is the realm of the heavy jets, since jet engines operate more efficiently at higher altitudes. The difference between Class E and A airspace is that in Class A, all operations are IFR, and pilots must be instrument-rated, that is, skilled and licensed in aircraft instrumentation. This is because АТС control of the entire space is essential. Three other types of airspace, Classes D, С and B, govern the vicinity of airports. These correspond roughly to small municipal, medium-sized metropolitan and major metropolitan airports respectively, and encompass an increasingly rigorous set of regulations. For example, all a VFR pilot has to do to enter Class С airspace is establish two-way radio contact with АТС. No explicit permission from АТС to enter is needed, although the pilot must continue to obey all regulations governing VFR flight. To enter Class В airspace, such as on approach to a major metropolitan airport, an explicit АТС clearance is required. The private pilot who cruises without permission into this airspace risks losing their license.
>>>>> Xem thêm:
♦ Tổng hợp câu trả lời, câu hỏi, từ vựng của hơn 70 chủ đề Ielts Speaking part 1
♦ Tổng hợp gần 400 đề thi Ielts reading ( bao gồm dịch, giải chi tiết, từ vựng)
Questions 14-19
Reading Passage has seven paragraphs, A-G.
Choose the correct heading for paragraphs A and C-G from the list below.
Write the correct number, i-x, in boxes 1-6 on your answer sheet.
14. Paragraph A
Example Answer:
Paragraph B x
15. Paragraph C
16. Paragraph D
17. Paragraph E
18. Paragraph F
19. Paragraph G
i Disobeying FAA regulations
ii Aviation disaster prompts action
iii Two coincidental developments
iv Setting altitude zones
v An oversimplified view
vi Controlling pilots’ licences
vii Defining airspace categories
viii Setting rules to weather conditions
ix Taking off safely
x First steps towards ATC
Question 20-26
Do the following statements agrees with the given information of the reading passage?
In boxes 20-26 on your answer sheet, write:
TRUE if the statement agrees with the information
FALSE if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
20. The FAA was created as a result of the introduction of the jet engine.
21. Air traffic control started after the Grand Canyon crash in 19 56.
22. Beacons and flashing lights are still used by the ATC today.
23. Some improvements were made in radio communication during World War II.
24. Class F airspace is airspace which is below 365m and not near airports.
25. All aircraft in class E airspace must use IFR.
26. A pilot entering class C airspace is flying over an average-sized city.
ĐÁP ÁN, GIẢI CHI TIẾT và DỊCH HOÀN THIỆN ĐỀ THI IELTS READING:
Air Traffic Control in the USA
Questions 14-19
Reading Passage has seven paragraphs, A-G.
Choose the correct heading for paragraphs A and C-G from the list below.
Write the correct number, i-x, in boxes 1-6 on your answer sheet.
Example Answer: Paragraph B x
14. Paragraph A/ii Aviation disaster prompts action
Giải thích:
An accident that occurred in the skies over the Grand Canyon in 1956 resulted in the establishment of the Federal Aviation Administration (FAA) to regulate and oversee the operation of aircraft in the skies over the United States, which were becoming quite congested.
15. Paragraph C/iii Two coincidental developments
Giải thích:
It was only after the creation of the FAA that full-scale regulation of America's airspace took place, and this was fortuitous, for the advent of the jet engine suddenly resulted in a large number of very fast planes, reducing pilots' margin of error and practically demanding some set of rules to keep everyone well separated and operating safely in the air.
Question 20-26
Do the following statements agrees with the given information of the reading passage?
In boxes 20-26 on your answer sheet, write:
TRUE if the statement agrees with the information
FALSE if the statement contradicts the information
NOT GIVEN if there is no information on this
20.F The FAA was created as a result of the introduction of the jet engine.
FAA được tạo ra do sự ra đời của động cơ phản lực.
Giải thích: đoạn A
An accident that occurred in the skies over the Grand Canyon in 1956 resulted in the establishment of the Federal Aviation Administration (FAA) to regulate and oversee the operation of aircraft in the skies over the United States, which were becoming quite congested.
Answer:
14. ii 15. iii 16. v 17. iv 18. viii 19. vii 20. FALSE 21. FALSE 22. NOT GIVEN 23. TRUE 24. TRUE 25. FALSE 26. TRUE
1. Mua bộ đề gần 400 bài ielts reading - Dịch và giải chi tiết Chỉ 199k bao gồm toàn bộ đề trong bộ Cambridge ( từ bộ 1 -19) và nhiều đề thi thực tế ( xem danh sách 400 đề ielts reading tại đây). Xem bài mẫu tại đây, Bài mẫu 1, bài mẫu 2, bài mẫu 3. Giải đề bao gồm phần dịch bài đọc, dịch phần câu hỏi, giải thích chi tiết, ( chỉ có thể tải, in phần đề để luyện tập, phần giải chi tiết và dịch chỉ xem online).
>>>>> Đặc biệt tặng kèm Dịch và giải chi tiết bộ đề Ielts listening từ Cam 10-18 và tặng kèm hơn 300 đề Ielts thực tế ( không có lời giải chi tiết chỉ có đề và đáp án) ( khác với bộ 400 đề ở trên). Vui lòng điền thông tin theo form tại đây và thanh toán theo thông tin CK trong form.
2. Đặc biệt dành tặng 100 bạn hoàn thành buổi học thử miễn phí khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1, các bạn sẽ được tặng bộ đề 400k bài Ielts reading và bộ đề Ielts Listening bộ Cam từ 10-18 gồm bài dịch và giải chi tiết, giải thích từ vựng khó ( thời hạn sử dụng trong vòng 2 tháng). Xem thông tin khóa học Ielts Speaking online 1 kèm 1 và đăng ký học thử tại đây.